ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind
Jättetråkigt att dom inte pratar med er...Vi har haft samtal och liknande varje gång, uppföljningssamtal och liknande.
Jättetråkigt att dom inte pratar med er...Vi har haft samtal och liknande varje gång, uppföljningssamtal och liknande.
Emil skäller inte /säger till andra, men til mig...Typ baksnackar barn och vuxna Det gör han heeela tiden..
Ikväll ska Emil börja med Strattera..Hon från BUP hade på över 20 år stött på ETT barn till, som hade reagerat på Concertan som Emil gjorde..
Hur ser dom pillerna ut? Han börjar med 10 mg.
Massor av kramar till er alla!!!
Emil har lugnat sig efter Concertasoppan, han är nog sitt gamla jag igen nu...Blir spännande att se om Stratteran kommer att fungera..Hoppas det.
Det att han bara stannade upp utomhus har gett sig helt, så det hade nog med Concertan att göra.
Här är BUP bra. Han har redan fått bytt medicin, och han har tid för nya blodprov, och BUP ska träffa lärare med mer från skolan.
Emil reagerade också kraftigt på sin medicin (Concerta) och fick därför byta till Strattera.
Solskina, ang. epilepsi...Min pappa berættade om en som jobbade på hans jobb en gång. Han hade docken CP skada efter ett fall i tillægg. Hans epilepsianfall innebør att han kunde ta sig fram rætt så långt utan att han var medveten om det. En gång tog han sin kontorsstol och puttade fram den til reseptionen, och skulle sætta sig dær. Min pappa gick dock efter honom, och fick vænt på honom så han gick tillbaka.
En gång tog han tbanan mot stan, och på tbanan "vaknade" han till, och gick av och bytte tåg så han kom sig tillbaka igen.
Det med tbanan tror pappa varade ca. 15 minuter.
Sommarblommor, vad hærligt!!!
Solskina, vill så gärna ignorera det negativa, men med syskon, speciellt yngre syskon fungerar inte det för oss, har du något tips? Ignorerar så mycket jag kan, och han har sin frizon på rummet (han delar med Jonathan) där han går in när han själv behöver varva ner, eller när vi vill han ska varva ner. Då får altså Jonathan gå ut därifrån.
Behöver definitivt större boende..Minst 3 sovrum...
Så när han är på "konflikt" humör måste dom skiljas på nåt sätt, bäst är det att aktivera honom ensam, tex. baka eller nåt liknande..
Tack! Fick flera bra tips!