• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Jippi Piken. Stort grattis till bra resultat. Det är så kul att få se bebben. Blir lite mer verkligt också tycker jag. Jag ska dit på må. Lite skräckblandad förtjusning. Insåg nu när jag läste ditt meddelande att jag nog förträngt det lite. Efter allt jag varit med om nu så har jag bara tänkt att bebben är ok. Men det vet man ju inte... Annars är det sådär med mig. Går lite upp och ner. Har skola nu ons-fre. Det är så mkt extra jobb om man inte är där. Får då hemuppgifter på varje föreläsning. Men denna dag har varit tuff. Har jätteont i magen igen ikväll. Och har två dagar kvar... Så less på denna smärta nu. Haft så här ont i över 2 v. Sätter sig lite på humöret och orken. Var till dr på mvc i må. Han sa att det bara är att genomlida och att det går över. Vilken tröst... Härligt och höra att du kommit ut på andra sidan igen Cahela!! Kram kram

• anlo24

Välkommen tillbaka Pemberly! Håller tummarna för dig idag!! Lycka till kram

• anlo24
    Pemberly skrev 2013-11-14 23:31:33 följande:
    Jag fick ett fint fyrcelligt embryo insatt idag så nu är det bara att hoppas

Grattis!!! Jag kommer att hålla alla tummar jag har!
  • anlo24

Cahela. Vita blodkroppar kan man ha i urinen utan att det är UVI. Det hade jag nu men neg odl. Har man UVI brukar det ge utslag på nitrit och det ser dom på samma urinsticka som dom tar på mvc. Men det är bra att du får lämna in för en odling iaf. Alltid skönt att vara på den säkra sidan. Låter bra att du blir lite sjukskriven. Har du möjlighet att jobba mera hemifrån om du behöver? Jag tycker att tiden går så himla fort för dig. Inte lång tid kvar nu När har du BF? Med mig är det ok. Men det går så sakta framåt... Får fortfarande ont av att ta 10 min promenad i sakta tempo.. Hoppas på snabb kurering i helgen annars måste jag sjukskriva mig nga dagar till. Längtar till må nu så jag får "träffa" pyret igen Trevlig helg!! Kram

• anlo24

Piken. Vad jobbigt med halsfluss. Det är nog bra att hela familjen beh. Kan gärna gå runt annars. Tänk på att tvätta sängkläder, handdukar och leksaker. Hoppas det vänder snart för er. Det är nog naturligt att kroppen fokuserar på att bli frisk nu. Jag gör min kub på KS Solna. Gjorde det sist också. Vart gjorde du din? I den här familjen är det jag som mest ser fram emot fotbollen Krya på er nu! Kram

• anlo24
    Jayt skrev 2013-11-17 09:11:57 följande:
    Tack! Vi sitter i bilen mot Uppsala nu. Är lite nervös och nyfiken på hur många som klarar sig.
    Lycka till!!!
  • anlo24

Hej. Idag har vi varit på KUB test. Fick 1:1134 för Down syndrom och 1:16 000 för trisomi 13 och 18. Ultraljudet var jättebra. Det var full fart på bebben. Han sparkade för fullt. Såg att han öppnade och stängde munnen. Så himla coolt. Jag tycker detta ultraljud är så kul. Han är tillräckligt liten för att man ser bebben i sin helhet. Längtar verkligen till nästa Fick RUL framflyttat till 7/1. Då slipper vi åka hem i mellandagarna. Fast eg vill man ju ha det så snart som möjligt så det är ett övervägande. Men nu får julen med familjen väga över Hur mår ni? Kram

• anlo24
    Cahela skrev 2013-11-16 15:18:52 följande:
    Piken: Glömde skriva grattis till bra KUB-resultat! Vårt KUB nu i juli var starten på allt som blivit med barnet i min mage. Nästa hjärtultraljud vi ska på är 16 december, jag hoppas allt ser ok ut då. Just nu har jag sovit middag, är så trött på dagarna när jag är hemma. Hade dock väldigt bra HB-värde sista jag kollade, har varit mycket bättre denna graviditet. Anlo: Haha, så du tycker det går snabbt för mig, inte snabbare än för er men det kan kännas så med andras graviditet. Jobbigt att du har så mkt foglossning redan nu, min har tilltagit sista tiden men jag vet att vila är det som behövs.

Det var inte foglossningen som gjorde att jag hade ont av att gå utan det var det onda i magen som stoppade mig. Men nu är det tack och lov bättre.
  • anlo24
    Piken skrev 2013-11-19 20:38:56 följande:
    Härligt Jayt, grattis till ruvare, nu håller vi tummarna. Anlo, skönt att var bra! Men vi fick inte veta npgot om trisomi 13 och 18, undrar varför. Tror jag knallar förbi dem imorgon o frågar. Skönt att din värk i magen är på gång bort. Vi fick rul tid den 3 januari, vi ville ha tid då, för vi är lediga och då tar vi prinsen med oss. Cahela, bra att de ändå odlar så du får veta. Jobbigt med foglossning!

BM sa att dom inte berättar om resultatet av trisomi 13 och 18 om det inte är avvikande. Detta pga att många blandar ihop dom. Men eftersom jag frågade så berättade hon. Vad fick du för risksiffra på down syndrom? Hur mår du och familjen nu? Är ni kurerade? Kram
  • anlo24
    Cahela skrev 2013-11-20 18:27:27 följande:
    På Ackis berättar de alltid alla tre trisomier, man får ett papper med sig hem.

Så bra. Jag hade också velat ha det på papper
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen