• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Så skönt Pemberly! Nu har ni nått en viktig milstolpe. Visst var det underbart att få se den lille! Grattiskram

• anlo24

Kollade på Trille vagnen idag. Stum och inte alls så bra som jag tänkt mig Så har strukit den från listan. Tror att jag har bestämt mig för Kronan duo/S el city. Tyvärr är den lite dyrare också...

• anlo24

Välkommen till tråden Tes 75! Jag har gjort 3 ivf på Linne. Första gången gjorde jag långa metoden och efter det så byttes det till korta eftersom jag fick sån migrän av sprayen. Det var med mitt första barn och jag var då 34-35 år. Denna omgång har jag gjort mina ivf försök i Falun o använt samma protokoll. Hade normalt AMH första gången, kommer inte ihåg ngt värde. Denna omgång kollades det inte om. Min uppfattning är att Linne absolut kör korta metoden också men klinikerna vill ofta börja med långa metoden då det är mer lättstyrt för deras verksamhet. 

Jag har en kompis som är lika gammal som oss som gör IVF i Danmark. Hon har också dålig äggreserv och på henne har dom kört korta metoden. Vet inte exakt varför man valt det på henne. Beror nog lite på hur inkörd kliniken är på resp metod också. Men det är bara spekulation. 

Har du tagit upp frågan med kliniken? Jag brukar alltid säga till om jag vill göra ngn förändring. Hur gick VUL idag?

Lycka till!!

• anlo24

Piken. Hur har det gått med att få prinsen att sova i eget rum? Hur mår du?När har du läkartid?

Hur mår ni Cahela o Pemberly?

Med mig är det mycket bättre. Gjort underverk att gå ner till halvtid. Eftersom jag jobbar skift så får jag nga dagar ledigt mellan mina pass. Denna v skulle jag bara ha jobbat idag men fått vabba. Arvid har feber och hosta sen i sö kväll. Han blir hemma i morgon också. Denna vecka skulle jag eg ha pluggat, vi ska skriva ett PM som ligger över mig. Lite stressad över det… Men jag behöver fortfarande sova när Arvid sover middag. Sover fortfarande som en kratta. Så det blir ingen egentid när man kan få lite gjort.

Kram

• anlo24
    Pemberly skrev 2014-02-25 19:28:45 följande:
    Mitt illamående börjar lätta lite så de senaste dagarna har jag tagit postafen bara på morgonen (tog morgon+kväll innan), men jag tycker att det gott kan försvinna helt nu när jag är i vecka 14. Med sonen kunde jag sluta med postafen i vecka 13.

Usch stackars dig. Illamående är hemskt och speciellt när man har en till liten att ta hand om. Hur gammal är din son? Håller tummarna för att det släpper snart nu. Kram
  • anlo24

Nä fy vad ledsen jag blir att läsa detta Cahela!! Har ni inte haft nog nu… Bra gjort att ni har gjorde en anmälan, det är det ända sättet att få till en förändring. Vilket förstås inte hjälper er just nu men förhoppningsvis så kanske någon annan i framtiden. Skönt att ni är i trygga händer nu. Har du tid o ork får du gärna inboka mig om du vill prata om det som hänt. Har dom fått kontroll på infektionen nu? Är ni där igen hela familjen? Lider verkligen med er!!

Stor styrkekram!!

• anlo24

Tes 75. Får jag fråga hur lågt ditt AMH värde är? Min väninna blev nyfiken. Hon har just testat minus igen efter 2 försöket och börjar nu fundera på hur hon ska gå vidare. 

• anlo24

Hej Cahela! Hur mår du och familjen? Är ni kvar i Göteborg? Tänker på er!!! Kram

• anlo24

Piken. Hur gick det hos dr idag? Fick du sjukskrivning? Jag tycker det har varit kanon. Fungerar bra. Känner att jag bara orkar med halvtid i vardagen också. Behöver vila/sova mitt på dagen oavsett. Hade en hemsk dag i lö. Så ont i underlivet och svårt att få med mig benet när jag gick. Börjar bli tyngre nu. Har 3.5 v kvar att jobba nu. Nedräkningen har börjat! Var till BM idag. V 29 idag. Får mkt kommentarer för min stora mage på jobbet. Men jag låg mitt på kurvan nu. SF mått 27 cm. Växt 5 cm sen sist. Livmodern börjar ligga högt nu. Känner ofta sparkar uppåt. Har mkt tankar och funderingar hur livet kommer att bli som två barns mamma. Orolig för hur man ska orka med Arvid när man inte får sova. Kommer ihåg hur jobbigt det var då. Arvid är 2.8 år nu. Fyller 3 år strax efter. Jag har BF 27/5. Tycker inte att han pratar så mkt om bebisen längre. Fick mindre sammandragningar direkt efter sjukskrivn. Lite mer igen sista dgr. Men klart bättre. Kram!

• anlo24
    tes 75 skrev 2014-03-05 06:57:25 följande:
    Piken: ruvar ett 10-poängsembryo, dag 4 nu.

Wow grattis till er! Håller tummarna för ett pluss nu
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen