• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Go kväll. Här känns det riktigt deppigt. Inga som helst grav symtom. På em kom mitt dåliga menshumör och sug efter godis. Känns hopplöst! Har BIM på må. Fått mens på RD 12 sista två gångerna. Ikväll går jag all in med chips, dip, smågodis och cola. Haha. Hoppas på bättre/roligare uppdatering från dig Piken! Kra

• anlo24

Hoppet överger oss inte förrän det är over..! Jag har sovit gott inatt så nu känns det lite bättre. Usch vad jag hatar att ruva! Varför ska det vara så himla svårt att få till ett syskon. Kroppen har ju fixat detta förut. Jag tänkte på Prednisolonet häromdagen. Kommer nog att trappa ut det lite på slutet. Väntar mens el pos test först. Går ner till 5 mg o sen 2, 5 mg. Ska läsa i fass hur fort. Samir sa inget om nedtrappning utan bara att jag skulle äta till TD. Jag tycker inte att jag märkt sån skillnad av det förutom att jag sov dåligt ett tag. Äter du längre än 10 dgr nu? Håller alla tummar för att mensen inte kommer idag!! När ska du testa? Stor kram

• anlo24

Godmorgon tjejer! Jag tror att jag testade pos idag Men fick ett svagt streck på stickan så är lite osäker. Hur ska man tolka det? Ska jag köpa ett bättre test o testa idag el vänta tycker ni? Känner mig helt skakis...

• anlo24
    Cahela skrev 2013-09-16 09:25:10 följande:
    Anlo: grattis, plus är plus!!!!!!!!! Nu blir det en bebis.

Tack!! Köpte ett clearblue test. Står gravid 1-2 så det är nog sant! Blev 3 ggr gillt även denna gång. Grät förtvivlat igår kväll att det aldrig kan lyckas o idag vänder det till all lycka. Det är livets gång... Det komiska är att Arvid pratade om bebis och lillebror imorse när jag klädde på honom. Han har aldrig sagt ngt sånt tidigare. Gullet! ♥
  • anlo24
    Piken skrev 2013-09-16 12:37:16 följande:
    Stort GRATTIS Anlo!! Så superglad för er! Det är verkligen din tur! Men när har du testdag? Jag har det på fredag och är så j-a feg, så jag vågar inte testa innan, utan väntar på mens mär som helst. KRAM och grattis igen!
    TACK! Känns så overkligt. Jag har testdag på sö. Har aldrig testat så här tidigt men kände att jag höll på att gå under av oro. Därför valde jag att testa tidigare. CD 12 idag. Känns som att risken finns att det blir neg till sö men det är väll bara oron som spelar ett spratt. För isf skulle det ju innebär missfall. Och den risken finns alltid. Ska ringa in till kliniken imorgon. Så är det upp till dom om jag ska testa igen närmare TD. Men tagit två test idag som är pos. Mitt enda symtom är att jag har mensvärk till o från. Igår var det ganska konstant på dan därav mitt humör. Idag har det kommit o gått... Nu har mensvärken helt plötsligt vänt till ngt pos. Ganska sjukt eg. Fast visst finns det en oro kvar att mensen ska komma. 

Håller tummarna för att du plussar på fre!! Stor kram
  • anlo24

Hur mår du Piken? Borde närma sig BIM snart eller hur? Är det inte CD 16-17 efter ÄL nu? Jag hoppas och tror att du kommer plussa!!!! Med facit i hand kan jag verkligen hålla med Cahela. Jag har inte alls samma typ av symtom denna gång. Inga som helst ömma bröst. Inga ådror på magen som jag hade då. Inte speciellt trött. Hade pyttelite mensvärk tidigare ikväll men skulle jag inte vetat om att jag är gravid så skulle jag knappt noterat över det. Så vad jag försöker säga är att ge inte upp hoppet!!! Jag pratade med Falun i em. Och behöver inte kolla ngt fler gravtest utan boka in ett VUL hos min hemortsläkare. Känns skönt men samtidigt lite läskigt. Har nog lite svårt att lita på testet. Hoppas jag får mera symtom snart så jag kan slappna av lite. Hur mår du Jayt? Vilken RD är du på?

• anlo24
    Piken skrev 2013-09-18 06:25:17 följande:
    Härligt Anlo, inget mer tesande, utan ett vul att se fram emot :) Ruvardag 11 för mig, och fy vilken mensvärk jag hade igår. Vågar inte tro något ännu, visserligen brukar jag inte ha mensvärk innan mensen kommer utan ett par timmar efter den startat, vilket den inte gjort än! Bim tror jag hade i söndags, 14 dagar efter äl, eller hur räknar man ut bim? Jag halverade prednisolonet idag, hur snabbt/sakta ska man trappa ner' Anlo? Räcker det att jag äter från 10 mg till nu 5 mg i fyra dagar och sedan slutar? Sa igår till mannen att jag testar idag, men ångrade mig i morse och lät bli. Drömde inatt att jag blödde :( Hoppas inte på sanndröm bara.

Låter pos detta. BIM är lite svårt att veta. Har du regelbunden mens så kan du lätt räkna ut det. Men om du inte har extra lång menscykel borde du passerat BIM. Låter som du har ett bra upplägg för Prednisolonet. Ska läsa på lite tänkte jag men inte kommit så långt än. Jag tycker att jag har så lite symtom. Känner mig skitnojig... Vet att jag eg inte borde jmf graviditeter men det är väldigt lätt. Så rädd att det inte kommer att gå vägen. Sist hade jag så mkt symtom tidigt och då sa ssk på CvL att det var pos. Så nu tomkar jag självklart detta åt det andra hållet...
  • anlo24
    Jayt skrev 2013-09-18 11:41:53 följande:
    Strax efter att jag skrev inlägget började molvärken kännas mer som mensvärk. Så nu är jag lite nere, det känns som att mensen kommer nu i dagarna :(

Upp med hakan tjejen. Det är inte över förrän mensen kommer. Min mensvärk är periodvis ganska intensiv. Så det behöver absolut inte vara ngt neg. Hur mår du nu?
  • anlo24
    Piken skrev 2013-09-19 05:52:14 följande:
    Hörni tjejer, det blev plus på stickan i morse!!!!!!!! Nu ska jag bara över de hör första veckorna, brukar alltid få ett tidigt missfall en vecka efter plus. Så om ni orkar håll några tummar för mig ett tag till. Det skummastevär att jag inte känner anat än mensvärken ibland, lite hugg, men absolut inget i brösten.

Wow grattis!!!!! Jag sa ju det. Du har lika lite/mkt symtom som mig Jag håller alla tummar jag kan!!!! Åh gud så kul! Detta är ni så värda! Stor kram
  • anlo24

Cahela @ ja du har så rätt. Vi är så nojiga och vet att man inte ska jmf men just nu är det det enda man har att hänga upp sig på Vet ni när man kan göra VUL? Fick tid idag i v 8, 7+1. Blir lite nojig att det kan vara för tidigt. Kommer ni ihåg när ni gjorde det förra ggr?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen