• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Ringde kliniken idag och inget av äggen var frysdugliga efter 5 dgr. Usch vad livet suger. Luften gick helt ur mig efteråt. Försöker kämpa mot tårarna. Arvid är så himla go. Vill inte sitta här och gråta. Så glad att vi har honom. Samtidigt blir man påmind om vad man kan få och längtar efter. Livrädd nu att vi inte kommer lyckas på nästa försök heller. Drar mig för att ringa min hemortsläkare. Orkar inte få höra att detta var väntat o att vi skulle väntat... Undrar så vad det är för fel som gör att det inte går hela vägen. Antar att mina ägg är dåliga. Som det känns nu så tror jag att jag väntar med att ringa dr för vidare planering till efter semestern. Behöver bryta ihop nu och komma igång med nya krafter... Kram kram

• anlo24

Stort grattis Pemberly!!! Blir så glad ut för er skull! Skönt att några av oss lyckas. Nu är det 50%. Till hösten satsar vi på 100 :)

• anlo24
    Sweetiepai skrev 2013-07-01 23:48:56 följande:
    Blir ett nytt försök i augusti, plock prelbokat till v 34. Håller också på att utreda en ev balanserad translokation. Sen vet jag inte riktigt vad vi ska göra...

Vad betyder det? Har aldrig hört talas om det?
  • anlo24

Fy vad jobbigt beslut. Men i mina novisöron är det väl inte jättedåliga siffror? Vilken kromosomförändring är det störst risk för? Känns dock omöjligt att råda er. Vad vill ni få veta av ett ytterligare test? Orkar ni med ett evt handikappat barn? Vill ni veta för att vara förberedd när barnet föds el överväger ni abort? Vad sa dr? Det är ju många olika komponenter som vägs in för svaret. El var det nackspalten som avvek? Bara nga tankar som vi hade när vi skulle göra kub testet. Hoppas det kokar ner till rätt beslut som känns rätt för er! Det är verkligen en urjobbig situation. Ngt som vi verkligen inte skulle behöva vara med om efter allt vi varit med om. Skickar en stor styrkekram!

• anlo24

Kommer ni göra moderkaksprov o inte fostervattensprov isf? Jag tycker att fostervattensprov låter som ett mindre ingrepp mtp missfallsrisken. Jag har en kompis som gjort fostervattensprov vid båda grav. Inte för att hennes kub test visat nått avvikande utan för att hennes man velat vara på den säkra sidan att barnet skulle vara friskt.. Och det har gått bra varje gång. Hon har inte tyckt att det varit ngt obehagligt. Det är klart att det är en av extra risk men om ni vill avbryta grav om barnet är sjukt så kanske ni ska göra det iaf. Då är det ju verkligen befogat. Skönt att ni får träffa en läkare som ni har förtroende för o få diskutera med! Hoppas du mår bra trots detta vännen! Stor kram

• anlo24

Det finns solskenshistorier och tyvärr riktigt tragiska historier när man läser. Det viktiga är att ni får prata med en dr utifrån era förutsättningar och tar beslutet utifrån det. Det är klart att det vore hemskt om man fick missfall med ett friskt barn. Det är ju ens största farhåga!! Försök att inte läsa på allt för mkt.

• anlo24

Cahela hur har det gått idag? Hoppas det blev det ett bra samtal med er dr o att ni kommer fram till ett beslut som känns bra. Kram

• anlo24
    Cahela skrev 2013-07-09 21:25:38 följande:
    Vi hade ett jättebra samtal o vi väljer att gå på utökat ultraljud, vilket vi gjorde idag o sen ett till om en månad. Det vi har en förhöjd risk på brukar läkarna kunna se avvikelser på redan nu o allt ser fint ut på vårt foster. Jag vet att dyker det upp något på senare ultraljud så får vi ta ställning till set då. Inte lätt men kändes rätt idag.

Jag blir så glad för er skull! Hoppas ni får lite lugn och ro nu framför och kan blicka framåt mot ett förhoppningsvist friskt barn. :) Kram
  • anlo24

Hej tjejer! Hoppas ni har haft en lång o härlig sommar. Vädermässigt har vi iaf haft bästa förutsättningarna för att samla energi  

Skönt att höra att UL gick bra Cahela. Håller nu tummarna att lillen vill vinka åt er nästa gång Vilken v är du i nu? Hur mår du? Kan du glädjas åt din graviditet eller är du mest orolig? Känner att det är lite svårt att sätta sig in i din situation. Man vet ju aldrig på förhand hur man skulle reagera. <3

Lider med er Pemberly!! Det är ju allas mardröm och så oerhört orättvist!! Hoppas ni orkar komma igen snart. Kram till er!!

Skönt att höra att du är på G igen Piken! Nu jäklar ska vi ta nya tag o plussa i höst!! När väntar du på ÄL?

Jag var i kontakt med min läkare idag. Önskade att dom tänkte till lite vad gäller min beh inför sista ggr ( 3 försöket). Så han kontaktade Falun. Först ville dom att jag skulle spraya denna gång men det sa jag nej till. Det gjorde jag första ggr och det var det värsta jag gjort. Fick sån migrän huvudvärk. Tack o lov slapp jag det. Så nu skall jag byta till Gonal F. Detta är helt nytt för mig. Har för mig att nån av er har använt det. Stämmer det? Erfarenheter?
    Jag kommer nog få min mens i början på nästa v.  Så det blir sprutstart på dag 2 som vanligt. Känns eg inte som jag har bästa förutsättningarna denna gång heller. I sommar har det blivit en del vin. Vilket jag har lite ångest för. Brukar i vanliga fall vara ganska återhållsam. Och har inte motionerat heller...

Nu ska jag gå och hämta Arvid på dagis. Han har haft sin första dag på 7 v. Kram på er! 

• anlo24
    Cahela skrev 2013-08-12 21:27:33 följande:
    Anlo: kul att höra ifrån dig o att du fått lada positiv energi i sommar. Själv har jag varit orolig sen KUB den 4 juli. Läser mycket om risker o det mesta som har med KUB o TRI 13,18 o 21 att göra. Gläds knappt längre åt graviditeten utan ångesten av oro om barnet är sjukt alt missfallsrisken vid fvp. Är i slutet på v 18 o ja, vet inte hur jag ska komma vidare.

Usch vad ledsamt. Lider med dig. Full förståelse för din oro. Skulle säkert tänka likadant själv. Snart har du gått halva tiden. Det låter som du skulle behöva få besked snart alt göra ett fvp. Låter olidligt att du ska må så här. Vore trist om du inte skulle få njuta lite av din grav. Det är ju ett härligt mirakel att bli gravid. Speciellt för oss som kämpat så länge. Skickar en stor styrkekram!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen