• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Nej vad är det jag läser Cahela. Håller alla tummar jag kan för att det är ofarliga blödningar. Det är ju inte helt ovanligt med små blödningar. Fast jag förstår din oro! Hur har det varit sen igår? Full förståelse att du stannade hemma från jobbet. Det hade jag också gjort. Stor styrkekram

• anlo24

Jag tycker så synd om dig som behöver leva med denna oro. Tyvärr tror jag inte att ett VUL säger så mkt så här tidigt. Man ser nog inte ett pickande hjärta så här tidigt vilket kanske ändå leder till mer oro på fel grund. Men ett hcg test vore absolut ett alternativ. Det är lätt för personalen att säga att man bara kan vänta. Det är ju inte dom som lever med oron varje sekund. Mitt råd är att du åker till landet och får lite miljöombyte. Bär inget tungt el stressa. Men försök att vara ute lite i solen o vila. Att du hade blödningar med Elsa borde väll ändå tala för att dessa blödningar är ofarliga. :) Stor kram! ♥

• anlo24
    Piken skrev 2013-05-26 20:48:11 följande:
    Cahela, superrätt att ta det lugnt, hoppas hoppas att det avtagit nu. Sweetiepai, härligt, så klart det är ett guldägg! Själv var jag på "rispning" i torsdags, allt såg bra ut. (Fick titta på avskrapet och det hade rätt färg o form enligt läkaren).
    Hur går en rispning till? Blev lite fundersam när du skriver att det hade rätt färg o form... ;) Hur ser vidare upplägg ut nu för er?

• anlo24

Jag behöver råd! Jag pratade med en ssk i Falun nyss o fick klartecken att jag får köra en ivf till innan sommaren om jag får mens senast lö. Det är min CD 28 så det kommer verkligen att bli på håret.. Blir så glad :) Men sen ringer hon upp igen o säger att kliniken eg vill att man skall ha ytterligare en mens till efter ivf. Alltså eg två menstruationer, för optimalt resultat. Men så har dom inte sagt åt mig på CVL tidigare. Då har dom inte velat att jag startade på blödningsmensen efter stimuleringen. Är ni bekanta med detta resonemang? Hon sa att det var upp till mig hur jag vill göra. Hur skulle ni göra? Man vill ju självklart att det skall vara under optimala förhållanden men samtidigt vill jag ju hinna göra ett till försök... 

Hur mår du Cahela??

Kram på er! 

• anlo24
    Cahela skrev 2013-06-01 15:21:52 följande:
    Anlo: hur går det?

Vet inte vad jag ska säga... Pratade med mim hemortsläkare igår o han tyckte att vi ska vänta till efter sommaren. Man vill att slemhinnan ska återställa sig o dom blåsor man fick i samband med simuleringen ska gå tillbaka helt. Han tycker man ska ha dom bästa förutsättningarna som möjligt. Men nu har jag ironiskt nog fått min mens idag. Vilket ändå sätter griller i huvudet på mig. Jag känner ändå att jag vill trotsa råden o försöka igen. Ska försöka ringa kliniken imorgon och få råd av dr som jobbar. Tänker att jag börjar spruta imorgon kväll o kollar med VUL på må. Har blåsorna gått helt tillbaka kör jag annars avbryta vi. Vet eg att mitt resonemang kanske är lite knasigt men vill verkligen inte vänta till september som det kommer bli annars. Jag kommer precis hinna missa min dr öppettider efter semestern i aug... Hur är det med dig? Har du slutat blöda?
  • anlo24
    Cahela skrev 2013-06-01 19:08:55 följande:
    Anlo: Jag förstår dig precis! Jag tänker alltid ut varenda detalj kring hur jag ska kunna göra nästa IVF. Vad är det med slemhinnan? Jag tänker jag har kört på med ET direkt efter FET, gjorde det denna gång och det var inget konstigt med slemhinnan. Holte ordinerade bisolvon från ÄP till ET och det tog jag vilket gav det resultat han tyckte sig vilja se. Vad jag menar är att såna saker går väl att ordna eller är det något annat din läkare menar med slemhinnan? Förstår att du är i valet och kvalet!

Jag förstod inte heller vad det var exakt med slemhinnan mer än att den ska "återhämta" sig. Eller om det var kroppen som skulle vara hormonfri en cykel innan. Osäker där.. Men jag kommer ihåg att det var annorlunda när man gjort FET innan för då är man inte hormonstim. Vad har Bisolvon för effekt i dessa sammanhang? Har aldrig hört talas om det? Låter spännande! :)
  • anlo24

Hittade nu en sida på nätet där en läkare från ivf Falun svarat. Där svarar han att man inte behöver vänta in en naturlig menscykel innan man gör ivf försök igen. :)

• anlo24

Cahela @ det var nog ödet som bestämde i slutändan. Hade mkt mensvärk igår men fick bara pyttelite bruna flytningar på dan, dom avtog helt. Blev lite snopet.. Känner inget hittills så det blir nog inget försök innan sommaren för vår del. Om den inte skulle komma innan jag lägger mig för då ringer jag Falun i morgon. 

• anlo24

Välkommen hit alla nya :)

Trist med minus Cammsan. Det suger!! Men bra att du har lite pos tankar ändå. Hoppas ni kan njuta sommaren o komma tillbaka med ny energi till hösten :)

Lycka till Pemberly! :) 

• anlo24

Så skönt att det äntligen är dags för VUL. Kan bara tänka mig hur jobbigt denna väntan varit. Men det låter onekligen pos inför morgondagen! :) Jag håller alla tummar jag kan! Uppdatera så fort du kan :) Stor kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen