• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Hej alla kända o okända! Jag har också börjat ett syskonförsök med ny ivfrunda. Började spruta i fre så vi ligger lika Cahela. Så roligt!! Jag känner verkligen igen mig i det du skrev. Vill gärna ha ett syskon till Arvid men det är inte på liv o död som det till slut kändes förrut. Denna omgång känns också lite annorlunda. Lugnare men samtidigt lite besviken o arg på att behöva gå igenom detta igen... Känns orättvist. Men det har funkat förr så det borde väll göra det till slut igen. Skriver mer en annan dag. Skriver på mobilen. Men skickar en styrkekram till er alla så länge!!

• anlo24
    Cahela skrev 2013-04-15 08:00:12 följande:
    Hej Anlo! Kul att se dig igen. Går du på Linne? Tänk att vi kör igång samtidigt vad sprutar du med? Jag har Gonal denna gång, nytt för mig.

Hej. Nej jag har bytt till Falun. Min sambo får bruttolöneavdrag via dom så det blev avgörande. Mkt pengar att spara... Vi använder oss av hemortsläkare så det blir äggplock o återförenade där. Jag sprutar med Menopur. Resulterade i Arvid sist Däremot högre dos. Hade 225 E förra ggr o stim fram på 6 dagar. Denna gång har jag 300 E i 4 dgr sen 225 E. Känns lite läskigt. Dom diskuterade att jag är lite äldre nu varav höjningen. Så jag hoppas dom gör rätt. Ska på ultraljud på to. Hur går det för dig?
  • anlo24

Hej Piken! Välkommen tillbaka. Fy vad trist att ni inte lyckats med syskonförsök. Ni har gjort många försök också? Hur länge har ni hållt på? Är ni nöjda med Falun? Har ni fått tillräckligt med ägg för att få göra blastocystodl? Vi använder oss av hemortsläkare i Sigtuna. Känns bra hittills. Köpte 3 pack denna gång nu också. Gjort 1 FET via CVL som misslyckades. Vi ska göra vårt första försök där nu. Sprutat sen i fre med Menopur. Lite orolig för att jag eg skulle behövt äggplock i helgen men det gör dom ju inte... Tog blodprover igår o ultraljud i em. Har inga känningar än vilket gör mig orolig. Var färdigstim denna tid förra ggr. Då gick det superfort. Och det behöver det ju iofs inte göra denna gång. Har ni övernattat i Falun inför äggplocken? Isf vart? Håller tummarna för er nu? Visst fick ni en son el kommer jag ihåg fel Hur gammal är h*n nu? Kram

• anlo24

Piken. Jag går också i Falun numera. Men alltid kul att prata med nån som känner en lite Idag var vi på vårt första äggplock i Falun. Dom räknar visst inte blåsor där. Men fick ut 11 ägg. ÄP gick bra men ganska ont trots Alvedon. Försöker vila i soffan men inte så lätt med Arvid.. Så det borde varit ganska många blåsor. Hade iaf minst 14 blåsor på ultraljudet. Personalen där var trevlig. Kändes lite stressigt dock. Får besked imorgon om befruktningen o vilken metod dom går vidare med. Hoppas på långodling. Känns spännande nu när man ändå bytt klinik. Känns fortf overkligt att vi är i gång igen... Kramar

• anlo24

Piken. Jag gjorde korta metoden även denna gång. Mådde så dåligt på den långa. Förra ggr när Arvid blev till stim jag på 6 dgr. Nu blev det 9 dgr. Säkert lite beroende på deras öppettider. Har ni gjort totalt 13 försök el nu vid syskonförsök? Hur mår du under behandlingen? Impad över att ni orkar!! Förstår att önskan till syskon är stor. Styrkekramar till dig!!

• anlo24

Ja jag är nöjd med 11 ägg. Trodde först det var de mesta jag fått ut. Men kollade i mina papper o fick det även när jag stim fram med Puregon. Den ggr blev fler ägg befruktade men de 4 som kom till frysen dog vid upptiningen inför FET. Så det blev därav en liten neg siffra. Ja lite sjukt jag vet... Hjärnan spelar en ett spratt ibland Vi har 23 mil till Falun. Åkte dit på 2.20 så det är ok. Vi sov över inatt. Skulle behövt kliva upp vid 5 o åka annars. Men ÄP blev inte förrän kl 9.30 så det kändes ganska meningslöst. Onödiga pengar.. Men det vet man till en annan gång. Funderar på att ta tåget vid ET. Dels för att jag inte kan sova/vila i bilen och dels för att det inte är så vilsamt att ha med Arvid Ska sova nu. Tagit Alvedon o har en vetekudde på magen. Inte likt mig att ha så här ont.. Dr Samir som jag hade idag sa att hon kunde skriva ut en sjukskrivning åt mig i smb med ET pga mitt jobb. Jag är sjuksköterska o har fysiskt o psykisk tufft jobb. Det har dom aldrig sagt nått om annars...

• anlo24
    Cahela skrev 2013-04-23 08:08:57 följande:
    Hej tjejer, det är äp för mig imorgon. Vul i torsdags visade 12 blåsor samt ngr små. Vågar inte tro på ngt inför imorgon för det kan bli hur som helst. Sista gången fick vi ut sju ägg o då blev Elsa till. De andra gångerna har det varit 14-21 ägg... Inte mängden som avgör mao..
    Lycka till! Håller tummarna för dig imorgon! :)

• anlo24
    Cahela skrev 2013-04-24 11:27:22 följande:
    25-30 blåsor, 18 ägg... Rätt så mycket kan man säga...

Wow vilket resultat!!! :) Hoppas guldägget finns bland dom!! Lycka till. Har du mkt ont idag?
  • anlo24
    Cahela skrev 2013-04-24 20:21:46 följande:
    Anlo24: Nej, faktiskt inte. Jag är svullen sen helgen och kan inte få igen byxorna men ingen nämnvärd smärta. Jag hoppas det inte kommer heller. Hur har det gått för dig?
    Skönt. Jag var också jättesvullen i magen. Gick upp 0.5 kg och blev lite svullen om händer o ben, Idag känns det som vanligt igen. Fortfarande lite småhugg i magen idag och mensvärk nu på kvällen men annars ok. Så det går åt rätt håll. :) Jag har fått ET dag till på lö, kommer då att få tillbaka en blastocyst som är odl i 5 dgr. Hoppas nu bara att nån överlever så det går som planerat. Fick 6 befruktade av 11 ägg så jag följer mitt mönster :) 
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen