• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Jayt skrev 2013-10-01 20:01:11 följande:
    Här är det tyvärr inte så bra. Började blöda igår och efter ett läkarbesök var det konstaterad att jag fick missfall. Jag mår inte alls bra, har bara gråtit och gråtit sen igår. Det kanske var naivt att tro att det skulle gå på första försöket men efter 2,5 år med en hel del drös av motgångar trodde vi att det äntligen var våran tur. Men just nu har styrkan och hoppet runnit av mig. Allt känns hopplöst och livet känns orättvist.

Nej!! Stackars er. Fy vad orättvist!! Hur långt gånget var du? Hur konstaterar dom missfall så tidigt? Det finns väll inget hjärta som slår redan? Eller? Du får ursäkta mina frågor, så du behöver absolut inte svara om du inte orkar. Styrkekram!
  • anlo24
    Piken skrev 2013-10-01 20:02:49 följande:
    Hej, mår hyfsat bra, eftervärkar av migrän nu i två dagr, man kan ju bara ta alvedon, som inte biter på min migrän iaf. Är enligt någon app i vecka 7+2 och nu är det bara 8dagar kvar till vul. Hur långt har du kvar Anlo? Vi måste ju ligga hyfsat lika. Hur är det fogarna? Jag ör fortfarande hemma, men ska börja arbeta lite smått på måndag. Jayt! Hur mår du? Pemberly, hur går det med ruvningen?

Förstår att migrän måste vara extra jobbigt när man är gravid. Hur mår du annars förutom huvudvärken? Jag är i v 5+6 idag, går in i v 7 imorgon. Tröttheten har slagit till med full kraft. Rejäl svacka efter lunch idag och är så trött när jag kommer hem. Skulle kunna somna direkt. Men det går ju tyvärr inte... Yrseln har också kommit tillbaka. Annars mår jag bra. Foglossningen är bättre Känner bara av den ibland nu. Jag har lock för öronen när jag är uppe. Så jobbigt! Nån som vet varför? Är inte det minsta förkyld. Haft det i drygt 2 v nu. Jag har VUL 10/10. Det var samma datum som jag plussade med Arvid så jag hoppas att det fortsatt är mitt lyckodatum Jag ska jobba kväll i morgon, gruvar mig lite då jag är så kvällstrött. Extra jobbigt att köra hem nu.
  • anlo24
    Jayt skrev 2013-10-01 20:12:45 följande:
    Jag var i v 5+2. Jag blödde väldigt mycket, lite klumpar och så. Men läkaren gjorde ett vul och sa att han skulle ha sett en lite blåsa om det låg något där. På kvällen blödde jag även ur vad jag tror var fostersäcken.

Usch vad hemskt! Ska du på nga fler kontroller senare? Förstår att det är jättetungt nu. Ta er tid och sörj detta. Det pos är du blev gravid. Nu vet du att du kan bli gravid. En liten ljusning i mörkret. Kram
  • anlo24
    Piken skrev 2013-10-01 20:37:06 följande:
    Mår bra, känner lite illamående, men har inte kräkts. För tillfället ganska lugnt med hugg o stickningar och känner lite spänningar i brösten, men inte mycket så ogravid är nog känslan, ska bli skönt att få besked på vul, jag har tid 9/10 dagen innan alltså :) har inte hört talas om lock i öronen men kan det bero någon vätskeansamling som kommit av alla hormoner??? Prednisolonet "samlar" oxå vätska har jag för mig, eller? Har du mycket kvällspass?
    Jag jobbar i genomsnitt 2 kvällar i v. Eller kan vara natt också. Nästa v jobbar jag natt och sen helg. Men just idag är jag så glad att jag inte behöver gå upp imorgon bitti :)
  • anlo24
    Piken skrev 2013-10-09 09:47:28 följande:
    Idag är det dagen D, med skräckblandad förväntan är jag på väg till vul

Hur har det gått? Så nyfiken Hur mår du? Går det bra jobba? Jag har nu gjort mina nätter för denna gång. Det har gått bra tycker jag. Enorm sömnbrist men det får jag alltid. Var lite orolig innan eftersom jag är så trött nuförtiden. I em ska jag på Hälsosamtal på mvc. Känns eg lite konstigt att gå innan ultraljudet. Men samtidigt så gör man inga kontroller förän i v 20 vid en vanlig grav. Måste försöka vara pos. Har en del gravsymtom så det vore konstigt om det inte vore ett litet hjärta där. Imorgon är det dags för oss V 8, 7+0. Kram
  • anlo24
    Pemberly skrev 2013-10-04 16:01:43 följande:
    Jag testade igen igår och det var fortfarande negativt. Nu väntar jag och ser om jag får mens imorgon innan jag testar igen. Eftersom jag förut plussat ruvardag 9 resp 10 med tvådagarsodlade så känns det inte så optimistiskt nu när jag inte gjort det. Men lite lite hopp har jag kvar, kanske kan min kropp reagera olika vid olika graviditeter.

Hur har det gått? Håller tummarna för dig!
  • anlo24
    Piken skrev 2013-10-09 16:36:24 följande:
    Ett perfekt hjärta tickade på, man såg oxå en perfekt gulesäck. Är så tacksam för detta liv och hoppas det får stanna kvar hos oss. Har bokat in hälsosamtal, inskrivning och läkarbesök. Kub blir någon gång i mitten av november. Går bra att jobba, tar de sjukt lugnt och har en bra chef. Mår hyfsat bra, ibland väldigt illamående, trodde att det var två där inne just för att jag mått så illa, men annars helt ok. Skönt att det är dax för vul för dig med Anlo! Spännande med hur många de hittar ;) Pemberly, hur går det?

Stort stort grattis! Vilken härlig milstolpe. Klart att det kommer att gå vägen nu. Vart gjorde du UL? Jag försöker förtränga att det skulle vara två därinne. Försöker förtränga det Men imorgon får vi svaret.. Ska bli skönt! Varit på hälsosamtal idag. Vi har det i grupp på min mvc. Känns lite overkligt att man ska gå igenom en grav igen. Lite blandade känslor... Känner att man får ta en dag i sänder. Inne i en känslig period nu. Så lätt rörd o blir lätt på gråten...
  • anlo24

Trist Pemberly måste vara jobbigt för er! Jag har varit på ultraljudet idag och fick se ett litet pickande hjärta. Har lite svårt att ta till mig det. Fanns en liten hinnsäck så det andra embryot verkar ha stannat av. Tack och lov. Del 1 avklarad!

• anlo24

Tack för era tack! Det värmer! En fråga Piken. Hur stort var bebisen när dr mätte? Min var 11 mm. Motsvarande 7+0 el 1 vilket var rätt i tiden. Men blir lite fundersam för när jag kollar appen här på familjeliv. Den säger att jag är i v 8 och då skulle bebben vara 25 mm.

• anlo24

Jag glömde ultraljudsbilden igår hos dr fick den hemskickad med posten idag. Gulligt tycker jag. Men bilden är verkligen suddig, skulle inte se nått om man inte visste vad det ska föreställa Jag är också så uppsvullen. För min del har illamåendet slagit till med full kraft. Mkt senare och kraftigare än sist, varit helt förstörd hela fm. Går över när jag sovit middag. Sen kan det komma lite svagare. Idag har Arvid varit hemma från dagis. Dom hade planeringsdag. Vid lunch var jag helt gråtmild. Och då hade jag ändå småsovit lite på morgonen och han lekte han ändå runt mig. Detta får mer än gärna försvinna omgående... Trevlig helg tjejer. Jag ska jobba. Lite trist...

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen