Vi på CvL fortsättningen
Tjorven du är bara en sån superdupermegaultrakämpare!! Hoppas ni är tillbaka imorgon.
Tjorven du är bara en sån superdupermegaultrakämpare!! Hoppas ni är tillbaka imorgon.
Tjorvn: Jag förstår att du känner dig som en knäppgök som bara kämpar på. De tankarna hade jag under mina år, tro mig! Speciellt när några i närheten började ifrågasätta vad jag höll på med. Nu när jag har en bebis i magen är det ingen som frågasätter det men jag funderar själv ibland vad som fick mig att kämpa på? Längtan efter ett barn och att läkarna sa kör på var nog det som gjorde det för mig iaf.
Turbo: KUL att se dig!!!!!! Var in och kikade på din blogg idag, vad stora barnen har blivit. Jasså, det var dags för upptining idag, tråkigt minst sagt att det inte lyckades. Ska ni göra färskförsök nu eller ska ni avvakta? Du har ju åldern för dig så jag kan förstå om du inte känner panik, dessutom har ni som du själv skriver två barn. Vet faktiskt ingen annan som fått tvillingar från Linné, åtminstonde ingen i den här tråden. Kul att det finns någon iaf! Vi är ju en hel del som fått tillbaka två ägg.
Det är roligt att se att du hittar till tråden fortfarande, jag som veteran saknar er som var med från början.
Kram Cah!
Curly; Jag förstår att folk menar väl med den typen av kommentarer men det sista jag ville ha under mina år av försök var "paus". Paus när man är över 35 är inte riktigt vad man vill ha då man är medveten om att tiden tickar på. Sen kunde jag känna att somrarna, jularna eller andra tider som blev paus av olika skäl var skönt för att få komma ifrån alla sprutor mm men å andra sidan blev det bara en transportsträcka till nästa försök. Sen behöver man vila mellan försöken för att orka med men som sagt ofrivillig paus var inte det man ville ha.
Piken: Nej, vad tråkigt!!! Är så ledsen för din skull. Kom inte ihåg hur länge ni höll på innan ni blev gravida men visst fick ni vänta i 8 år eller minns jag fel? Stanna kvar i tråden,läs, skriv och peppa kämparna härinne.
Kram !!
Nu har vi varit på TUL. Det gick bra och jag är sååå lättad! Hon beräknas väga ca 1,6 kilo nu vilket är -14 % men det är ok. Beräknad födelsevikt är 3,2 kilo. Så söt liten tjej på skärmen men jag fattar inte att det är vårt barn som visas från min mage. Känns som att det är ett barn man ser på skärmen, som vilket som helst. Blir nog inte riktigt verkligt förrän hon är född.
Piken: Ett till besök för TUL blir det i v 36, jag tycker det känns skönt att ha det så jag är bara tacksam.
Mimm1: Tråkigt att det inte lyckades. Grattis till 2 killar, det är ingen dålig utdelning. Förstår att ni har tacksamhet gentemot både Ackis och Linné. Mina känslor för Linné svallar nästan över när jag tänker på att jag blev gravid där tillslut.
Tack alla ni för glada kommentarer om vår lilla tjej.
Tjorven: Jag förstår att det är svårt att sätta stopp när man är 32, nu är det två veckor till ET eller hur?
Marvin: Tror kliniken har ett krav om 30 i BMI för försök, ring och kolla med dom.
Tjorven: På något sätt gör det säkert skillnad men i den här IVF-världen är det svårt att skydda sig nog ändå. Jag hoppas innerligt att det ska fungera för dig nu.
Turbo: Mår mycket bättre nu när jag jobbar hemifrån, är så stor skillnad.
Det blir säkert fler försök för er även om det inte blir just nu. Vem vet, ni kanske får till det på egen hand?
Tack för infon om din lilla tjej, jag kände mig mindre orolig efter TUL i tisdags. Bara att mäta magen fick mig lite orolig men TUL har gjort mig tryggare.