• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

Tjorven: Välkommen till gravidtröttheten! För mig kom den direkt och i sig i  flera veckor, sen försvann den lite men kom tillbaka i mitten. Tröttheten var dock hanterbar värre var det med allt jag drog på mig från v 21 men sånt hoppas jag du slipper. Du ska få vara trött men annars må bra i flera månader tycker jagFlört
    Vilken vecka är du i nu?
    Ang vems förtjänst det är att du är gravid : KLART DET ÄR DIN FÖRTJÄNST!!!
    Om du inte hade fortsatt kämpa så hade det inte blivit något. Din kämparanda is the one förtjänst att du är gravid!!
    Underbara2010: Lycka till med syskonförsök. Jag kommer inte riktigt ihåg era turer så du får gärna uppdatera mig här i tråden.

• Cahela

Tjorven: Vilket datum är BF?
    Tycker det är så häftigt att du är GRAVID!!! Äntligen får du uppleva det du borde fått för flera år sedan.
    Hejar på dig hela tiden ska du veta. STOR KRAM!!

• Cahela

underbara: Tack för uppdateringen. Vi gjorde fyra ET och fyra FET innan vi lyckades. Sen gjorde jag och mitt X ett ET så det har hunnit bli fem IVF för mig plus ett som avbröts i början.
    Tjorven: Börja använd gravidapplikationen här på FL så har du koll. Jag hade längtat efter det i flera år och jag följde min slaviskt under graviditeten.
    Ang illamående så hade jag det i fyra veckor tror jag. Kunde bara äta fem saker under de veckorna men sen gick det över. Kräktes aldrig.

• Cahela

Poussin: Grattis, grattis till dig!!! Härligt härligt att du får uppleva ett litet pyre i magen, det blir ännu bättre när h*n kommer ut sen.
    Underbara: Min Elsa är fem månader, föddes 1 nov 2011 (fem veckor förtidigt). Jag vill göra syskonförsök men jag inväntar svar på en koagulationsutredning först och sen så helammar jag fortfarande så det kommer dröja ett tag. Är snittad så de ser gärna att vi väntar till nov innan försök. Fyller 38 idag så jag har inte åldern för mig heller.
    Marvin: Förstår hur du känner ang syskon. Min tjej har en syster då min man har en dotter sen tidigare och det glädjer mig mycket. Extra mycket eftersom jag älskar min bonusdotter väldigt mycketFlört

• Cahela

underbara: De vet inte varför Elsa kom tidigt. Den troliga orsaken är moderkaksavlossning men patologen såg ingenting på moderkakan och det gjorde inte heller kirurgerna vid operationen. Jag bad om att få göra en utredning för att ev hitta en orsak och ska träffa en läkare ang detta den 24:e april.
    Tjorven: Jag gjorde faktiskt TPA hela graviditeten.

• Cahela

underbara: Grattis till ett embryo till dig! Jag har ett kvar i frysen så det ska mycket till för att det ska klara upptining men jag håller tummarna när det är dags för det vilket är lääänge dit. Nu håller jag tummarna för dig så länge!!

• Cahela

angel4u75: Härligt med två embryon. Var det ditt första försök?
    Jag han göra nio återföringar innan jag blev gravid, på det nionde försöket fick jag tillbaka två embryon och ett av dem växte sig stark och ligger just nu och ylar i sin spjälsäng och vill inte sova.Flört

• Cahela

Tjorven: Jag förringar inte på något sätt det din man går igenom men jag tror nog att du påverkas av graviditeten oxå. Det är mycket känslor som kommer i gungning när man är gravid och åren av barnlöshet gör sitt till även dom. Jag hoppas innerligt att ni får en diagnos snart för din man så ni kan "jobba" vidare.KRAM

• Cahela
    Marvin skrev 2012-04-18 22:52:39 följande:
    Cahela - Berätta gärna mer om din koagulationsutredning!!

Jag gjorde en del prover/kontroller i slutet av graviditeten. Då konstaterades att mitt blod inte koagulerade som det skulle, men pga graviditeten gick det inte att kolla det med säkerhet. Jag fick tabletter utskrivna, att ta vid förlossning och efter. Även fanns en plan om jag skulle börja blöda under förlossningen. Jag fick inte heller ta ryggbedövning pga blödningsrisk.  För några månader sedan fick jag brev från karolinska och de ville fortsätta utredningen efter att jag slutat amma. Så jag fick göra fler prover och sedan ett test med ett ämne som sprutades in i blodet och sedan kontrollerades hur blodet reagerade. Det konstaterades att jag har von Willebrands sjukdom i mild till moderat form. Har inte pratat med läkaren än, har telefontid i veckan som kommer. Det som oroar mig mest är hur det kan vara med Simon. Jag hoppas nu kunna få tabletter så mensen blir mer hanterbar, tycker den är värre nu än någonsin.

Är det någon som vet om det här kan påverka om man får göra IVF när vi gjorde IVF visste vi inget om mitt problem med blodet.
    Jag har fått lämna prover i februari och nu i april ska jag träffa en läkare för att få ta del av svaren. Utredningen kom till på mitt initiativ efter min hemska förlossning. Jag får lätt blåmärken men annars har jag inga problem. Jag får återkomma efter jag varit där på tisdag och berätta mer. Det lilla de tittade på i samband med förlossningen så såg inget konstigt ut.
    Varför gjorde de prover/kontroller på dig i slutet på graviditeten?
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen