Marvin skrev 2012-04-18 22:52:39 följande:
Cahela - Berätta gärna mer om din koagulationsutredning!!
Jag gjorde en del prover/kontroller i slutet av graviditeten. Då konstaterades att mitt blod inte koagulerade som det skulle, men pga graviditeten gick det inte att kolla det med säkerhet. Jag fick tabletter utskrivna, att ta vid förlossning och efter. Även fanns en plan om jag skulle börja blöda under förlossningen. Jag fick inte heller ta ryggbedövning pga blödningsrisk. För några månader sedan fick jag brev från karolinska och de ville fortsätta utredningen efter att jag slutat amma. Så jag fick göra fler prover och sedan ett test med ett ämne som sprutades in i blodet och sedan kontrollerades hur blodet reagerade. Det konstaterades att jag har von Willebrands sjukdom i mild till moderat form. Har inte pratat med läkaren än, har telefontid i veckan som kommer. Det som oroar mig mest är hur det kan vara med Simon. Jag hoppas nu kunna få tabletter så mensen blir mer hanterbar, tycker den är värre nu än någonsin.
Är det någon som vet om det här kan påverka om man får göra IVF när vi gjorde IVF visste vi inget om mitt problem med blodet.
Jag har fått lämna prover i februari och nu i april ska jag träffa en läkare för att få ta del av svaren. Utredningen kom till på mitt initiativ efter min hemska förlossning. Jag får lätt blåmärken men annars har jag inga problem. Jag får återkomma efter jag varit där på tisdag och berätta mer. Det lilla de tittade på i samband med förlossningen så såg inget konstigt ut.
Varför gjorde de prover/kontroller på dig i slutet på graviditeten?