• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

Susie skrev 2011-04-07 13:21:40 följande:
    CAH, Kära du!!!! Guuud så lycklig jag blir att läsa att du är GRAVID tjejen!!!! Enormt stort GRATTIS!!!!!GravidHjärta{#emotions_dlg.flower}SoligÄntligen var det din tur! Du måste vara så obeskrivligt lycklig! Men jag vet att väntan fram till Vul är outhärdlig....men allt kommer att gå sååå fint ska du se! Gud, hur känns det??!?!? Har ni berättat för någon? Ni som väntat så läääänge, det måste vara sååå overkligt! För mej var det overkligt väldigt länge och dagen då jag plussade var jag liksom i en glasbubbla av overklighet...och vi hade inte kämpat i närheten som ni gjort. Är såå himla glad för er skull! Grattis igen!!!!
    Susie: Oj vad glad du blir! Jag blir så rörd av alla som blir så glada för min skull. Det första jag gjorde var att ta en bild på stickan med två streck och sen sms:ade jag den till min nära nära vän M som jag har härifrån FL. Jag lärde känna en tjej för fem år sedan här och vi har daglig kontakt och är varandras stora stöd. Hon blev så glad så hon ringde upp och grät av lycka för min skull, finare vän än så får man inteHjärta
    Sen har min man berättat för två av sina vänner och vi har även berättat för hans föräldrar.
    Jag ska berätta för mina föräldrar (har drömt om den här dagen så många år) men jag vill göra när vi ses och det blir nog inte förrän till helgen. Efter VUL ska vi berätta för omgivningen om det ser bra ut.
    Jag är så trött hela tiden men jag hoppas det är ett bra tecken på att graviditeten fortgår som den ska.
    Pratade med kliniken idag när jag beställde mer proggisar och de är alla så glada för vår skull.
    Hur det känns att vara gravid? Jag tror inte jag har fattat det riktigt än. Alla sorger och bedrövelser som jag gått igenom pga detta kommer nog ta tid att bearbeta och jag tror det kommer komma ikapp mig.
    Det känns spännande och jag ser fram emot att få en bula på magen men samtidigt finns oron där för att det ska hända något. Just nu är jag glad iaf!!!
  • Cahela

kramiiis: Jag förstår dina känslor kring att få ett genetiskt barn, man måste få tillåta sig att känna så.
    Jag hoppas innerligt att du ska bli gravid med ÄD snart. Du är en riktig kämpe!

• Cahela

Matti: Jag vet att både du och E är glada för min skull. A vet inte än men jag ska berätta för honom men det är med blandade känslor som du säkert förstår.

• Cahela
    kramiiis skrev 2011-04-07 19:19:10 följande:
    tack söta cah!
    ja man måste nog få bearbeta det där trots att man redan gått vidare till nästa steg, tror det kommer hänga kvar för alltid, men som sagt man kommer ju älska barnet lika mycket oavsett på vilket sätt det blir till.
    Blev så glad när jag läste att du är gravid
    så grattis igen

kram kram!
    Jag tror att man aldrig riktigt kommer över att inte få genetiska barn. Bland dom adopterar (vi ska göra det) så är det många som säger att det spelar ingen roll var barnet kommer ifrån. Det kan vara sant men det är också att inte våga erkänna att man har en längtan. Speciellt bland oss som gjort massor med IVF så är det klart att längtan efter ett biologiskt barn är extra stor, kampen gör drivkraften ännu starkare. Jag har sen jag var tonåring velat adoptera och nu när vi förberett oss på flera sätt för adoption så är känslan så stark. Idag är lilla bonustjejen hos oss och hon leker jämt med våran granntjej som är från Kina. Tjejerna är bästa vänner så lilla bonusälsklingen är redan inne i det här med adoption. Vi har hört dom pratat sins emellan om hur det är att vara adopterade och att inte vara det. Dom pratar på barns vis, ställer raka frågor, svarar och sen är det bra.
    Dom är så söta ihop!
  • Cahela

ja det var mycket intressant. Vi pratade bland annat om det här med barns identitet och historia. Det rekommenderas inte att berätta vad man vet om barnets bakgrund till allt och alla därför att det är barnets historia och inte föräldrarnas. Om barnet vid en större ålder vill berätta för sin omgivning ska man låta barnet själv göra det. Jag tänkte att det är faktiskt samma sak med IVF-barn, det finns ingen anledning att berätta för omgivningen (nu menar jag inte bara dom närmaste) för det är barnets identitet det handlar om och inte föräldrarnas. Barnet kanske vid en större ålder inte vill att alla ska veta att det är ett provrörsbarn. Föräldrarutbildningen gav många intressanta tankar och reflektioner som alla föräldrar borde få ta del av.

• Cahela
    Piken skrev 2011-04-08 08:39:32 följande:
    Ja du Cah, du är så klok du! (tänker nu på ditt senaste inlägg) Karm till dig / Piken
    Ha, ja med tanke på att jag skrev det kl 4 inatt så kan man undra hur klok jag varFlört. Skämt åsido så tycker jag att föräldrarutbildningen för blivande adoptivföräldrar var mycket bra. Dom pratade om att utbildningen för blivande föräldrar till biologiska barn inte tar upp några sådana tankar och det är synd.
  • Cahela

Curly: Nej vad tråkigt! Jag tror man blir tvungen att hitta sätt att handskas med de negativa resultaten sen vilken metod man använder är olika. För mig är det min bonustjej och inredning samt skriva med andra här på FL.
    Kram på dig!

• Cahela

Vad mysigt tjejer (Myran, Curly och Poussin) att få träffasHjärta Det där ska ni ta tillvara på.

• Cahela

Curly: Kanske vore något men jag jobbar "bara" i Sthlm och bor i Uppsala så det vore bra att hitta något här.
    Hur mår du?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen