• pp08

Vi på CvL fortsättningen

Turbolina: tråkigt att dina frysisar inte klarade sig. Ska ni göra en ny behandling?

Jag har bokat in ett VUL om 1.5vecka för att kolla upp en cysta som fanns vid denna behandling, samt planering inför ev. ny behandling. Hoppas allt ser bra ut; har under alla dessa år av undersökningar och IVF aldrig haft någon cysta.

Fortfarande förkyld. Hemska förkylningen började omkring ÄP/ET och hostan är fortfarande inte borta. Var på vc idag och fick hostmedicin och antibiotika. Nu ska jag bli bra!!!!

♀ 090619
  • pp08

Har inte läst sedan ett par dagar tillbaka men kan uppdatera:
    Var på uppföljningsmöte och VUL i fredags. Vi hade bestämt att inte börja direkt på första mensen med sprutstart men eftersom läkaren rekommenderade en ändring till "långa metoden" började vi direkt endå. Då blir ÄP mellan den första tänkta mensen och nästkommande. Skulle vi inte börjat nu fick vi vänta tills efter januari.

Så nu ser upplägget ut så här: spray 2x dagligen med Synarela, vänta på blödning, ringa kliniken, bestämma hur länga fortsätta med sprayen, spruta Menopur 375IE.

♀ 090619
  • pp08
    underverket 06 skrev 2011-10-28 07:25:46 följande:
    Får man vara med i denna tråd. Är 41 år fyllda. Har en son på snart 3 år som blev till på vårt andra försök på CvL. Nu gör vi syskonförsök där, 1 FET o 2 fulla försök hittills. Nu blir det ett sista försök till+ att vi har en i frysen. Sedan tror jag både pengar o ålder sätter stop.

Poussin. Vår son blev till när jag hade 450 menopur, så det det kan nog vara olika. Första försöket när vi inte lyckades, då fick jag ut färre ägg o färra befruktade o då hade jagt 325 menopur tror jag, men andra gången maxdos 450. Det var långa metoden o då var jag 37. Nu när jag är över 40 verkar korta metoden funka bättre, så nu kör vi på den.
    Hej! Känner igen dig fr en annan tråd. Samma här. Har gjort ett antal syskon försök. Vi byter nu fr korta till långa metoden, se om vi kan "lura" kroppen. Började förra veckan med sprayen och blödningen är på gång nu. Ska höra med kliniken snart hur vi ska fortsätta och när jag ska börja med sprutorna. Blir nog 375 Menopur tror jag (och Synerela spray använder jag).
    ♀ 090619
  • pp08

cah: grattis till Elsa, men tråkigt att det blev sådan hemsk upplevelse.

Tänkte bara fråga: hade du en graviditetsförsäkring? (inte den som är gratis men den som kostar lite). I så fall har du rätt till ersättning om blodförlustet är mer än 2liter och det lär det vara hos dig. Kolla upp det! Jag hade TryggHansas graviditetsförsäkring och förlorade 2.3l blod, fick 3000 i engångsersättning.

♀ 090619
  • pp08

Äp idag och 4 ägg räddades ur några fler blåsor. ET på fredag om allt går bra.

• pp08

Liten fundering: de äggen som är för små för att plockas, växer de till sig lite till i några dagar eller tillbakabildas de på en gång? Man har ju fortfarande mycket hormonet kvar i kroppen. Hur långt efter äp har man 'förhöjd' risk att bli gravid på naturligt sett. Vet att man ska vara försiktigt med samlag. Pga infektionsrisk. Men 'hemmainseminering' ? Innan ska ju mannen inte ha utlösning för att få optimalt spermaprov. Men dagarna efter ?

• pp08

2 av 4 ägg inte mogna. De andra 2 förmodligen inte befruktade. Kliniken återkommer imorgon men troligen ej ET.

• pp08

Mens kom tidigt efter avbrutit försök, redan 12-13 dagar efter ÄL spruta. Så knappast 1.5 vecka efter ÄP.
    Hoppas på tidig ÄL också så vi hinner med lite mys innan jag och lilltjejen ska resa bort. Nästa mens räknas komma 13dags helgen men den hoppar vi över och börjar med sprutorna på nästa mens i slutet på januari/början feb. (beror lite på om /när nästa mens kommer).

♀ 090619
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen