• pp08

Vi på CvL fortsättningen

Ullis K: ingen bra förklaring för cystan eller blåsan. Kan vara en chokladcysta (fyllt med levrad blod). Var lite större o ojämn i form jämfört med äggblåsorna. Förmodligen inte för tidig ägglossning eftersom slemhinnan är OK och estrogenvärdet också. Progesteronvärdet kollas upp (skickades till annat lab) och får svar på måndag förhoppningsvis. Om jag inte hör någonting blir det ÄP på tisdag.

Fick verkligen "dra" förklaring ur läkaren. SSK ringde dock upp i e.m. och förklarade lite mer.

♀ 090619
  • pp08

Ullis: har aldrig haft cystor förut, har tidigare 2008)  har haft många undersökningar under de senasteåren: gjort 3 IVF (blev gravid på 3e),fick barn 2009,  sedan 1FET(2010) och 2IVF (2010/2011, blev gravid där vid sista IVFen men fick tidig missfall i v.6). Detta är då nu IVF6 som vi gör.

Tidigare hade jag alltid mycket ont när jag hade mens och blödde kraftigt i några dagar. Detta har blivit bättre på senare år (fyller 41 på ÄP dagen) och ännu bättre/mildare efter det tidiga missfallet i början på året. Har inte haft några undersökningar/VUL efter missfallet, men när jag misstänkte missfall gjorde de VUL på gynakuten, syntes inget konstigt dock för tidigt för hjärtaktivitet; en vecka senare efter nästan blödning som mild mens nytt VUL där graviditeten var borta.

Det enda som var konstig denna månad/förra var att jag brukar ha korta cyklar, typ 25 dagar. Förra månaden var den 28 dagar och denna knappast 21 dagar!

♀ 090619
  • pp08

Piken: hur blir det när försöket misslyckas pga punktering av en cysta som blir infekterad?
    Om ÄP inte blir av pga cystan vet jag att man får pengarna tillbaka, men om de redan har börjat plocka??

♀ 090619
  • pp08

Visst brukar man få flytningar på slutet av behandlingen och speciellt efter pregnyl sprutan? Det är väl både Menopur och Pregnyl som kan ge sådana flytningar?

Jag tog sprutan igår kväll, har i förgår tagit min sista orgalutran och menopur sprutorna. Har ÄP imorgon.

Brukar aldrig kolla min temp innan ägglossning, men de dagarna man är mest fertil (48timmar innan ÄL) brukar man ha lägre kroppstemp, eller hur.

Imorse kollade jag (bara för att jämföra med min dotter som verkade lite varm). Hade då 36.3. Brukar tempen gå upp igen strax innan ÄL eller efter?
    Om jag skulle ha kört helt ostimulerat, utan orgalutran skulle de vara dags för ÄL nu. Har dock aldrig varit med att jag har ägglossat för tidigt under behandlingen.

♀ 090619
  • pp08

Blev bara 2st plockade ägg idag. De andra förmodligen för lite eller redan släppt?
    Hoppas de ÄR guldägg. Har aldrig haft så dålig skörd.

♀ 090619
  • pp08

Det måste ju vara bra miljö i värmeskåpet  för idag fyller ju min ägg år !!!! (lika mycket som jag själv, eller hur )

♀ 090619
  • pp08

och så var det idag första gången jag sa något/frågade något under ÄP och jag kom inte ihåg det efteråt-. Frågade min kille om jag hade sagt något annat konstigt men som tur var inte, hihi.

Normalt brukar jag få lugnande i tablettform, nu direkt i armen. Fungerade snabbare/starkare och varade inte lika länge efteråt. Kanske därför jag blev så "pigg att fråga men snabb glömsk"

♀ 090619
  • pp08

pfffff

ringde nyss till CVL och än så länge ser det bra ut med vårt endå ägg. Så det blir ET på e.m.

♀ 090619
  • pp08

Tack för alla tummhållningar. Guldägget har flyttat in nu. 4 celligt, 2 dagars (mellan 9 o 10 poäng fick den ) Enligt läkaren bättre än de två äggen jag fick vid ET förra gången då jag blev gravid men mf.

Någon som har fått höra % chans på graviditet efter lyckat ET? Läste (tjuvläste) något på pappret som läkaren höll i.

♀ 090619
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen