• pp08

Vi på CvL fortsättningen

Tänkte bara skriva kort. Har inte hunnit med sista tiden.

Vi valde att inte göra en ny IVF nu för någon vecka sedan, strulade lite med tidsplaneringen. Nu ska vi komma igång igen direkt efter sommaren. Jag kommer att få min mens samma vecka som de öppnar, så det blir sprutstart direkt och veckan efter VUL, sedan ÄP och ET

Lycka till alla ruvare, sprutare ( ) och gravida.

♀ 090619
  • pp08

Någon som vet vad åldersgränsen är på CVL. 42 år ? (fyllt 42 dvs fram till 43årsdagen eller bara till 42års dagen?)
    Fyller 41 i höst, hoppas vi lyckas inom kort med syskonförsök, chanserna ser bra ut eftersom vi får bra embryo, fick en tjej för 2 år sedan och jag blev ju gravid tidigare i år (dock tidig missfall). Av någon anledning lyckas vi inte hemma så måste fortsätta i IVF snurret. Som det ser nu ut har jag stora chanser att få 2st. embryo tillbaka om det finns 2 som är återförbara (fick det även vid mina 2 sista återföringar).

Vi satsar på nytt försök i augusti.

♀ 090619
  • pp08

Uppdaterar lite. Skulle varitigång nu igen men eftersom mensen kom tidigare passade inte in med öppningstiden för CVL (några dagar för tidigt för VUL kontroll om jag skulle börjat spruta innan). Nu hoppar vi över nästa pga andra planer men preliminärt är vi igång igen i mitten av september. Hoppas att det går bra, "bra månad" att bli gravid. Blir ungefär samma tid som jag blev gravid med dottern.

Lite OT, men kul. Dottern är nu 2 år och snart 2mån och håller på att "trostränas", vill inte kalla det för pottträning för det gör hon inte. Hon går i trosor, första dagarna tills hon kissade på sig, nu känner hon av innan och säger till, vill då ha blöja, kissar i den och vill ha trosa igen Kunde ha valt lite tidigare vecka bara, nu valde hon sista dagarna från min semester, imorgon ska hon första gången till dagis igen efter semestern och då kommer hon att ha blöja dagtid. Får kämpa när vi kommer hem.

♀ 090619
  • pp08

aaaa: Utredningen är som läkarbesök o ingår i högkostnadsskydd oavsett landsting, betalas per person!

♀ 090619
  • pp08

aaaa: ni kommer nog inte igång så fort. Du ska lämna blodprov etc. på ca 3e dagen av din mens då de kan kolla vilka hormonvärden du har. Din man/sambo kan lämna prov när som helst. Sedan beror det på vilken method de använder (långa metoden där man nedregleras först eller korta metoden där man sätter igång med spurtor under mens). Eftersom det blir dit första försök kommer de nog att göra långa metoden. Då nedregleras man med nässpray som man börjar med på ca 21 cykeldagen av din mens, efter 14dagar får du en blödning som betyder att du är nedreglerat. Då kollar läkaren (CVL eller distansläkaren) med ultraljud hur slemhinnan ser ut och bestämmer man för sprutstart. EFter ett antal (7?) sprutdagar kollas med ultaljud igen och får du direktiver om hur länge man ska fortsätta etc, innan äggplock.

Jag kan tänka mig att det är redan en väntelista hos CVL så jag kan inte riktig säga när ni kan sätta igång.
    Man betalar för sin behandling senast dagen för äggplock, helst dagen man börjar med sprutorna. Själv har betalat på plats när jag var hos CVL för VUL (ultraljudet några dagar innna äggplock), så att man var säker att det skulle bli av.

♀ 090619
  • pp08

Har inte hunnit läsa ikapp, har varit bortrest.

Nu har mensen kommit (lite tidigare än väntat, förra månaden senare).  och vi är igång igen. Imorgon är det sprutstart för Menopur /korta metoden.

♀ 090619
  • pp08

Poussin : spännande, håller tummarna.

Märker själv ingenting än fr sprutorna, brukar vara de sista dagarna  jag känner mig svullen (mellan VUL/blodprov och ÄP). Brukar inte heller ha några andra biverkningar under spruttiden.
    Idag 3e sprutdagen Menopur, 'VUL på fredag. Startar med orgalutran torsdagkväll (5e sprutdagen).

Om det är så som de andra gångerna blir det väl ÄP på måndag eller tisdag, eventuellt extra VUL på söndag om det behövs. Hoppas att det inte blir så tidigt som på måndag, förra gången ville jag ha 1 extra sprutdag mot tidigare och det resulterade i flest antal mogna ägg (5 utav 6). Alla andra försök har jag haft många omogna ägg.

♀ 090619
  • pp08

ca 4-5 äggblåsor på ena sida (några små också och på andra sidan). Dock även en konstig blåsa eller cysta? Har inte tidigare haft problem eller endiometros. Blir 2 sprutdagar till  (haft 5 sprutdagar hittils) och ÄL spruta på söndag. Då blir totalt 7 sprutdagar varav 3 med orgalutran (ungefär som vanligt). Blodprovet skulle även skickas för progesteronhalt (kan ju inte ha varit ÄL redan, slemhinna såg också fin ut).
    ÄP blir på tisdag. Hoppas äggen växer till sig, det brukar de göra de sista dagarna. Även om det inte är så många hoppas jag att de är "bra":

♀ 090619
  • pp08

Poussin: hoppas på 2 finfina embryo till dig imorgon.

♀ 090619
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen