Vi på CvL fortsättningen
cah: även jag har extra proggisar att hämta ut om du behöver (söder om stan).
cah: även jag har extra proggisar att hämta ut om du behöver (söder om stan).
Piken: det är inget "måste" att vara amningsfri i 2-3 månader innan FET, men amningen gör att menscykeln förändras och att fasen av den andra delen (från ÄL till mens/icke mens) kan bli kortare pga mjölkproduktionen. I så fall skulle eventuellt embryo "sköljas ut" för tidigt och inte riktigt hinna fästa. Om du inte har slutat ännu kan det vara svårt att hinna med innan sommaruppehållet. Men som du skrev tar ju FET inte så mycket tid, är bara tina upp och själva återförandet går fort, det kan kliniken oftast klämma in. Skulle dock själv rekommendera i alla fall 1 vanlig menscykel utan amning innan ni försöker med FET.
Heavenlee: hoppas ni lyckas bättre med adoptionen. Tråkigt att det inte gick hela vägen med IVF. Kram.
Poussin: kör du långa eller korta metoden? Med långa metoden använder man spray och inte orgalutran. Med korta metoden har man inte nedreglerats innan och börjar man använda orgalutran efter ca 5 sprutdagar.
Grattis Poussin till dubbelruvarstatus
Poussin: nejj vad tråkigt!!!! Stora kramar!!
Själv har vi försökt lite hemma nu i väntan på nästa försök. Hade nästan gett upp hoppet att jag skulle se utslag på ÄL test, men äntligen kom den på dag 14 (sen för mig !!!), hade testat i en hel vecka för att inte missa.
Blev mys för några dagar sedan, för tidigt såklart, samt igårkväll = samma dag som jag hade utslag på ÄL test. Kände även ökade flytningar. Undrar om jag ska ta progesteron (crinone, 1xdag) om jag i alla fall vill skjuta upp eventuella mensen.
Nästa behandling blir ju på denna mens, som jag tror kommer inom 2 veckor fr nu. Tyvär är inte planeringen optimalt eftersom mycket annat kommer att hända samma vecka, vet inte hur jag får till det med VUL, Äp, ET. Känns dock supersvårt att inte välja göra ett försök nu innan sommaren. Skulle nästan tidsmässigt vara bättre om ev. mens inte skjuts upp och kommer tidigare (om den nu kommer).
Vi skulle göra ny IVF nu, sprutstart imorgon, men vi avvaktar lite till efter sommaren. Planeringen är inte så bra just nu. Då har även jag (min kropp) möjlighet att fullständigt återhämta sig efter den tidigare tarminflammationen. Under tiden gör vi hemmaförsök