• pp08

Vi på CvL fortsättningen

Har precis kommit i kontakt med CVL och det finns möjlighet för en till IVF. Tidigast v16 (mitten av april) finns tid för ÄP. Det stämmer överens med näst-nästa mens som ska komma v.14 och vi kör korta metoden. Får under tiden passa på att mysa så mycket som möjligt hemma. Nu bara skrapa ihop pengarna

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

Fjällsippan och Cah: det verkar som vi kanske kommer igång samtidtigt Jag fick också vänta länge i telefonkön; igår gav jag upp efter 3x30min.

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

Grattis Helena och Axel: håller tummarna för många guldembryo nu.

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

Lycka till imorgon Heavenlee!!

Själv funderar vi lite ang. financiering för nästa försök. Tror nämligen att hemmaförsöket inte fungerade (inte så konstigt direkt efter MF blödning). Kommer mensen till eller efter helgen, då satsar vi på sprutstart på nästa mens och ÄP till mitten av april.

Är det någon i tråden som har använd HumanFinans som har sammarbete med CVL? Hos de kan man ansöka för ett lite högre lånelöfte, man uttnyttjar sedan bara pengarna man behöver för behandlingen och betalar ränta och avbetalning efter det. HumanFinans betalar ut direkt till CVL om jag har förstått rätt. Vet inte riktigt hur deras ränta är jämfört med andra banker.

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

Grattis Heavenlee, håller tummarna för de i värmeskåpet

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

Heavenlee: twins ska det bli grattis och ruva på!!!

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

cah: har också frågat herr H om två embryo. Första gången jag fick två tillbaka var vid IVF4, och då sa han att man ska vara berett att det kan bli tvillingar; att man tar konsekvenserna. VI fick ju barn efter IVF3, och skulle därför  ha något "förhöjd" risk för graviditet/tvillinggraviditet. Inte blev jag gravid då, och nästa IVF (nr5) när jag testade positivt, men blödde ut det tidigt, var det bara 1 som hade fäst.

Så med andra ord, tror jag att även ni har en låg "risk" för tvillinggraviditet och borde kunna få 2st. tillbaka.

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

Haevenlee: har nu väl haft alla 4 doktoror på CVL, sist hade jag Tomas; även han var duktig och snäll. Tyckte dock att Oddvar kan vara "för" positiv, samtidigt som dr H kan vara för allvarligt. Torbjörn hade jag vid den allra första IVFen. Gjorde då det mesta via hemortsläkare så träffade personalen på CVL endast vid ÄP/ET,

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

cah: vad tråkigt. Men 7 ägg är faktiskt helt "normalt". Förhoppningsvis bättre kvalitet.  Tror att det "optimala" är omkring 10, för många kan resultera i dåliga ägg eller överstimulering. Kanske guldägget finns bland de 7. Sista gången plockades jag på 6 ägg och jag fick ju 2 tillbaka!!

Själv fick jag tarmbesvär efter sista ivf/förkylning/grav/mf kombination. Diagnos: ändtarmsinflammation. FÅr nu kortison, samt inflammationsdämpande tabletter samt supp. Fått en tid för koloskopi om 3v. och förmodligen kommer allt vara OK igen, då blir det fritt fram för nästa ivf. (har haft ett skov (första) för ca 10 år sedan, har varit fritt från symptom och mediciner i ca 7 år. Liten bakslag......

Flicka 2009 ; MF feb2011
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen