• Piken

Vi på CvL fortsättningen

Tack Anlo, Cahela och Pemberly för ert stöd! Nu håller vi tummar att Pemberly plussar iaf.

• Piken

Nä Anlo vad ledsen jag blir. Jag vet precis hur det känns med tårarna som bränner under ögonlocken, och man biter ihop. Jag är livrädd varje gång, har så många misslyckanden bakom mig, men jag har oxå prinsen och vet att det kan gå. Du har A, så det kan faktiskt gå! Ta sommaren och samla kraft, vi kämpar vidare i höst, stor kram. Vet du när falun öppnar i augusti?

• Piken

Stort Grattis Pemberly! Skönt att det går väl för ivfare, annars skulle man ha gett upp för länge sedan. Det är guldägget som gäller! Grattis igen!

• Piken

Tack Sweetiepai! Deppar fortfarande, men försöker se framåt. Vad händer med dig? Blir det nya försök till hösten?

• Piken

Cahela, är det bra siffror? Har inte en aning, gjorde själv bara nupp och fick inga siffror alls. Hur mår du? Börjar du få mage? Har ni semester nu?

• Piken

Oh vilket dilemma Cahela! Hur gick själva ultraljudet? Vad mätte nackspalten? Och vad sa läkaren då när ni gjorde ultraljudet? Ja det låter förfärligt jobbigt. Hoppas ni träffar bra personal som kan ge er bra underlag för ert beslut. Skickar en extra kram till dig.

• Piken

Sweetiepai, ja så mycket saker som det finns i vår kropp som påverkar tex att få barn, kroppen är förstås komplicerad "apparat" det är väl bara bra att det för det mesta fungerar. Om det skule visa sig vara samma som hos din bror, hur hanterar/behandlar man det? Hoppas utredningen går bra.

• Piken

I vårat landsting gör man bara nackuppklaringen, och med ditt fina resultat så skulle alltså de inte råda till fostervattenprov eller moderkakstest. Sedan kan man ju tycka att det är helt uppåt väggarna att det är olika undersöknigar/behandlingar i de olika landsting, inte alls varken rättvist eller alla gånger efter beprövad erfarenhet. Jag hoppas att ni får bra underlag till ert beslut efter samtal med läkare.

• Piken

Toppen Cahela! Känns som att läkaren har koll. Är oxå en kontrollmänniska, och ibland kan man inte påverka så mycket, tex när man väntar barn. Jag vet att jag själv nojjade över om jag på något sätt kunde stå, ligga sitta och på så,sätt riskera att barnet i magen fick navelsträngen runt halsen...ja du hör ju hur knasigt det låter. Nu menar jag inte att du på något sätt är knasig, utan verkar verkligen gjort allt i din makt för att få veta det man kan få veta i nuläget. Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen