• Piken

Vi på CvL fortsättningen

Anlo, denna gång fick jag först en ordination om en supp progesteron till kvällen fram till td, men när jag ringde in så ordinerade S fortsatt en proggis till kvällen fram till vul. Så jag kör på det. Cvl fick man crinone. Alla andra gånger har jag ordinerats, proggisar en morgon och en till kvällen, crinone har jag för mig att man bara tog på kvällen. Och ibland när man gjorde fet så tog man inget efteråt. Håller på att trappa ner prednisolonet, bara tre dagar kvar med dos 2,5 mg, får dela tabletterna två gånger för detta. Hur går det med din nedtrappning?

• Piken

Grattis Jayt! Superkul!!! Jag tror att det ska vara grönt 10 dagar efter ägglossningssprutan. Jag testade på dag 12 med blastisar efter ostimulerat fet. Så jag är ganska säker på att du är gravid! När har du td?

• Piken

Pemberly, lycka till imorgon, håller alla tummar jag har, för det är typ det jag ska sysselsätta mig två veckor framåt (lite jobb blir det hemma, men i min egen takt) ha en skön kväll allihop

• Piken

Anlo, känner precis som du, det lilla illamåendet har avtagit, hade tom lite spänningar i brösten i ett par dagar även de har minskat kraftigt. Kollar pappret noga efter toabesök, men det gjorde jag förra gången med, i princip fram till bf, blev ett tvångsbeteende hos mig :) Har inte progesteron biverkningar som liknar graviditet? Då kanske det inte är så konstigt att synptom går ner när man slutar med det och innan de tar fart igen. Är oxå nyfiken på när test för kub är aktuellt! Gjorde bara nupp förra gången, kanske man ska betala privat för kub denna gång, är faktiskt fyra år äldre. Ja hur går det Pemberly? Och Jayt, du har riktigt testdag imorgon! Ska du testa då? Hur känner du dig nu?

• Piken

Förresten Anlo, jobbar du nu? Har för mig att du var sjukskriven under ruvartiden.

• Piken

Anlo, Inga kub test i mitt landsting :( inte för tre år sedan, kan ju ha ändrats. Lär ta reda på det efter vul, tills dess försöker jag bara klara mig dit. Är sjukskriven tom vul. Cahela, det är svårt att inte analysera. Gör tappra försök, men får "återfall" rätt ofta. Hur mår du? Har du träffat läkaren ang, förlossningsförberedelser?

• Piken

Stort grattis Pemperly, nu hänger du på den här gravidvågen som är här :)

• Piken

Cahela, mycket bra att de har koll på dig, det låter mycket jobbigt att de inte får till bra undersökningsbilder. Du är så klok när du försöker att undvika surfande på olika sidor på nätet. Säger som Anlo, inboxa om du vill "prata" mera. Tycker du att bälte hjälper? Prövade aldrig det förra gången och hoppas förstås slippa foglossning denna gång. Tog ett nytt test idag, och gravid strecket är mycket starkare än kontrollstrecket och kommer direkt kontrollstrecket ligger i lä denna gång. Så nu hoppas jag att ägget/äggen verkligen stannar kvar. Kram till dig Cahela, jobbar du nu eller är du sjukskriven?

• Piken

Det låter mycket bra Cahela. Skönt att kunna arbeta hemifrån. Själv är jag så orolig, igår kväll var det som någon skar mig med kniv i livmodern, över hela, bara snabbt och sedan ingen mer känning av det. Idag känner jag hur det sticker, skär på högersida, kring ljumsken och in i livmodern på högersida. Har haft lite ont på den sidan ca en vecka, men det har kännts mer som det är ligament och muskler då det inte varit så djupt inne. Och imorgon är en sån dag som man vill komma över, för vid ett av mina missfall kom just då (antal räknade dagar). Och på söndag fyller min prins tre år, det blir förstås kalas med en herrans mycket folk, fattar inte hur jag tänkte när jag bjöd till kalaset. Kram till er alla

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen