• Piken

Vi på CvL fortsättningen

Jag gjorde ul hos hemortsläkaren i södertälje, även om vi inte bor där. Det är närmaste hemortsläkare för oss som Falun har. Men har skrivit in mig på bvc i liljeholmen, för jag jobbar där, pendlar varje dag. Den bvc har oxå hälsosamtal i grupp, ska dit den 18:nde. Gillar fritt vård val. Du ska se att det kommer gå fint imorgon. För mig spelade det aldrig roll hur måga det fanns i magen, bara det fanns något som levde, medans min man blev oerhört lättad när det bara fanns ett. Lycka till imorgon!

• Piken

Tack tjejer! Ja det blir kub i mitten av november har inte fått tid för det ännu.

Cahela, hur mår du?

Pemberly, det låter bra om de kan följa hgc nivåerna. Hoppas inte utomkved. !

Anlo, hur har det gått idag?

• Piken

Lilla knytet mätte drygt 10 mm, kommer inte ihåg exakt, och de hade inte så bra ultraljudsmaskin som sjukhuset har. Sa att det var ok, så jag litar på det. Dr tittade i någon jämförelselista. Fick en suddig bild och ska ju snart göra kub och hoppas på bättre bilder då. Glömt bort hur uppblåst man känner sig :) och tycker redan att byxorna sitter tajt. Hur mår du Cahela?

• Piken

Hoppas, hoppas hoppas att där finns kämpare kvar! Vad kan de förvänta sig att se, vilken vecka kan du vara i? Lycka till.

• Piken

Skönt att det inte var utomkved. Men låter jobbigt med cystor, gör de ont? Haft npgra sådana efter ivf behandlingar och de kan göra rätt ont när de spricker, fast sen är de borta. Hoppas att mensen kommer igång. Kram

• Piken

Jag säger bara att vi ivf tjejer har utsatts för både psykiska och fysiska påfrestningar och tyvärr många gånger blivit starkare på vår resa, att inte ens cystor som spricker gör så värst ont. Jag förundras nästan var dag av er styrka och av min egen styrka, att vi orkar och det gör vi för vi längtar. Anlo, Jag mår hiskeligt illa vissa dagar, kräks inte men måste säga att det är ganska jobbigt, hade inte detta illamående förra gången. Och jag är grymt trött. Men det går väl över snart eller blir kanske en vana så att man inte tänker på det så mycket, tröttheten alltså. Hoppas innerligt att illamåendet oxå försvinner. Hoppas hoppas foglossningen din inte blir värre, för det innebär att du måste sjukskrivas antar jag med ditt jobb? Skönt att du mår bra Cahela! Jobbar du eller tar du det lugnt?

• Piken

Grattis Elsa på tvåårsdagen! Och wow vad tiden går fort, redan v 30 ;) jobbigt med förkylning och astma på det, hoppas du kryar på dig nu. Anlo, känner igen dessa humörsvängningarna. Härom dagen var jag så trött och mådde så illa att jag ringde maken gråtandes och bad han sluta tidigare och hämta mig vid bussen, vilket han gjorde. Jag mår konstant illa, oerhört jobbigt och konstant trött. Har inte fått tid till kub än, men det lär jag få nästa vecka när jag har både insktivning och läkarbesök på mvc. (Rutin läkarbesök) är rätt spänd inför det. Har inte berättat för så många än, trots att man kan tro att jag är i vecka 20, med min stora mage. Tänker att efter kub kan man börja berätta. Jag är oxå trög i magen, tarmarna har redan flyttat sig uppåt och sidorna. Jag minns inte, men vad hände under förlossningen? Själv är jag rätt säker på att om jag kommer till förlossning så blir det med snitt denna gång. Ha en jätte trevlig helg allesammen och myskalas för Elsa.

• Piken

Så trist när allt publiceras i en klump, fast man gjort stycken :( Hoppas det går att tyda trots det

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen