• Piken

Vi på CvL fortsättningen

Härligt Anlo, inget mer tesande, utan ett vul att se fram emot :) Ruvardag 11 för mig, och fy vilken mensvärk jag hade igår. Vågar inte tro något ännu, visserligen brukar jag inte ha mensvärk innan mensen kommer utan ett par timmar efter den startat, vilket den inte gjort än! Bim tror jag hade i söndags, 14 dagar efter äl, eller hur räknar man ut bim? Jag halverade prednisolonet idag, hur snabbt/sakta ska man trappa ner' Anlo? Räcker det att jag äter från 10 mg till nu 5 mg i fyra dagar och sedan slutar? Sa igår till mannen att jag testar idag, men ångrade mig i morse och lät bli. Drömde inatt att jag blödde :( Hoppas inte på sanndröm bara.

• Piken

Hörni tjejer, det blev plus på stickan i morse!!!!!!!! Nu ska jag bara över de hör första veckorna, brukar alltid få ett tidigt missfall en vecka efter plus. Så om ni orkar håll några tummar för mig ett tag till. Det skummastevär att jag inte känner anat än mensvärken ibland, lite hugg, men absolut inget i brösten.

• Piken

Tack Jayt! För oss har det blivit alldeles för många försök. Syskon försöket nu är vi uppe i 3 et och 6 fet av dessa har jag blivit gravid 3 gånger och 2 gånger missfall bara en vecka efter positivt test. Men skam den som ger sig.

Hur känner du dig idag?

• Piken

Anlo, vecka 8 är ok, hjärtat börjar slå någonstans under vecka fem/sex, så det är nog bra att vänta ett tag så att man verkligen ser hjärtat. Tycker det är konstigt, de sa till mig idag att jag var i vecka fyra, men enligt en app är jag i vecka fem om jag utgår från sista mensens första dag, och jag gjorde ju fet så det borde bli rätt, eller? Jag ska göra vul i mitten av oktober, inte bokat tid ännu, gör det om en vecka, måste se att jag får behålla detta. Jayt, molande kan verkligen vara något positivt! Du har testdag snart i princip bara helgen kvar sedan är det dax. Håller tummar för att det ska bli positivt.

• Piken

Det är snurrigt, enligt appen är jag 4+3, så det får väl va så fram till vul då. Då får man se hur många hjärtan som slår där :)

• Piken

Varit vaken sedan fyra, tankarna snurrar. Kommit överens med mig själv att om jag blir gravid ska sjukskrivning ske ett par veckor, så att det stannar kvar hos mig. Detta oxå en rekommendation från kliniken. Men så har jag precis fått ett nytt projekt, ja ni vet, det dåliga samvetet mot arbetsgivaren. Ska ha samtal med chefen idag, som inte vet något om mina behandlingar och försöka koppla mig fri i två veckor. Kanske kan jag göra någon insats hemifrån. Hämtade ut fragminsprutor igår och givetvis glömde jag dem på jobbet, och en kollega hittade dem :( Måste åka till jobbet idag för att hämta dem, hade annars tänkt ta det lugnt, göra någon form av överlämning till chefen. Är så rädd för missfall, igen, så jag gör vad som helst för att slippa. Jag nästan önskade mig att man kunde söva ner mig det första 12 veckorna ;) Anlo, hoppas du slipper foglossning! Hade oxå en släng av det under min förra graviditet, men kunde jobba halvtid sista månaden (hade semester innan halvtiden). Mäter man östrogenvärdet? Det är det ingen som gjort på mig? Var gör du vul? Hemmadoktorn? Cahela, hur mår du? Hur har det gått med läkarkontakten nför förlossningen?

• Piken

Cahela, hur har det gått idag?

Jag åker hem nu från jobbet, sa som det var och chefen tog det bra. Törs jag nämna att jag sedan några dagar känner en diffus illamående. Får hoppas att det inte avstannar bara.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen