• Piken

Vi på CvL fortsättningen

Ja det har blivit en hel del försök faktiskt. Började räkna efter, det är 5 ET, och 8 FET. De sista 2 ET och 3 FET har vi gjort i Falun. Alla blastocyster förutom sista ET som var två/tre dagars. Anledningen till det var det inte blev så många ägg. Bara tre befruktade, två till mig vid ET och den sista odlade de vidare till blastocyst. Fick den tillbaka på skärtorsdagen, men den fastna inte. Väntar nu på att sätta igång, igen. Vi har inte sovit över i Falun, utan åkt jätte tidigt på morgonen, hela familjen. Det har gott bra. Vi tar pauser på vägen så att sonen får röra på sig, och så fort maken gjort sitt går han ut med sonen till någon lekpark eller på stan tills en annan nyktrar till. Sonen är redan 2 år och 7 månader, tiden går fort. Han mår toppen, går på dagis och allt. Pratar så att manninte får en syl i vädret, ha ha. Anlo gör du korta protokollet? För mig har det inte blivit äggplock förrän dag 12 någon gång, minns inte om det var nu senast eller gången innan. Cahela: hur känns det att jobba? Pendlar du fortfarande? Ska Elsa börja på dagis till hösten? Marwin: Tänkte på dig en gång när vi åkte förbi orten som ni bor på, på väg till vingåker outlet. Vilken "hemmaklinik" går du hos? Haft sådana problem att hitta "äggräknare" :) Trevlig helg till er alla! Så roligt att "träffas" igen, får man hänga här fast man går i falun numera?

• Piken

Anlo, 11 ägg är väl superbra? De odlar vidare till blastocyster nör 5-6 ägg blir befruktade. (Sist odlade de ett ägg vidare till blastocyst, vilket jag inte trodde de skulle göra) Då håller vi tummarna för många blastisar är de ringer morgon :) Sov ni över eller hur gjorde ni? Hur långt har ni till Falun? Jag har oxå gjort den korta metoden i falun, mår som du, mycket bättre av den. Jag tålde aldrig nässprayen. Och har inte fått så ånga ägg, men i princip har alla befruktats. Nu sist fick jag bara ut 5 ägg, det var lite ledsamt, därför ska jag kanske få både menopir och gonal-f vid nästa behandling. Det är alltså 13 försök totalt, och i dessa kom vår prins till på sjätte försöket. Det är tufft, men jag tyckte att det var tuffare innan man fått det första barnet. Cahela, hur går det?

• Piken

Anlo, Dr Samir är en superdoktor, hon är så bra och gör allt för att det ska lyckas. Jobbigt med ont, hoppas det ger med sig snabbt.

• Piken

Det låter väldigt lovande! Har aldrig fått ut så många ägg. Ringer du in imorgon?

• Piken

Grattis till ruvare Anlo! Tiden går lite fotare när det är en blastis och förstås för att man har parvel som ska ha rätt mycket av ens uppmärksamhet. De säger att en blastocyst fäster inom 1-2 dygn. Jag har ocså fått tromvyl till td och en massa andra medicament oxå. Cahela: kul att cvl odlar till blastisar, det låter mycket lovande. Och skönt att göra allt på hemmaplan. Själv väntar jag på mens, för att få sätta igång. Jag fick ingen gonal-f tillsammans med menopur, vilket kanske är bra, för jag brukar svara bra på menopur och man vet aldrig hur det blir med andra mediciner. Har ju provat puregone, fick nog fler ägg vid äggplock, men ingen kvalitet. Trevlig helg till er alla.

• Piken

Stort grattis Cahela, ruvare igen! Skönt med något till frysen oxå. Jag har fått massor med medikament i falun, trombyl till td, progynon, progesteron, fragmin och mycket d vitamin, har varit ordinerat det senaste gången. Och d vitamin tar jag numera hela tiden, ja förutom folsyra. Har inte fått prednisolon, ännu. Jag är super orolig nu inför min kommande behandling då jag hela tiden verkar bli sjuk. I påskas hade jag luftrörskatarr som satte sig på stämbanden så att jag tappade rösten, där efter den vidrigaste kräksjukan i världen och nu halsfluss eller körtelfeber med någon mindre halsböld :( Äter kåvepenin och surfade runt lite, om det gick att "kombinera" med ivf och fick faktisk ganska mycket positiva inlägg. Och då mindes jag att vår prins kom till efter att jag haft värsta varbölden och ätit hur mycket penicillin som helst. Kul att ni, Cahela och Anlo ruvar nästan samtidigt, håller alla tummar för er nu.

• Piken

Anlo, jag har alltid plussat på de extra dagarna, bara för att kunna räkna ut när man tror misslyckandet ska visa sig, har mest sådana upplevelser och blir lätt bitter och negativ under ruvningstiden. Håller tummarna stenhårt för er tjejer! Ibland läser jag också att den andra graviditeten inte är den första lik, så det är förstås helt vanligt att det inte känns som förra gången för er.

• Piken

Anlo, stor kram till dig så ledsen över att det inte verkar gå vägen för er! Vad jag menade med att plussa på dagar, var alltså att när jag fått tillbaka en blastocyst på dag 5-6 så är jag redan på ruvardag 2-3 om man jämför med en tvådagars. Alltså inte att jag testat pluss utan att jag plussat på de dagarna för att kunna jämföra med tidigare behandlingar med tvådagars odlade ägg. Fick ni plats med en behandling före sommaren? Att det ska vara så förbaskat svårt att bli gravid! Det gör mig faktiskt arg och jag tycker att det är orättvist. Vi, som av någon anledning inte kan få barn på naturlig väg ska dessutom punga ut med en förmögenhet ur vår egen ficka. Visst finns landstingförsöken för många, men det är olika regler tex ålder, antal försök, för olika landsting och det är inte heller "rättvist". Och bara för att man mot alla odds lyckats få ett levande barn så förvägras man vidare stöd i syskonförsöken. Jag fick veta att de ska "rispa" livmodern innan mens, den mens som jag ska göra behandlingen på. Detta fick jag veta alldeles för sent, för de inte fått iväg infobrevet till mig. Vilket kan nu innebära att vi måste vänta till hösten innan vi kommer igång. Blev jätteledsen, var verkligen inställd att köra en behadling före sommaren. Nu hoppas vi innerligt att jag hinner, ska börja testa med ögglossningsstickor för att pricka in rätt tid för rispning. Och förhoppningvis äggplock under vecka 24, deras sista vecka för äggplock.

• Piken

Ja gud så trist att de inte räknar på din mens ordentligt Anlo? Det är tråkigt med sommarstängt när man är taggad för en ny behandling. Kanske får du sällskap av mig, allt hänger på nu när jag får min mens. Rispning blir det oavsett. Unna dig något speciellt, och har man barn så går tiden ganska snabbt, fylls med democh så mycket annat och snart är det augusti. Jag tror att ägget har lättare för att fastna efter rispning, livmodern är mer mottaglig på något sätt alternativt inte så föravarsinställd på främmande föremål som ägget kan uppfattas. Cahela, jag har hittat sidan du skriver om och skummat rapporten om detta, så nu hoppas jag att det fungerar oxå. 15 ruvardagar, det är ju superbra, kommit över de värsta dagarna iaf. När det inte gått vägen för dig, när har du fått mens då? Jag önskar högt och håller tummar att det går vägen för er nu, Cahela.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen