• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

Vi var på VUL idag. Vi fick se ett hjärta slå och fick en bild, men jag känner mig ändå besviken. Jag kände inte alls att läkaren förstod mig och det var till viss del sant. Hennes svenska var inte vad jag tycker den borde vara när man träffar oroliga patienter. Samtidigt som man förstår att en kvinna från en annan kultur säkert blir jätteglad av att träffa henne.
    Plus att hon påstod att jag är i v.6+5...
    Försökte förklara hur jag fått lära mig att man räknar med IVF, men hon förstod mig inte alls. Enligt vad jag förstått är jag v.7+2, men hon tittade bara på storleken...suck!!

Sedan hittade hon två cystor, den största 4x4cm...jättestort tycker jag, men det var det inte enligt henne.

Hon sa till mig att boka en tid om ca två veckor. Jag ringde direkt när jag kom hem för att försöka boka in mig hos henne jag var hos då jag gjorde kontroll av äggstockar, men det gick inte för hon skulle ha semester. Så jag fick en tid om tre veckor hos Nikos, men han skulle i alla fall vara lättare att förstå. Det får man hoppas!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Marvin
    anlo24 skrev 2010-06-09 23:21:51 följande:
    Hade du samma som jag vad gäller typ av smärta? Jag har varit sjukt trött må o tis, sovit middag 1- 1 1/2 t o ändå sovit på natten.
    När man ringer o frågar är ju allt normalt. Men jag skulle ringa igen om det onda blev värre.

När började det för dig? Hade du så under hela ruvningstiden?

Sov gott
    Det där med smärta är ju svårt att jämföra, men jag kanske inte hade så mycket hugg, men trots att jag skulle jobba hemma vid datorn dagen mellan ÄP och dagen efter ET, blev det inte så många timmar. Jag sov massor och så på TV. Tyckte det gjorde ont att gå och när vi åkte bil gjorde det ont när det var gupp i vägen.

6/5 gjorde jag ET och jag har i min presentation skrivit att 4-10/5 hade jag ibland väldigt ont och svårt att gå utan värk!! Så det varade ca 5 dagar efter ET. Hur långt har du kommit nu?
    Ja, det är ju tyvärr så att ringer man om något så säger de att det är normalt...men, men

Tycker du är stark som orkar jobba!! Du har ju dessutom ett mer fysiskt krävande jobb än jag!! Jag krävde av min chef att jag inte skulle behöva hålla någon kurs under behandligen och precis efter. Det blev lite omplanering, men inte så mycket!!

När är TD??

Lycka till!! Kram
  • Marvin
    anlo24 skrev 2010-06-11 18:31:27 följande:
    Jag har en liten svacka idag. känner inte lika mycket o ingen molvärk eller så idag.
    Hur har ni andra känt det typ runt dag 6-7. Kommer ni ihåg? :)

Vad gör ni denna trista fredag som denna? Hoppas på sol snart.
    Har för mig det var på dag 5 som jag började bli av med värken, så det är nog bara normalt ska du se!!

Ätit räkor!! Men utan vitt vin, det är tur att maken gillar öl, vilket jag inte gör...så han kan ta ett gals eller fler utan att jag blir avundssjuk!!
  • Marvin

Anlo - Du får uppleva det snart!!

Märtalina - Grattis!!

• Marvin

Dahlia - Åh, nej, stackars er!! Vad kan jag säga ...Gråter

• Marvin
    Hej! Tittar in efter ett par veckor utan dator...känns konstigt att vara utan uppkoppling!! Har nu läst allt jag missat. Verkar som det är en svacka i tråden, men jag hoppas, hoppas att det nu vänder!! Hjärta

Det var någon som skrev att deras doktor säger att: man kommer att bli gravid men att man inte vet om det tar 1, 3 eller 10 ggr. Det fick jag också höra!! Det är konstigt att man inte vet mer, men samtidigt är ju kroppen en väldigt konstig manick!!

Det var någon som skrev om sin sambo...och jag håller med...det är ju lätt för en sambo/make att säga att det inte är kört så länge mensen inte kommit. De slipper ju titta i trosan tusen gånger om dagen...

Tjenarehejsan - Åh, nej vad tråkigt!!Gråter

Tjorven - Fy vad ledsamt! Gråter Skönt att du hittat en bra doktor!! Lycka till med nya tag i höst!!

Myran - Akupunkur låter lite otäckt tycker jag...jag har aldrig testat...men skulle säkert göra det, för det verkar ju som de bevisat att det är bra för att lyckas!! Hoppas du får sätta igång med spray i slutet av juli som ni planerar!!

Anlo - Så tråkigt att mensen kom Gråter...försöker inte läkaren vara possitiv för att det ska smitta till oss patienter, även om det inte alltid är så smart?

Dahlia - Hoppas att du kommer att lyckas på din FET i höst!!

Hhoppas - Lycka till med ert försök efter sommaren!!

Cah - Vet inte hur det går för dig men jag hoppas att det går bra!!

Hoppas turen nu vänder!! Glad

Kramar
  • Marvin

myran - Jag är inte direkt rädd för nålar och stick men akupungtur känns ändå konstigt, men jag borde kanske testa någon gång!! Tiden går nog fort i somma aå sanrt är det 2 augusti och du får börja spraya!! Men njut först av sommaren!!

• Marvin

Loppi - Grattis!! Härligt!!

• Marvin
    myran6801 skrev 2010-06-30 21:37:56 följande:
    Tack jag skall njuta av sommaren, härligt och jag önskar dig oxå en riktigt skön sommar! Kram M
    Tack!! Ja, jag hoppas på att den ska bli bra!! Har snart bara en vecka kvar till semestern!! Men har haft huvudvärk i mer än en dag nu...verkar ha lättat lite...skönt!! Kram
  • Marvin
    myran6801 skrev 2010-07-03 20:53:43 följande:
    Tusen tack för svar. Skönt att veta att jag gjorde rätt som ställde den i kylen. Det är Synarela jag oxå har!
    Lycka till! // Myran
    Har inte tittat i på länge, men jag hade min i kylskåpsdörren i våras och vi ha svinkallt och risk att saker fryser i kylen. När jag åkte iväg med jobbet fick det duga med en kylklamp och sedan fick det stå i badrummet. Och det gick ju bra!!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen