• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

tjorven01 skrev 2010-07-01 14:23:03 följande:
    Loppi11
    Stort grattis till Plus.

Hoppas att ni andra kan njuta av sommaren. Själv fick jag semester idag och sitter nu med en massa funderingar om hur vi ska fortsätta. Min mens är så oregelbunden så att det har inte gått att planera inför hösten än. Försöker mest slappna av och inte tänka alltför mycket. Håller mest på att förbereda mig på vad jag ska svara nu i sommar när släkten kommer att fråga när vi ska skaffa barn. För det vet jag att de kommer att fråga speciellt eftersom att det har kommit så mycket bebisar de senaste två åren. Vill egentligen helst skälla ut dem om fågan dyker upp som den ju brukar göra och tala om för dem att barn minsann inte är en beställningsvara men samtidigt vill jag inte att de ska veta. Usch jobbigt det här

kram på er alla hoppas att ni får njuta av värmen och solen
    Tjorven - Om de frågar om ni ska skaffa barn kanske man kan svara något i stil med vi hoppas det!! Då kanske de förstår att inte fråga mer om de är lite smarta!! Värre är det om de frågar när ni ska ha barn...då har jag inget bra förslag.

Själv har jag inte haft något sådant problem med släkten eller familjen...däremot på jobbet och jag är ju inte så smal så det har hänt ett antal gånger att några gubbar frågat när jag ska ha barn eller typ så...inte så insatta i hur det verkligen är!!
  • Marvin
    anlo24 skrev 2010-07-06 14:53:43 följande:
    Hej tjejer. Hur har ni det?

Själv väntar jag på min ÄL. Har lite frågor som ni kanske kan hjälpa mig med. På CD 11-12 började jag få synliga blodkärl på bröstkorgen o brösten. Detta är helt normalt för mig. Hade som ägglossningssmärta i må o tis förra veckan i smb med detta. Men hittills inget utslag på ÄL stickan. Och ingen temp stegring.  I sö o idag har jag haft två attacker av illamående. Det jag undrar över är om Progresteronet stiger trots att man inte får ÄL. Idag CD 19. Efter förra IVF:n fick jag ingen ÄL utan mens efter 24 dgr.

Kram till er alla {#emotions_dlg.flower}
    Hmm...har du någongång fått utslag på ÄL-stickan? För jag har, innan vi fick veta att vi var tvugna att få hjälp, testat ganska mycket med ÄL-stickor men aldrig fått något utslag...kan det vara så att vissa ÄL inte registreras?

Hoppas ÄL kommer!!
  • Marvin
    pp08 skrev 2010-07-06 23:12:48 följande:
    Angående kylförvaring av spray och/eller sprutor så använde jag kylpåsar från Romalore. Egentligen för förvaring av insulinsprutor men fungerar kanon för IVF mediciner. Olika storlekar, man lägger påsen i kallt vatten, små geleklumpar sväller upp och dunstar bara långsamt, under tiden behåller man lagom kyltemp. Perfekt att ha med på resan, i bilen, på jobbet etc. Går bra att ha i (hand) väskan, inga kylklampar behövs.

Att ha sprayflaskan stående är mest för att ha konstant flöde; har flaskan legat ner kan den första dosen vara lite lägre, har aldrig märkt att flaskan har läckt. Om man är osäker kan man först puffa lite i luften innan man tar första dosen.
    Vilket bra tips!!
  • Marvin
    anlo24 skrev 2010-07-06 22:18:07 följande:
    Ja jag brukar få utslag. Har vid två tillfällen inte fått utslag. Ena ggr var förra sommaren o nu efter förra ivf:n i mars. har iof inte testat varje mnd men verkar inte ha nga problem med äl.
    Kommer att testa imorgon också sen tror jag att jag ger upp denna mnd.

Hur är det med dig?
    Imorgon är jag v.11+0 och ska inte klaga!! Hade idag problem med halsbränna men det är ok!! Midjan har helt försvunnit, men har bara gått upp ca 1 kg. Känner mig dock lite osäker på om allt kommer gå bra...det är liksom som jag inte fattat heller...men idag hade ryktet spridigt sig till mina samarbetspartners på jobbet och då blir det verkligare!!

Hur gick det med ÄL? Kom den?
  • Marvin
    mammabamma skrev 2010-07-09 10:03:35 följande:
    Hej
    Tänkte höra om det är ngn som vet om det finns ngt nr till CvL under sommaren? Gjorde FET precis innan sommarstängningen, som först blev positivt och jag blev uppringd av en dr som gav mig tid för VUL i slutet av nästa vecka.
    Men nu för 2 dagar sedan kom det några droppar blod, och sen fick jag ont/krampkänsla över livmodern. Har inte blött ngt mer, men har fortfarande ont. Räknar med att det är ett MF, men skulle vilja tala med den läkaren som ringde mig. Det ska väl finnas något journummer, det kanske är öppet?

Beklagar sin blödning Pimpinellros .  
    Jag håller med Embla, tag kontakt med gyn akuten!!

Innan hormonsprutorna blödde jag massor och ringde då 1177 efter som det var på kvällen och de blev lite oroliga så de såg till att någon gyn läkare här i stan ringde upp och pratade med mig!! Det var jättebra!! För jag blev nervös för att jag skulle förlora massor med blod och inte kunna ringa eller så eftersom maken jobbade kväll.

Jag tycker du ska få kräva att prata med någon så du känner att du får diskutera, för oavsett vad som hänt är det ju inte bra att vara orolig.

Lycka till!!
  • Marvin
    Mayflower skrev 2010-07-09 07:20:21 följande:
    Blöder nu. MF. Tror jag dör
    Gråter
  • Marvin
    mammabamma skrev 2010-07-10 22:11:14 följande:
    Marvin:
    Det här har jag tagit från en faktasida om ofostrig graviditet: 

"Ibland utvecklas inte cellerna som skulle blivit till fostret (ofta för att ett misstag skedde under befruktningen, eller att det finns för få eller för många kromosomer), medan cellerna som ska bli moderkaka och fosterhinnor fortsätter utvecklas. 
    Kroppen uppfattar då inte att det inte finns något embryo och graviditetshormoner som förhindrar missfall fortsätter att produceras. Ofta vet man inte vad som hänt förrän vid en första ultraljudsundersökning då man ser en tom fostersäck. 
    Tack, då vet jag. Låter verkligen som en otrevlig upplevelse!!
  • Marvin

Dahlia - Oj, inte lätt det där...de säger ju att en tvillinggrav. ökar alla risker, men samtidigt vet man ju inte om båda stannar eller bara ett. Vi får ju hoppas att läkarna vet vad som är bäst!! Fast det kan nog inte skada att göra som du skriver, testa med några från frysen och sen vända sig till ett annat ställe. Det kan ju visa sig att man har bättre tur där eller en läkare som fattar hur just du fungerar.

Hoppas, hoppas så att det ska gå bra för er!! Kram

• Marvin
    myran6801 skrev 2010-07-21 22:12:01 följande:

Nu är det inte så långt kvar tills IVF nr 3 startar för vår del. Börjar med spray i runt den 5 augusti, är  lite nervös men hoppas så klart att det ska gå bra! Har iallafall haft en fantastiskt skön semester och njutit av det fina vädret. Sköt om er alla! Kram M 

Härligt!!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen