• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

Tack för alla grattis!! Kan knappt fatta det...vet inte om man vågar tro på att det verkligen kommer komma en bebis!! Men jag hoppas och ber för det!! Ska be för oss alla ikväll, så får vi hoppas att det funkar!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Marvin

Smassk - Hoppas att du är trött i kväll, så kanske du lite lättare får ro att sova!! Jag har börjat läsa till ögonen faller igen...det är bra för då tänker man på något helt annat!!

Jag är en väldig romantiker och kan se romantiskakomedier hur många gånger som hellst...gillar pirret i magen och därför läser jag också kopiösa mängder med Harlequin-böcker. Har två serier just nu...läkarserien och så passion...passion-versionen är rätt "snuskig", jag tycker det är en kvinlig typ av porr, nästan...fast de har väl en version som heter lust också och den kan jag tänka mig är ännu, mer...
    Jag började läsa harlequin-böcker som singel, men har nu inte läst sådana på flera år, men nu när man har så mycket funderingar i huvudet så är de rätt bra och kanske är det inte så dumt med lyckokänslan jag får av dem...det kanske var det (och lite annat) som gav plus? En del provar ju akupungtur som avkoppling. Hi, hi...lång utläggning med nästan inget vettigt...kanske för att jag egentligen skulle ta fram sommarkläder och packa till en jobb-tripp till Malmö/Barsebäck!!

Kramizz på er alla!!

• Marvin
    anlo24 skrev 2010-05-25 09:48:12 följande:
    Nu är jag igång med sprutandet igen. Känns skönt o samtidigt psykiskt påfrestande. Vet nu man har en jobbig mnd framför sig. Började spruta i  sö. Puregon 200 E. Höjde dosen lite denna gång. VUL på lö. Vad har jag att vänta nu? Biv? När kan man förvänta sig att börja känna av sprutorna. Jag har födelsedag på fredag. Känner mig lite velig om jag ska bjuda hem fler än mina två närmaste vänninor. Kan man dricka vin då eller brukar ni vara helt ren fram till TD? Alltid lika svåra frågor tycker jag. Kram
    Faktum är att min BM någongång sa att jag inte fick dricka alkohol när jag tog sprutorna, men hon hade missat att säga det innan. Som tur var, hade jag och mannen redan bestämt det, så jag var inställd på det. Fast jag antar att 1-2 glas inte är direkt farligt!!
  • Marvin
    Särlan skrev 2010-05-26 18:01:09 följande:
    Hej! Nej vad tråkigt Hhoppas. Jag förstår verkligen din längtan efter ett syskon till Isak. Den längtan kan vara jättestark den med. Jag själv har ju barn sedan tidigare och vill så gärna. Det är ju väldigt naturligt att vilja ha mer än ett barn, så självklart önskar även vi som redan har barn det. Du ska se att hösten snart är här och du kan börja om. Dahlia, inte är det kört än. Mensvärkkänslan kan lika väl vara embryot som borrar ner sig. Det tror jag iaf. Just nu borde den kännas som mest då det är det du känner är jag övertygad om. Embla, förstår att du är rädd. Men snart vet du hur det gått och det är verklingen din tur att bli gravid nu. Så egentligen är ju chansen högre nu eftersom det inte gått de andra gångerna. ;) Själv har jag idag fått ett toppembryo tillbaka! :) Det var härligt att få se det på skärmen. Riktigt vackert! Tänk att fyra celler kan vara så fina! :) Vi fick hela 6 stycken toppembryon till frysen och det känns som en lättnad. De sa att det hade varit svårt att välja ut det bästa för alla sex var så fina. Hoppas verkligen att just detta var det rätta då. Försöker att inte oroa mig ännu men jag har tamigtusan redan börjat! Men jag vet från tidigare ruvarperioder att det går upp och ned med hoppet. Jag vill bara att embryot mår bra där inne. Fäster det så blir det nog på söndag (dag 6 efter ÄP) och det är mors dag då. Hoppas det är ett gott tecken. Kram på er! /S
    Toppen!! Säkert är det tur att det är på morsdag det ska fästa!!
  • Marvin
    Embla82 skrev 2010-05-26 12:56:17 följande:
    jag har inte fusktestat än, funderar på att göra det..men jag vill ju helst testa på en helg, så trist att behöva gå och jobba om det blir minus. Jag känner mig mest livrädd, inte så mkt annat..
    Lycka till på TD!!

Tror du tidigare frågade efter syptom...jag hade (och har fortfarande) väldigt ont i brösten!!
  • Marvin

CurlyRed - Tack!!

Åh, ja, det låter härligt med semester i Italien!! Jag skulle vilja åka på semester...vart så sugen då vi i jobbet bilade ner till Malmö i veckan...där är nästan som centraleuropa!!

Det får bli sommarlov för dig då!! Hoppas på ett lyckat FET efter sommaren!!

• Marvin
    Märtalina skrev 2010-05-26 23:13:00 följande:
    Hej hopp, åker till CvL imorgon och gör ett FET!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Puh, ska försöka sova nu och andas djupt och varva ner och bara tänka positivt! Kram till alla kämpare!
    Hoppas det har gått bra!!

När man gör FET är det några hormoner osv då?
  • Marvin
    myran6801 skrev 2010-05-27 20:39:06 följande:
    Hej! Är tillbaka efter ett par dagar på konferens i Tyskland. Idag fick jag hem recept och sprutor för att kunna sätta igång med nästa omgång i sommar. Är dock lite oroad för jag fick mens igår, bara 15 dgr sedan senaste mensen. Undrar om det kan bero på hormoner efter förra ivf:n ??? Måste nog ringa CvL och fråga och så måste jag väl kolla hur det blir rent tidsmässigt med tanke på att de stänger över sommaren. Många kramar Myran
    Ingen aning!!

Lycka till!!
  • Marvin

Märtalina - Åh, vad roligt!! Ruva på!! Sköt att slippa hormonerna!! När har du TD?

• Marvin

Embla - Håller tummarna!!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen