• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

Kakor skrev 2010-05-27 22:00:44 följande:
    Är åter i Sverige efter en välbehövlig semester i Frankrike, har mycket att läsa igen men det får bli en annan dag. Har bara hunnit se lite. Grattis Susie & Marwin! Tänker på er som ruvar och håller tummarna!!! CurlyRed: ÄL kan ju bli fördröjd så ge inte upp hoppet än. Till er som fått minus, hoppas jag verkligen att ni kan göra ett nytt försök så snart ni orkar. Man får verkligen vara hur negativ som helst efter ett minus. Själv är jag i vecka 13 nu och ska på ytterliggare ett ultraljud imorgon så jag hoppas verkligen att allt är bra. Det blir första gången min man får se bebis och andra gången jag får sen den lilla krabaten. Kramar Cookie
    Ja, det låter härligt med semester!!

Tack!!

Hoppas det gick bra på ultraljudet!!
    ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Marvin
    Embla82 skrev 2010-05-29 07:47:30 följande:
    tack för alla tummar, det hjälpte och imorse testade jag PLUS!!!   Det är så man inte tror att det är sant!! femte ruvningen och nu helt plötsligt!  Så nu kan jag bocka av steg ett. Något som oroar mig lite är att jag känner sån mensverk och igår kom det som hygg i magen, typ som kramp. Jag fick hålla mig dubbelvikt till det gick över. Någon som känner igen det?  åhh.. var är den här snabbspolaknappen? ungefär när får man göra vul? 
    Grattis!! Åh, vad kul!! Japp jag känner igen att få som mensvärk och lite hugg osv. Nyligen en natt krampade hela magen och jag bara hoppas att det inte är något faligt!! Jag ska på VUL den 10/6. Du är väl en vecka efter mig...men så beror det väl på när det finns tider...
  • Marvin
    Marvin skrev 2010-05-30 21:05:25 följande:
    Grattis!! Åh, vad kul!! Japp jag känner igen att få som mensvärk och lite hugg osv. Nyligen en natt krampade hela magen och jag bara hoppas att det inte är något faligt!! Jag ska på VUL den 10/6. Du är väl en vecka efter mig...men så beror det väl på när det finns tider...
    Men jag gör ju VUL "hemma" i min stad!!
  • Marvin

Sussie - Vilken dag är du på nu? Jag är på v5+5 för visst är väl ägglossningen samma sak som ÄP?? Annars är jag väl på v5+3...

• Marvin

Susie - Åh, Vul den 3e....det är ju så snart!! Ja, det var nog så att jag hade ET dagen efter dig!! Jag mår för det mesta bra. Ibland mår jag illa och ibland är jag jättehungrig, men ännu är det inte illamående på morgonen...Jag har ibland molvärk och som du skriver så stramar det och sticks ibland. Jag har fått en massa mage över midjan och under...vet inte om det beror på graviditeten eller att jag har rört mig så lite och kanske har jag ätit lite mer och mer kolhydrater än innan.
    Jag är fortfarande nervös för att något ska hända, så vi har väl inte rikgit fattat det. Plus att vi senaste veckan haft tankarna på ett hus och budgivningen. Det skulle ju var skönt att hitta något och hinna flytta innan magen är jättestor och innan bebisen kommer (vi bor på tredje våningen utan hiss). Vi har nog inte firat...inte något särskilt i alla fall. Kanske efter VUL eller när semestern börjar för då har det väl gått ca 12 veckor. Har ni firat?

• Marvin

Embla - Bra, ÄP som ÄL!! Ja, det ska bli spännande med vul och det blir ju också ett steg på vägen!! Ja, de måste väl ha det rätt lungt på CvL veckan innan de stänger!!

• Marvin

Inser nu att jag ser jättetjock ut...{#lang_emotions_frown}

Skulle försöka få lite ordning på sommargarderoben och lägga undan vinterkläderna. När galjarna tog slut, började jag kolla kläderna lite nogare och vissa är inte en chans att jag skulle kunna ha. Det blir nog mycket tights och tunika i sommar. Frågan är om man kommer våga visa sig i bikini/baddräkt?!

Fast skit samma...jag ska inte klaga så länge ett barn kommer ut i januari!!

• Marvin

Tjenarehejsan - Kul med ett lyckat ÄP, lycka till med befruktning och ET!! De säger väl att man inte kan påverka om det fäster eller inte? Vi får hoppas på tredje gången gillt!!

• Marvin

Embla - Tack!! Jag är glad att jag kan ha min jeans fortfarande, men de var inte så tajta innan så det är nog inte så konstigt. Jag är ibland jättehungrig och ibland känns det som maten står en upp i halsen. Idag har jag ont i ryggen och är på dåligt humör...vilket är ologiskt för vi verkar ha lyckats få tag i ett hus. Visserligen kan de andra inte flytta förens i november, men bättre det än i januari. Men man blir lite misstänksam när allting plötsligt går bra?! Då är det bara kombibil kvar!! Måste inhandlas innan vi bosätter oss i huset, så att jag får en nyare säkrare bil då vägen till jobbet blir längre och buss blir för knöligt. När jag tänker på det så ar livet rätt spännande och kanske är humöret inte så dåligt i alla fall!!

• Marvin

Embla - Har du haft otur tidigare? Kommer inte ihåg om jag borde veta det?! Fast jag behöver byta min bil ändå...

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen