Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Någon här som haft ett väldigt rossligt barn? Min son har varit rosslig sedan födseln då han först ammade i 3 v och sedan fick "vanlig" ersättning fram till 2 månader då han fick nutra...vi har sedan dess provocerat 4-5 gånger varav den sista när han var ca 11 månader.
Jag har frågat om rosslet på bvc men ingen kan säga något om det. Jag tycker att om det "bara" var trånga luftrör så borde det gått över nu när han är 13 månader?! Å andra sidan om det vore allergi så vet jag inte vad som kan ställa till det eftersom han haft det ända sedan han var nyfödd...
Läkaren på barn trodde när han var 2 månader att det berodde på att han var allergisk mot mjölk o kräktes så mkt (kaskadkräktes tills han var ca 4-5 månader då det gick över efter vi gett nutra så pass länge) och sedan aspirerade ner det i lungorna, men nu har han inte kräkts nåt sedan han var 8-9 månader.
Några idéer??
Rosslet blir MKT sämre när han äter och dricker men ingen nämnvärd försämring t ex vid förkylning utan det är ett konstant tillstånd om man säger så.
Någon som känner igen detta?
Fria havre limpan är inte den glutenfri ,det står på min limpa havreflingor ??? jag får såna gaser när jag äter den.