Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Angel: man blir mörkrädd! Kan man inte göra leklera som C tål?
Angel: Jag skulle vägra att låta dem använda latexhandskar på henne för de kan ge allergi. Jag tål själv inte dem och jobbar inom vården. Där kör jag med vinylhandskar.
Ser att det inte bara är jag som reagerar... skönt, trodde alla andra skulle se det som ett bra förslag och klassa mig som hysterisk. Min tanke just nu är att dom ska få försöka EN gång just bara för att själva inse hur svårt det är. Jag vet dock att det är dumt mot C för så mycket vetemjöl kan inte ge annat än stora problem! Enligt historien så bör hon få diarée till uttorkningsgränsen men samtidigt när McD gav henne mjölk så blev hon förstoppad?! (har aldrig hänt innan) så hon behövde sjukhusvård så jag vet inte vad vi kan vänta oss mer än problem och sjukhusbesök/inläggning. *suck* Jag vill inte men samtidigt känner jag att säger jag nej och inte låter dom pröva så är jag åter igen negativ, icke samarbetande osv osv
Hej kastar in en fråga här, jag stälde en fråga i Mat&Bak forumet under allmänna rubriker men kom på att det kanske är bättre att fråga er här.
Tänkte ha fläskpannkaka idag men eftersom sonen är mjölkproteinallergiker så måste vi ha ett alternativ. Jag har försökt att göra ungspannkaka flera gånger, Har använd mig av ICAs solhavre och gjort efter mitt vanliga recept men det blir inte bra. Blir kompakt, hårt och lite torrt. Vad gör jag för fel?
Är det bättre att använda sig av sojaersättning? Mer/mindre mjöl? Ägg?
I dag var jag på inskolning med min son som är snart 13 månader. Han är allergisk mot mjölk och soja och vi provar även att ta bort ägg nu.
I dag vara det ett barn som fyllde år. De bjöd på glass (föräldrarna är JÄTTEDUKTIGA på att fråga personalen om allergier) som var mjölkfri! Var bara det att det var Tofuline, alltså soja i... och marränger till hmm
Min son behöver inte alls äta glass men grejen var att de hade tänkt GE honom glassen! Så hade inte jag varit där så hade han fått sojaglass och även marrängen.
De var verkligen jätteförskräckta när jag sa att det var soja i. Åh är det?? Det visste vi inte, ja men då kan han ju klart inte äta det osv...men ändå!
Hur har ni gjort för att verkligen pränta in att de är allergiska, att de måste läsa på ALLT!!
Ska lämna ett intyg i dag så de verkligen har det på papper...
Nu är det ju inte så att han DÖR när han får i sig varken mjölk eller soja men jag tycker synd om honom att behöva få ont i magen o diarré för att de inte läser.
Hur ska man göra??