MrsAlonso skrev 2010-01-03 20:23:19 följande:
har du behövt instruktioner 20 ggr för att brygga kaffe behöver du inte läsa mitt inlägg..."över 18 år och normalt funtad" som sagt ...det är iallafall livsnödvändigt i min bekantskapskrets med kaffe vi överlever kanske endast 1 dag utan det men säkert 3 dagar utan mat!!! kan du göra te kan du göra kaffe inte kärnfysik direkt!
Nu är jag som sagt 40 år fyllda. Första gången jag kokade kaffe, enligt instruktioner, var jag kanske tio. Det blir alltså mindre än en gång per år. Dessutom har jag ibland kokat till en person, ibland till tio. Dessutom - och det är den viktigaste anledningen - så vill inte alla ha sitt kaffe på samma sätt. Om jag någon gång gör kaffe till mina gäster, istället för att låta dem göra det själva, så frågar jag hur de vill att jag gör det. Om jag jämför min amerikanska kompis, som vill ha kaffe där man ser botten på muggen, med min man, som helst vill att skeden ska kunna stå för sig själv i sörjan, så är det viss skillnad. Men sådant kanske inte du bryr dig om? Det viktiga är att du serverar något som kallas kaffe, inte att gästerna gillar det? Att bry sig om andra människors önskemål är annars också ett exempel på att vara normalt funtad, i alla fall som jag ser det.