Hej!
Inte ska du va´ rädd, det går super, bebis ska ut och så kommer det bli´...
Jag hade en superförlossning och ser fram emot min andra i maj.
För mig började värkarna på morgonen, men va´ kontrollbara under hela dagen, framåt 17 på eftermiddagen ville jag "känna mig lätt" och åkte iväg till ett utomhusbad för att simma och njuta av "tyngdlösheten". Efter badet åkte vi hem och då började värkarna komma tätare och tätare. 23.30 åkte vi in till sjukhuset och cirka 23.50 blev vi inskrivna. Då va´ jag öppen 2 centimeter... Allt gick på som det ska och inga konstiheter alls. Jag ville inte ha någon bedövning eller smärtstillande, förutom lustgas och så blev det. Vid 03-tiden gick mitt vatten, 04.45 fick jag börja krysta, efter 3 krystningar kom vår prinsessa och hon är född 04.57. UNDERBAR förlossning. Både sköterskan och barnmorskan va´ i 30-års-åldern, superduktiga va´ dom.
Jag har aldrig klagat över smärtan, eller tidsförloppet - det va´ en superförlossning och jag önskar mig en likadan till.
Önskar dig all lycka till, det kommer gå superbra! Lycka till med föräldrarskapet oxå! Förlossning är inga problem, du ska uppfostra "den där" också, hehehehe... Skämt & sido - lycka till med allt!