• marla333

Vilka namn anses som White Trash-namn?

Undrar vilka namn som ses som white trash- namn. Funderar på namn och vill inte råka döpa min unge till ett namn som många andra tycker är fult. Jag tycker namn är viktigt.

Jag tycker att namn som låter amerikanskt är lite white trash på här i sverige. Som Savannah, Amber, Melissa, Kevin...

Någon som håller med mig eller tycker olika? Andra white trash- namn?

• Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?
  • Änglatrollet

Linni: Njae det är du väl inte ensam om riktigt... Nu syftar jag enbart till ditt sista inlägg och speciellt med tanke på namnet Lennart. Jag håller fullt och fast med dig om att det var ett namn vi skrattade åt i skolan när jag var barn. Hur kunde man välja ett sådant namn? Det hette ju bara gubbar i 45 års ålder, med attecheväska och trenchcoate typ...
    Men så blev jag tillsammans med en Lennart för fem år sedan. Snacka om att han passar för sitt namn!! Inte för att han var den där 45 åriga gubben med attecheväskan och trenchcoaten. Nej, bara för att han är ett spjuver, rolig och snarare av den klassiska clowntypen med barnasinnet kvar. Tur för våra barn...
    Måste bara tillägga att maken Lennart jag är gift med bara är 35 bast och passar bättre att heta Carl i mina ögon, det gör han i andranamn.

Jag har inga kommentarer kring White Trash namn, vet knappt vad det är!?

• Linni
    statisk skrev 2010-02-15 00:10:08 följande:
    Shit vad du pratar!!!
    Ja... jag kan ju bara inte skriva kort!! Har för mkt att säga tror jag, hahah :)

Sen hjälper det ju inte till att jag inte gärna vill gå och lägga mig heller... fast jag borde ;)
  • statisk
    Linni skrev 2010-02-15 00:25:48 följande:
    Ja... jag kan ju bara inte skriva kort!! Har för mkt att säga tror jag, hahah :) Sen hjälper det ju inte till att jag inte gärna vill gå och lägga mig heller... fast jag borde ;)
    hahaha! Jag menade det som något positivt iaf! Jag pratar också jätte mycket. Det är charmigt.
  • Linni
    statisk skrev 2010-02-15 00:22:50 följande:
    Nej, inte wt, skitfina namn!Lite osäker dock på "Elise". Mest för att det är taskigt att döpa sitt barn till något som rimmar på "Fis".
    Elise hette min mormor, så det är iaf inte nytt :)
    Min lillasyster heter Felice och hon skrev själv på sitt julkort till mig "från FilleFis" :D (hon är alltså sex år bara)
  • Mamman till två
    statisk skrev 2010-02-15 00:22:50 följande:
    Nej, inte wt, skitfina namn! Lite osäker dock på "Elise". Mest för att det är taskigt att döpa sitt barn till något som rimmar på "Fis".
    ...och gris..

En härlig liten tjej dock som tycker lika mycket om namnet som jag, tur är väl då att nästan alla vi stöter på väljer att uttala namnet som ElisE - då försvinner ju rimmet litegrann.
  • Linni

Men jag tänker att när våra barn växer upp så kommer det kännas helt naturligt med en läkare som heter Tindra, just för att det är så himla vanligt idag! Våra barn kommer ju växa upp med de här namnen och inte kommer de sitta och tycka att det är konstiga namn, när var och varannan unge heter så! Och just för att det är så vanligt med ovanliga namn... så kommer det nog inte vara konstigt med ovanliga namn alls. Vi har ju dels invandrarinfluenserna... men även namntrenden kring ovanliga namn! Det kommer nog inte vara konstigt alls tänker jag, utan helt naturligt!!

• statisk
    Mamman till två skrev 2010-02-15 00:29:48 följande:
    ...och gris.. En härlig liten tjej dock som tycker lika mycket om namnet som jag, tur är väl då att nästan alla vi stöter på väljer att uttala namnet som ElisE - då försvinner ju rimmet litegrann.
    Jaha! Så hon heter ElisE? Varför stavar ni inte Elisé? Mäh, här sitter jag och har åsikter, det är ett jätte fint namn i vilket fall som helst!

Plus att hon har ju en låt också! Det ville jag alltid ha när jag var liten. Men då var det ju ingen som hette patricia, och det fanns ingen låt om nån sån heller. Det fanns inte ens mitt namn på en sån där nyckelknippa som alla hade. Elelr mössa. Eller mugg, där det stog vad namnet betydde. Skit namn.

jaha, nu börjar jag svamla, dags att sova kanske...
  • Cornbread

så inga andra influenser än svenska då när man väljer namn? vilket betyder att nästan alla namn utom Karl & Lars & Åsa är okej?

• linas fina
    Mehlis skrev 2010-02-14 23:52:52 följande:
    Några av inläggen i början hade Amanda som wt
    Får nog ta åt mig där. Jag som skrev att jag tyckte det var i gränslandet. Men det handlar nog om att jag upplever att många "wt-människor" här där jag bor har döttrar som heter Amanda. Regionala skillnader vad folk väljer för namn kan ju finnas. Så jag personligen uppfattar det som en aning wt. 
    Engla är ju i så fall också ett gammalt hederligt svenskt namn. Trots det finns det många som uppfattar det som just wt..
  • DenNamnbitne

Jag gillar inte heller den typen av namn, men jag tycker att begreppet vit skit är skit. Jag skriver att jag inte gillar namnen, men skulle aldrig använda det begreppet. Jag har märkt att det finns väldigt skilda smaker i namnfrågar, där jag står för de lite äldre namnen, men man ska behandla andra med respekt och därför aldrig använda begrepp som vit skit!

Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?