• marla333

Vilka namn anses som White Trash-namn?

Undrar vilka namn som ses som white trash- namn. Funderar på namn och vill inte råka döpa min unge till ett namn som många andra tycker är fult. Jag tycker namn är viktigt.

Jag tycker att namn som låter amerikanskt är lite white trash på här i sverige. Som Savannah, Amber, Melissa, Kevin...

Någon som håller med mig eller tycker olika? Andra white trash- namn?

• Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?
  • Astarte
    Bedan skrev 2010-02-14 23:13:21 följande:
    Jag tänker på Ronny, Sonny, Conny, Johnny, Dennis, Natalie, Liam, såna namn och så allt påhittat trams som Tindra och Vilda. Och så naturligtvis mysko stavade namn "min dotter heter Maya och det är ju inte alls samma sak som att heta Maja!" eller "storebror vill att lillebror ska heta Oskar, men jag har bestämt att han ska heta Ozcar, ovanlit å fint :D"
    Kan bara hålla med.
  • statisk

Åh, nu blir jag jätte nyfiken om min lilla kille har ett sk wt namn!

Han heter (trumvirvel) DOUGLAS!!!!

Det är ju faktiskt lite engelskt, vilket indikerar på wt om man har ett svensson efternamn, har jag nu läst mig till i tråden här.
    Det har ju även en lite konstig stavning. Men kolla här liksom: "DOGLAS". Hello dyslexi säger jag.

Jag känner mig även manad att bidra med namnet: Patrizia (Jag heter faktiskt så, men med c självklart.)
    Det blir helt otroligt wt om man dessutom har en brorsa som heter Patrick.
    (Vilket jag också har.) (Detta kallas självinsikt mina vänner. )

• Astarte
    statisk skrev 2010-02-14 23:23:35 följande:
    Åh, nu blir jag jätte nyfiken om min lilla kille har ett sk wt namn!Han heter (trumvirvel) DOUGLAS!!!!Det är ju faktiskt lite engelskt, vilket indikerar på wt om man har ett svensson efternamn, har jag nu läst mig till i tråden här.Det har ju även en lite konstig stavning. Men kolla här liksom: "DOGLAS". Hello dyslexi säger jag.Jag känner mig även manad att bidra med namnet: Patrizia (Jag heter faktiskt så, men med c självklart.)Det blir helt otroligt wt om man dessutom har en brorsa som heter Patrick.(Vilket jag också har.) (Detta kallas självinsikt mina vänner. )
    Douglas är jättefint. Jag får inga WT-viddar av det, snarare lite överklassvibbar i så fall. Jag vet inte varför. Namnet har väl funnits ganska länge i Sverige?
  • soffiloppan01

trodde först att tråden låg i sandlådan....den kommentaren säger väl allt

• statisk
    Astarte skrev 2010-02-14 23:33:24 följande:
    Douglas är jättefint. Jag får inga WT-viddar av det, snarare lite överklassvibbar i så fall. Jag vet inte varför. Namnet har väl funnits ganska länge i Sverige?
    Ja,  det har det nog, men tror att det har sitt ursprung i england. Jag har fått kommentarer om att det är ett gubbnamn, och absolut inte passar på en liten söt bebis. Men nu ser min unge precis ut som en liten gubbe också, så det passar ju helt fantastiskt bra tycker jag.

Har även fått höra att det är ett hundnamn.

Dock aldrig att det är fint, så tack så mycket!
  • Mehlis

Mina tvillingtjejer heter Amanda o Felicia o de namnen gillar jag....Såg att några lagt Amanda som wt =)
    Men de e ju tur att man själv gillar namnen man ger sina barn...vad andra tycker spelar ingen roll för mig =)

♥ Amanda o Felicia 081215 ♥
  • statisk
    DaaLing skrev 2010-02-14 23:45:00 följande:
    ELECTRA!!
    Men.. Döper verkligen folk sina barn till Electra?
  • DaaLing
    Mehlis skrev 2010-02-14 23:45:27 följande:
    Mina tvillingtjejer heter Amanda o Felicia o de namnen gillar jag....Såg att några lagt Amanda som wt =)Men de e ju tur att man själv gillar namnen man ger sina barn...vad andra tycker spelar ingen roll för mig =)
    Vad fan, Amanda är inget WT namn!???
  • DaaLing
    statisk skrev 2010-02-14 23:47:32 följande:
    Men.. Döper verkligen folk sina barn till Electra?
    Eh yes!!!
Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?