Inlägg från: statisk |Visa alla inlägg
  • statisk

Vilka namn anses som White Trash-namn?

Åh, nu blir jag jätte nyfiken om min lilla kille har ett sk wt namn!

Han heter (trumvirvel) DOUGLAS!!!!

Det är ju faktiskt lite engelskt, vilket indikerar på wt om man har ett svensson efternamn, har jag nu läst mig till i tråden här.
    Det har ju även en lite konstig stavning. Men kolla här liksom: "DOGLAS". Hello dyslexi säger jag.

Jag känner mig även manad att bidra med namnet: Patrizia (Jag heter faktiskt så, men med c självklart.)
    Det blir helt otroligt wt om man dessutom har en brorsa som heter Patrick.
    (Vilket jag också har.) (Detta kallas självinsikt mina vänner. )

• statisk
    Astarte skrev 2010-02-14 23:33:24 följande:
    Douglas är jättefint. Jag får inga WT-viddar av det, snarare lite överklassvibbar i så fall. Jag vet inte varför. Namnet har väl funnits ganska länge i Sverige?
    Ja,  det har det nog, men tror att det har sitt ursprung i england. Jag har fått kommentarer om att det är ett gubbnamn, och absolut inte passar på en liten söt bebis. Men nu ser min unge precis ut som en liten gubbe också, så det passar ju helt fantastiskt bra tycker jag.

Har även fått höra att det är ett hundnamn.

Dock aldrig att det är fint, så tack så mycket!
  • statisk
    DaaLing skrev 2010-02-14 23:45:00 följande:
    ELECTRA!!
    Men.. Döper verkligen folk sina barn till Electra?
  • statisk
    DaaLing skrev 2010-02-14 23:49:17 följande:
    Eh yes!!!
    :-O
  • statisk
    Linni skrev 2010-02-15 00:04:42 följande:
    Och förresten, så måste jag bara understryka att jag har lite svårare för namn som Inga, Elisabeth, Nils, Sven, Agda, Eva, Betil, Lennart osv. Om man nu ska tolka folk utefter hur de döper sina barn... så drar jag direkt tolkningen överpretantiös och/eller tråkig och/eller feminist och/eller jobbigt vuxen och/eller vill ge sken av att vara så vädigt mogen, vuxen, duktig och fin (hittade inget bra ord för det). Men det som ringer mest av allt i mina öron är nog tråkig!  Nu menar jag inte att man ÄR tråkig för att man väljer såna namn. Har kompisar som valt såna namn oxå. Men OM jag bara ska säga något utefter namnvalet, så är det så jag tänker. Alltså när man bara läser ett inlägg från någon som döpt sin son till Lennart, så känner man inte att det är någon rolig och spontan person precis. Men det kan det ju ändå vara!  Jag kan iofsig ibland få känslan av att man skulle kunna vara humoristiskt lagd när man väljer såna namn... just för att det känns lite komiskt nästan! Det är såna namn som jag vuxit upp och skrattat år litegrann, såna man skämtat om att ens barn skulle heta! sånt som varit det absolut minst tänkbara!!  Men väldigt få väljer nog namn till barnen, för att vara roliga... så då återstår nog tråkig-alternativet ändå!   Är jag ensam om att tolka såna gamla gubb och tantnamn så??
    Shit vad du pratar!!!
  • statisk
    Mamman till två skrev 2010-02-15 00:14:52 följande:
    "WT" för mig är alla namn som ska vara sååå speciella.. lustiga stavningar med massor av h,w,x & y.. Även den amerikanska vågen är för mig "WT" Kevin, Liam, Colin o.s.v "WT" är nog en generalisering av främst unga & lågutbildade föräldrar samt låginkomsttagare som väljer lustiga trendnamn. Tyvärr är det nog så Tindra Svensson inte känns som en överläkare utan snarare undersköterska, precis som Cewin Larsson inte är speciellt förtroendeingivande som utbildningsminister utan snarare ramlar in som lokalvårdare.. Ändå trillade jag nog själv i wt-fällan.. Sambon vägrade godkänna både Frans & Folke till sonen så istället blev det en... ELTON!!.. ojoj.. stackars barn - än så länge är vi lyckliga allihop iaf.. Elise och Elton alltså.. WT??
    Nej, inte wt, skitfina namn!

Lite osäker dock på "Elise". Mest för att det är taskigt att döpa sitt barn till något som rimmar på "Fis".
  • statisk
    Linni skrev 2010-02-15 00:25:48 följande:
    Ja... jag kan ju bara inte skriva kort!! Har för mkt att säga tror jag, hahah :) Sen hjälper det ju inte till att jag inte gärna vill gå och lägga mig heller... fast jag borde ;)
    hahaha! Jag menade det som något positivt iaf! Jag pratar också jätte mycket. Det är charmigt.
  • statisk
    Mamman till två skrev 2010-02-15 00:29:48 följande:
    ...och gris.. En härlig liten tjej dock som tycker lika mycket om namnet som jag, tur är väl då att nästan alla vi stöter på väljer att uttala namnet som ElisE - då försvinner ju rimmet litegrann.
    Jaha! Så hon heter ElisE? Varför stavar ni inte Elisé? Mäh, här sitter jag och har åsikter, det är ett jätte fint namn i vilket fall som helst!

Plus att hon har ju en låt också! Det ville jag alltid ha när jag var liten. Men då var det ju ingen som hette patricia, och det fanns ingen låt om nån sån heller. Det fanns inte ens mitt namn på en sån där nyckelknippa som alla hade. Elelr mössa. Eller mugg, där det stog vad namnet betydde. Skit namn.

jaha, nu börjar jag svamla, dags att sova kanske...
  • statisk
    Cornbread skrev 2010-02-15 11:45:18 följande:
    Min man heter Marcus, (inte ett svenskt namn från början) så han måste vara wt. Jag heter Sarah, (min mamma valde ett h på slutet & man heter så i usa) jag är nog wt. Vår wt-unge heter Jamie, med en mor och en far som är white trash måste ju ungen ha ett passande namn så ingen tar honom för att vara något annat än den han är.
    Jamie är jätte fint, absolut inget wt namn. Marcus är ett vanligt svenskt namn (oavsett var det från början kommer från), sarah är också vanligt svenskt namn.
    Inte wt i mina ögon.

Däremot är din attityd typiskt White trash.
  • statisk
    Cornbread skrev 2010-02-15 12:05:29 följande:
    ;) ja men det beror ju på vem man frågar, amanda är enligt mig väldigt vanligt svenskt namn, men många här säger att amanda är wt. även fått höra att jamie är wt, kanske inte enligt dig men andra. så det beror ju helt klart vem man frågar.
    Sant.

;)
  • statisk
    Cornbread skrev 2010-02-15 12:09:03 följande:
    nicole är wt va? =)
    Sjukt mycket! ;) Melissa också.
  • statisk
    sangria skrev 2010-02-15 12:56:33 följande:
    Jag har inte läst hela tråden men måste ändå bara göra en kommentar... Vi måste ha namn som går på engelska, svenska och spanska eftersom vår familje konstellation ser ut som så. För vår del skulle Kevin vara perfekt likaså Amanda medan Saga (som är ett jättefint svensk namn) inte alls skulle fungera rent uttalsmässigt. Så även om vissa namn kan väcka fördomar tycker jag inte man ska lägga så mycket vikt vid vad andra tycker utan gå efter vad som passar er och vad ni tycker är fint. Annars hade det inte enligt mitt tycke funnit så många Tracy, Monique eller Pamela i denna värld
    oh, ve.. Tracy... :-P
  • statisk
    Cornbread skrev 2010-02-15 16:56:20 följande:
    Hehe, okej, min sambo har valt det namnet ifall vi får en flicka i framtiden ;) Själv har jag valt michelle, men sambon vägrade det! Så nicole får det då bli... hehe ;)
    Michelle? :-O  Näe, din sambo har rätt... Nicole är bättre..
    Åzzy skrev 2010-02-15 17:00:02 följande:
    Charlie då?
    Charlie är jätte fint tycker jag. Dock inte som tjejnamn, som han schulman killens unge.
Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?