• marla333

Vilka namn anses som White Trash-namn?

Undrar vilka namn som ses som white trash- namn. Funderar på namn och vill inte råka döpa min unge till ett namn som många andra tycker är fult. Jag tycker namn är viktigt.

Jag tycker att namn som låter amerikanskt är lite white trash på här i sverige. Som Savannah, Amber, Melissa, Kevin...

Någon som håller med mig eller tycker olika? Andra white trash- namn?

• Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?
  • Cute Baby
    Linni skrev 2010-02-15 00:32:33 följande:
    Men jag tänker att när våra barn växer upp så kommer det kännas helt naturligt med en läkare som heter Tindra, just för att det är så himla vanligt idag! Våra barn kommer ju växa upp med de här namnen och inte kommer de sitta och tycka att det är konstiga namn, när var och varannan unge heter så! Och just för att det är så vanligt med ovanliga namn... så kommer det nog inte vara konstigt med ovanliga namn alls. Vi har ju dels invandrarinfluenserna... men även namntrenden kring ovanliga namn! Det kommer nog inte vara konstigt alls tänker jag, utan helt naturligt!!
    och vad menar du med Invandrarinfluenserna ??
  • Andersson1

jag tycker att tyra, tindra, valkyria och sånna namn är lite whitetrash tyvärr-

• Mei
    Linni skrev 2010-02-15 23:56:05 följande:
    Men är det inte så att det är olika om vad man tycker är "synd om barnet" att heta som vuxen??I mina ögon så skrattade jag högt åt de här gubb och tantnamnen när de började komma igen. Tänkte verkligen "stackars barn!!"  när jag hörde om folk som döpte sina barn till Sixten, Ingrid, Gösta och Lars! Men nu har jag vant mig, även om jag inte gillar det!För de namnen kändes verkligen UR sin tid!! Visst, man kan ju tycka att det är väldigt synd om en Tindra, en Mion, en NovaLi eller en Zeb! Men när de växer upp... så kommer de namnen vara så vanliga att de inte anses utstickande eller konstiga! Det kommer säkert kännas helt okej för en vuxen läkare att heta Tindra osv.
    Nej men jag tänkte närmast på namn av typen Skogsnäva, T-Rex, Tingeling.

...och kanske faktiskt också Ulla-Britt,  Barbro, Leif eller andra namn som alldeles uppenbart inga andra barn heter för närvarande... kan också vara taskigt, rent av sadistiskt. Åtminstone så länge barnen är små/i skolåldern. En i dagsläget 25årig Barbro har kanske förlikat sig med sitt namn. Kanske inte.
  • Tonx

Mina 2 barn heter Nova Mathilda och Gry Loka.
    Av dem är det bara Nova som är WT. Undrar om det kommer bli skillnad på syskonen pga namnen?
    Kommande barn kommer inte att få WT namn. Är inne på Liv till en flicka och Edward till en pojke.

När jag fick min äldsta dotter tyckte jag om de flesta "wt-namn", då de var lite nyare. Nu gillar jag dem inte alls. Älskar min Nova och hennes namn är det enda rätta, men trots det så ser jag definitivt kopplingen mellan andra Novaföräldrar och deras sociala status.

Men man ska inte säga så mycket, min bild skriker ju wt också så.

• Linni
    Cute Baby skrev 2010-02-16 07:22:40 följande:
    och vad menar du med Invandrarinfluenserna ??
    Att invandrare och deras barn ofta har, för oss svenskar, ganska ovanliga namn. Och kanske döper även en del av nästa generation sina barn till namn som anses vara ovanliga för oss.
    Men nu är ju inte alla dessa invandrarnamn så ovanliga längre. Många börjar göra sig en plats och även svenskar känner igen de vanliga invandrarnamnen, som tidigare var sååå konstiga och ovanliga!

Så våra barn kommer ju att i ännu större grad växa upp med namn i alla olika ovanliga former och varianter! Så vilka namn som är vanliga känns inte riktigt lika självklart som förr!

Förstår du hur jag menar??
  • eleena

Nicole, Natalie, Melissa = WT. Galore. Tindra, Saga, etc = WT.

• twix

Anses Noel som wt???? Ska ha barn om några veckor och det namnet är ett av förslagen.

• Cloud Berry
    gertie skrev 2010-01-02 18:33:07 följande:
    Pallar inte läsa hela tråden så med risk för upprepning:LinusKevinTindraEnglaNovaAlla namn med utvecklingsstörda stavningar, som Philiph/Philipha, Cewin, Alekzandrah and so on.
    Linus har aldrig någonsin klassats som ett wt-namn. Eller jo nu av dig.
  • k a t t a

Jag träffade en Nicholas och en Anthony idag...

Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?