Inlägg från: linas fina |Visa alla inlägg
  • linas fina

Vilka namn anses som White Trash-namn?

Finns väl ett gäng. Enligt mig iaf: Liam, Kevin, Melvin, Tindra, Nova, Nova-Li, Maximilian, Cassandra, Neo

Sen finns det några som jag tycker är lite i gränslandet såsom Saga, Amanda, Bianca, Miranda, Engla

• linas fina
    amalie79 skrev 2009-12-28 19:59:07 följande:
    Jag håller nog inte med om Melvin, men i övrigt är det en bra lista! Och definitivt inte Saga och Amanda...
    Kanske tycker jag det för att det drar lite åt Kevin hållet. Kevin, Devin, Melvin..

Saga och Engla tycker jag nästan har blivit lite Wt på senare tid. Vldigt vanligt bland trashfolket. (ursäkta uttrycket. Amanda har jag personligen tyckt varit WT, kanske 90-talets WT snarare..
  • linas fina
    en grönsak skrev 2010-01-05 20:41:08 följande:
    Olivia och Emmanuel då?
    Nej inte som jag kopplar till wt direkt. Däremot Oliver kan jag tycka har lite wt-anda. Olivia har nog lite mer klass.
  • linas fina
    ääni skrev 2010-01-20 01:36:43 följande:
    Verkar lite som om alla ovanliga namn får WT-stämpel och de fina vanliga namnen är redan upptagna av vänners och bekantas barn så detta är verkligen ett dilemma.
    Tycker nog inte ett ovanligt namn per autamtik behöver vara wt. Kevin och Liam känns ju knappast ovanliga idag men är ändå som mest wt.
  • linas fina
    ääni skrev 2010-01-20 12:48:00 följande:
    Visst, det finns vanliga namn som fått den stämpeln också. Jag sa inte att vanliga namn inte kunde få den stämpeln. Det jag sa var att ovanliga namn får det, sen var det så klart en överdrift att det gäller alla ovanliga namn. Men väldigt många nya namn och ovanliga namn tas upp i såna här diskussioner. De namn som är både nya och ovanliga verkar löpa störst risk att få stämpeln. Samtidigt säger många att för att vara på den säkra sidan ska man välja ett klassiskt namn men nu är ju de så populära att många av dem är upptagna.
    jag har en liten teori att namn som till en början är ovanliga och som folk tar för att vara lite unika men som sen sprider sig väldigt spec. till unga eller till dem med tre barn med tre olika karlar som det får wt-stämpel. Jag hoppas att mitt barns namn som inte är så jättevanligt inte sprider sig på det viset för så länge det bara är ovanligt tycker jag inte det är wt. Men som sagt, namnet kan snappas upp av en viss grupp och då kan det bli värre.
    Såg att min svenska är lite märklig här ovan men ni kanske förstår vad jag menar.
  • linas fina
    Mehlis skrev 2010-02-14 23:52:52 följande:
    Några av inläggen i början hade Amanda som wt
    Får nog ta åt mig där. Jag som skrev att jag tyckte det var i gränslandet. Men det handlar nog om att jag upplever att många "wt-människor" här där jag bor har döttrar som heter Amanda. Regionala skillnader vad folk väljer för namn kan ju finnas. Så jag personligen uppfattar det som en aning wt. 
    Engla är ju i så fall också ett gammalt hederligt svenskt namn. Trots det finns det många som uppfattar det som just wt..
  • linas fina
    Malhin skrev 2010-03-08 18:28:02 följande:
    då har jag 3 barn med WT namn då tydligen om man ska läsa vad ni andra tycker.
    Förlåt men Kevhyn var en ganska komiskt stavning på Kevin. Eller är det ett helt annat namn?
  • linas fina
    Malhin skrev 2010-03-08 18:49:02 följande:
    Gillar ej den vanliga stavningen på Kevin. Vi uttlar min sons namn Kev hyn
    Jaha så då är det alltså inte en udda stavning på Kevin utan ett annat namn?
Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?