Inlägg från: Mamman till två |Visa alla inlägg
  • Mamman till två

Vilka namn anses som White Trash-namn?

"WT" för mig är alla namn som ska vara sååå speciella.. lustiga stavningar med massor av h,w,x & y.. Även den amerikanska vågen är för mig "WT"
    Kevin, Liam, Colin o.s.v

"WT" är nog en generalisering av främst unga & lågutbildade föräldrar samt låginkomsttagare som väljer lustiga trendnamn.

Tyvärr är det nog så Tindra Svensson inte känns som en överläkare utan snarare undersköterska, precis som Cewin Larsson inte är speciellt förtroendeingivande som utbildningsminister utan snarare ramlar in som lokalvårdare..

Ändå trillade jag nog själv i wt-fällan.. Sambon vägrade godkänna både Frans & Folke till sonen så istället blev det en... ELTON!!.. ojoj.. stackars barn - än så länge är vi lyckliga allihop iaf..

Elise och Elton alltså.. WT??

• Mamman till två
    statisk skrev 2010-02-15 00:22:50 följande:
    Nej, inte wt, skitfina namn! Lite osäker dock på "Elise". Mest för att det är taskigt att döpa sitt barn till något som rimmar på "Fis".
    ...och gris..

En härlig liten tjej dock som tycker lika mycket om namnet som jag, tur är väl då att nästan alla vi stöter på väljer att uttala namnet som ElisE - då försvinner ju rimmet litegrann.
Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?