• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • Puchiko
    First baby skrev 2010-01-05 22:10:46 följande:
    ZIX: Känner igen det sista du skrev. Jag är rätt säker på du får bra uppföljning. & att allt kommer sluta gott. Nu måste jag dela en sak med er: Jag måste skriva....var osäker igår..kände som om ngn pekade på nedre delen av magen..fast innefrån. Men nu när vi kollade på tv  (So U think U can dance) kände jag samma igen...lite längre & tyligare. Mannen kände m handen han med. OYES!!!! Bebben sparkar/rör sig. I CAN FEEL IT!!!! Andas ut, vågar RUL övermorgon.
    Åh vad mysigt vännen nu behöver du inte vara nervös inför rul
  • Subklavia
    Zixi skrev 2010-01-05 18:58:53 följande:
    Goda nyheter: Den levde, rörde på sig ordentligt, huvudet satt fast i kroppen, hjärtat slog, blodet pulserade i navelsträngen och den var precis så lång som det skulle. Mindre goda nyheter: Fick en risk för downs på 1:196...... Inget vidare   Min bakgrundsrisk var 1/3 av det värdet och nackspalten såg jätte-bra ut. Det som drog ner allt var blodprovet (tur att jag gjorde kub och inte bara nup). Beroende på väntetiderna på världens långsammaste sjukhus blir det moderkaksprov eller fostervattensprov. Sååååå inte det resultat jag väntat mig idag *suckar*Ska vi slå vad om att jag får graviditetsdiabetes oxå? Är det något jag missat?
    Skönt att höra att den lilla mådde bra! Dock jobbigt för er med provsvaret. Kommer säkert att vara ett jätte friskt litet barn, som Tian sa är det precis på gränsen till att man ska behöva oroa sig.
    Håller tummarna för er att allt ska gå bra med vidare utredning.
    Kram på dig
    ♥♥♥ Pyret BF 25/7-2010 ♥♥♥ KUB-test 21/1 ♥♥♥
  • Zixi
    SailorGirl skrev 2010-01-05 21:50:19 följande:
    Men Zix då Hoppas verkligen allt står rätt till trots halvdana siffror. Kan du göra om KUB:en senare annars, eller går man alltid direkt på fvp/mkp?
    Det verkade inte vara en fråga om saken. Har dock funderat lite på varför man inte gör om blodprovet, det borde vara mycket enklare och billigare än att gå direkt till de stora testerna. Sen vill jag veta så snart jag bara kan!
    Juli - 2010
  • Puchiko

skittestet är negativt och inte har jag sovit en blund inatt pga hosta och medicinerna jag fick igår ganska nere nu!

• mojutten

Många kramar Puchiko, det kommer ska du se till oss alla så småningom även om allt inte är en dans på rosor hela vägen fram.
    Jag ska själv försöka att ha en mer positiv syn på det hela, och har i allafall än så länge (ta i trä) lyckats hitta tillbaka till den där positiv och spännande känslan som jag hade i början. Tänk vi försöker skaffa barn!
    Sen så är det mycket annat i livet som är roligt och bra, det är lätt att snöa in och glömma bort allt annat kul. Livet stannar trots allt inte upp i väntan på magen, så jag ska försöka att njuta extra av allt som sen kommer att vara ett minne blott. Det här kan vara våra sista månader då det bara är jag och min man och vi kan göra precis som vi vill utan att ta hänsyn till någon liten plutt.
    Så på fredag blir det mat och öl på stan, följt av Sherlock holmes i goda vänner lag.

• Puchiko

bra skrivet mojutten! ska försöka tänka positivt och leva livet som vanligt. Tack för dina kloka ord! {#lang_emotions_flower}
    Du får berätta hur Sherlock Holmes var, älskade att läsa böckerna när jag var liten. Vill se filmen oxå

• mojutten

Vi får försöka påminna varandra om allt bra när vi har dåliga dagar.

Jag är ett stort fan av Sherlock Holmes i bokform och även serien med Jeremy Brett, jag hoppas verkligen inte att de har gjort för mkt Hollywood action utav alltihop.

• Puchiko

ja det måste vi göra Något positivt som gjorde mig glad idag var att jag gått ner allt jag gick upp över julen nu på två dagar och då har jag ändå legat hemma sjuk =/

Den serien har jag nog missat?

• Niillis

usch min svägerska ligger på sjukhuset pga havandeskapsförgiftning... hon har fått kortision för att påskynda bebisarnas lungförmåga... hoppas de inte blir sämre hon vill gärna att de stannar lite till innan förlossning hon är ju bara i vecka 32 dock med tvillingar men ändå hoppas på de bästa

BF 2010-06-19
  • Tian 10
    Puchiko skrev 2010-01-06 06:15:06 följande:
    skittestet är negativt och inte har jag sovit en blund inatt pga hosta och medicinerna jag fick igår ganska nere nu!
    Trist vännen men du kommer få ditt plus, antingen nu eller om någon månad!
    mojutten skrev 2010-01-06 09:19:43 följande:
    Många kramar Puchiko, det kommer ska du se till oss alla så småningom även om allt inte är en dans på rosor hela vägen fram. Jag ska själv försöka att ha en mer positiv syn på det hela, och har i allafall än så länge (ta i trä) lyckats hitta tillbaka till den där positiv och spännande känslan som jag hade i början. Tänk vi försöker skaffa barn!Sen så är det mycket annat i livet som är roligt och bra, det är lätt att snöa in och glömma bort allt annat kul. Livet stannar trots allt inte upp i väntan på magen, så jag ska försöka att njuta extra av allt som sen kommer att vara ett minne blott. Det här kan vara våra sista månader då det bara är jag och min man och vi kan göra precis som vi vill utan att ta hänsyn till någon liten plutt.Så på fredag blir det mat och öl på stan, följt av Sherlock holmes i goda vänner lag.
    Njut! Jag glömde det själv när vi kämpade. Som tur var så gick det snabbt för oss att få plusset men man glömmer ibland att leva mellan väntan på mensen ska gå över, äl ska komma, få till det just under äl och slutligen den där j...a väntan på BIM. Sen startar allt om igen.

Vi var och såg Sherlock Holmes och jag tyckte den var superbra. Min typ av film och även om Holmes är lite av en slagskämpe så tycker jag att de har fångat både Holmes och Watson bra. Och kollar man sen på hur de har fångat 1800-talet på film så är det väldigt bra.
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4