• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • Tian 10
    Nilla21 skrev 2010-01-06 10:32:08 följande:
    usch min svägerska ligger på sjukhuset pga havandeskapsförgiftning... hon har fått kortision för att påskynda bebisarnas lungförmåga... hoppas de inte blir sämre hon vill gärna att de stannar lite till innan förlossning hon är ju bara i vecka 32 dock med tvillingar men ändå hoppas på de bästa
    Oj va tråkigt! Men, de är så duktiga idag så v32 är inga problem. Hoppas hon får behålla dom i magen lite till.
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Niillis
    Tian 10 skrev 2010-01-06 10:35:24 följande:
    Oj va tråkigt! Men, de är så duktiga idag så v32 är inga problem. Hoppas hon får behålla dom i magen lite till.
    de hoppas hon med... hon hoppas så att få komma hem idag... men man får väl se...
    BF 2010-06-19
  • Tian 10

Har fått en massa kläder från min mamma och pappas granne. Över 100 plagg, de flesta i storlekarna 56-62 men även i mindre och några större storlekar. De mesta är rena pojkplagg, så ni som ska ha pojkar; Hojta och och jag kommer skicka vidare ett lass med kläder (efter jag har använt dom givetvis).

• Puchiko
    Nilla21 skrev 2010-01-06 10:32:08 följande:
    usch min svägerska ligger på sjukhuset pga havandeskapsförgiftning... hon har fått kortision för att påskynda bebisarnas lungförmåga... hoppas de inte blir sämre hon vill gärna att de stannar lite till innan förlossning hon är ju bara i vecka 32 dock med tvillingar men ändå hoppas på de bästa
    hoppas dem stannar ett tag till
    Tian 10

Hoppas du har rätt
  • First baby
    mojutten skrev 2010-01-06 09:19:43 följande:
    Många kramar Puchiko, det kommer ska du se till oss alla så småningom även om allt inte är en dans på rosor hela vägen fram. Jag ska själv försöka att ha en mer positiv syn på det hela, och har i allafall än så länge (ta i trä) lyckats hitta tillbaka till den där positiv och spännande känslan som jag hade i början. Tänk vi försöker skaffa barn!Sen så är det mycket annat i livet som är roligt och bra, det är lätt att snöa in och glömma bort allt annat kul. Livet stannar trots allt inte upp i väntan på magen, så jag ska försöka att njuta extra av allt som sen kommer att vara ett minne blott. Det här kan vara våra sista månader då det bara är jag och min man och vi kan göra precis som vi vill utan att ta hänsyn till någon liten plutt.Så på fredag blir det mat och öl på stan, följt av Sherlock holmes i goda vänner lag.
    bra skrivet där Mojutten. Det är många som kämpar med plusset så mkt att kroppen tar det negativt. Det är inte ovanligt att de som adopeterar blir gravida. Min väninna adopterad från Indien har 2 bröder som är mammans biologiska. Hon adopterade min vän efter ha haft 3 missfall. Men hon blev gravid under adoptionen och födde en frisk pojke. 2 år senare vågade hon bli med barn igen. Så kan det gå.
    Så försök ha lite kul medans ni väntar på er pluss. HA fick sitt efter 1½ år!!! Bra kämpat där!
    ♥♥♥♥♥♥ perfekt KUB 19/11, RUL 7 jan hos Cura ♥♥♥♥♥
  • Gullan
    Tian 10 skrev 2010-01-06 10:32:59 följande:
    Vi var och såg Sherlock Holmes och jag tyckte den var superbra. Min typ av film och även om Holmes är lite av en slagskämpe så tycker jag att de har fångat både Holmes och Watson bra. Och kollar man sen på hur de har fångat 1800-talet på film så är det väldigt bra.
    Det var vi med Var ni på Filmstaden på Storgatan? För isf var vi i samma biosalong {#lang_emotions_laughing}

Jag älskade filmen, tyckte den var bra rakt igenom!
  • Tian 10
    Gullan skrev 2010-01-06 12:17:37 följande:
    Det var vi med Var ni på Filmstaden på Storgatan? För isf var vi i samma biosalong Jag älskade filmen, tyckte den var bra rakt igenom!
    Nä, vi bor ju närmst entré så det blir att vi går på bio där. Tycker också de har skönast stolar.

Snart kommer mamma och pappa hit och då blir det kaffe med min mammas skorpor, de är såååå goda. Sen ska vi äta upp all julmat som blev över, eller delar av den. Mina föräldrar gör det mesta själv så det är riktigt god mat, speciellt mammas inlagda sillar. Mmmm! Så det kommer bli en toppendag även om min sambo inte är hemma. De har ju inte en röd dag i Danmark idag. Men, han kommer hem imorgon *längtar*.
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4