• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • Puchiko
    heavensangel skrev 2010-01-05 17:14:50 följande:
    Spänningen är olidlig här inne! Det är kul att vara två inom familjen som är gravida. Jag och lillasyster ska köpa en del saker tillsammans, som första babyskyddet till bilen. Den används ju bara i 6 mån och då kommer min ärta så det passar ju perfa. Kan man sattsa på en bra eftersom vi delar priset. :)
    superbra perfekt att göra så!
  • claire

Sailor: Jag menade mest att jag inte är så insatt i er andra just nu, utan kommer mest in och uppdaterar om mig själv Men bra att det inte gör nåt!

Fucking apoteket-på-värnhem hade inte CB digital, så jag köpte vanliga (som ger + eller -) och fick negativt i eftermiddags. Jag blir galen. Men min referensram är ju BIM+7 så därför avvaktar jag tills fredag morgon och ger allt mitt hopp till det andra gravtestet i paketet. 

Och by the way, if you care to wonder: NEJ INGEN MENS FORTFARANDE!!! Ahhh...

• Puchiko
    claire skrev 2010-01-05 17:57:01 följande:
    Sailor: Jag menade mest att jag inte är så insatt i er andra just nu, utan kommer mest in och uppdaterar om mig själv Men bra att det inte gör nåt! Fucking apoteket-på-värnhem hade inte CB digital, så jag köpte vanliga (som ger + eller -) och fick negativt i eftermiddags. Jag blir galen. Men min referensram är ju BIM+7 så därför avvaktar jag tills fredag morgon och ger allt mitt hopp till det andra gravtestet i paketet.  Och by the way, if you care to wonder: NEJ INGEN MENS FORTFARANDE!!! Ahhh...
    Känner på mig att du kommer få ditt plus och det gör inget att du kommer in och skriver om dig. Det är så i perioder Håller tummarna hååååårt
  • First baby
    Puchiko skrev 2010-01-05 14:39:15 följande:
    Vart ska du träna vattengympa? Jag ska börja på Kockums Jobbigt att du har så ont vännen!Här har inte heller kommit någon mens men har skitont i brösten idag. Testar imorgon om mensen inte kommer idag.
    har ej engagerat mig helhjärtat än. Vet att F&S har. Jag bor bara tvärsöver.
    Ska osså börja his Rund&Sunds vattengympa om 8-10 veckor ungefär...
    Kerstin Faxe där dätter öron akupunktur på mig. Hon är jättesnäll. Träffat andra gravida där & fått massor m tips.

Puchiko: klart du ska testa, nu när du har en massa tester {#lang_emotions_wink}
    ♥♥♥♥♥♥ perfekt KUB 19/11, RUL 7 jan hos Cura ♥♥♥♥♥
  • SailorGirl
    Lurven83 skrev 2010-01-05 16:25:24 följande:
    vad menar du?
    Få in länk till någons hemsida.
  • Zixi
    Goda nyheter: Den levde, rörde på sig ordentligt, huvudet satt fast i kroppen, hjärtat slog, blodet pulserade i navelsträngen och den var precis så lång som det skulle.

Mindre goda nyheter: Fick en risk för downs på 1:196...... Inget vidare   Min bakgrundsrisk var 1/3 av det värdet och nackspalten såg jätte-bra ut. Det som drog ner allt var blodprovet (tur att jag gjorde kub och inte bara nup). Beroende på väntetiderna på världens långsammaste sjukhus blir det moderkaksprov eller fostervattensprov. Sååååå inte det resultat jag väntat mig idag *suckar*

Ska vi slå vad om att jag får graviditetsdiabetes oxå? Är det något jag missat?
    Juli - 2010
  • First baby

Jag läser mina papper från Kubb:

Åldersrisk: 21: 1/332   (fattar inte mkt här)
    KUB:1/6150
    Nackspalten var bra, sa BM.

Jag tyckte jag hade låga siffror, andra på andra trådar haft: 1/(femsiffrigt)
    Men jag är 34 år, äldre. Det drar ner värdet.

Var dina KUB siffror oxå delat i 2? (som mina ovan)

Jag hoppas verkligen det kommer gå bra & att du får tid snart för vidare undersökningar. Kan du kolla m din BM om de kan hjälpa dig få snabbare tid i Lund? Eller rättare sagt att hon skickar remiss till bägge sjukhusen?

http://www.skane.se/templates/page.aspx?id=109059
    Man får ju väla fritt, specielt nu i med sjukhusena gått ihopa....

♥♥♥♥♥♥ perfekt KUB 19/11, RUL 7 jan hos Cura ♥♥♥♥♥
  • Puchiko

men zix gumman då, det är säkert ingen fara!! Men förstår att det är svårt att få ett sånt besked.. Kramas

• Puchiko

själv har jag värsta svallningarna nu, sambon säger att det är kallt här inne men jag svettas som en tok och går och öppnar balkongdörren och sen går han och stänger

• Tian 10
    Zixi skrev 2010-01-05 18:58:53 följande:
    Goda nyheter: Den levde, rörde på sig ordentligt, huvudet satt fast i kroppen, hjärtat slog, blodet pulserade i navelsträngen och den var precis så lång som det skulle. Mindre goda nyheter: Fick en risk för downs på 1:196...... Inget vidare   Min bakgrundsrisk var 1/3 av det värdet och nackspalten såg jätte-bra ut. Det som drog ner allt var blodprovet (tur att jag gjorde kub och inte bara nup). Beroende på väntetiderna på världens långsammaste sjukhus blir det moderkaksprov eller fostervattensprov. Sååååå inte det resultat jag väntat mig idag *suckar*Ska vi slå vad om att jag får graviditetsdiabetes oxå? Är det något jag missat?
    Skönt att liten levde.

Angående risken så är det en risk, en risk på 1% att det skulle vara något fel.  Risken är VÄLDIGT LITEN! Tänk att det är 99% chans att Liten är helt fantastiskt underbart frisk! 99% chans!!!!

Och, ser nackspalten bra ut så är det nog rätt viktigt (min bm sa att nackspalten är väldigt avgörande!).

Förstår att du är oroad, jag hade varit det själv men risken är fortfarande väldigt låg. För att gå vidare så krävs att du har en risk som är större än 1:200 och du ligger väldigt nära att de inte ens hade gått vidare med att erbjuda fvp eller mp.
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4