• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • Tian 10
    Zixi skrev 2010-01-04 16:48:40 följande:
    Spännande spännande........ Själv ska jag göra kub imorgon så jag hoppas att vi är många i tråden som får positiva besked imorgon!  Har redan gjort blodprovet så jag tror att jag kommer att få svaret på plats imorgon, hoppas verkligen att allt står rätt till. Ska bli kul att se den lille igen, den borde ha växt en bit sen sist. Mitt rul ska jag få gjort av samma kvinna som följde mammas graviditet med mig (och alla min syskon), hon var dessutom med när jag föddes. Nu sluts cirklen Hon har inga egna barn utan har sett mig och mina syskon lite som sina egna så detta blir hennes "barnbarn", hon kommer att bli jätte-glad när jag berättar för henne nu i veckan! Molvärken blir allt värre och magen gillar inte när jag böjer mig framåt   vilket är svårt att undvika då vi har en jätte-djup soffa och jag till vardags sitter i skräddarställning lätt framåtlutad när jag surfar, äter, kollar på tv, pluggar osv... Vet inte ens hur jag kommer att kunna ta mig upp ur soffan om några månader... Efter jag fick min gallblåsa bortopererad kunde jag inte använda magmusklerna på 1-2 veckor så då brukade jag rulla runt på mage och sedan backa ner från soffan och ståendes på knä dra mig upp till ståendes, lär få bli nåt i den stilen
    Känner igen det, kände också för ett tag sedan att hur ska det bli om någon månad. Det blir inte lättare {#lang_emotions_wink}, och nu undrar jag hur det ska gå om någon månad till. Magen växer rätt bra just nu. Men älskar min mage och har gärna lite svårt att ta mig ur sängen, upp ur mjuka soffor och ut och in i bilen. Lite charmigt är det.

Risken att det skulle vara något fel på kub är så liten att den är obefintlig, men ska tänka lite extra på dig imorgon.

Ska snart bege mig till träningen, lite gravid-gympa. Ska bli skönt att rör på sig lite, trots att man är trött efter första dagen tillbaka på jobbet. Men, på onsdag får man sova igen...
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • mojutten

spänningen är olidlig Claire, och jippi att ingen mens har kommit hos dig heller Puchiko. Jag önskar er alla lycka till i morgon och hoppas att det bara blir positiva besked.

Jag tog ett ÄL-test nyss, men teststrecket var helt klart svagare än kontrollen så antingen har jag missat att testa när jag haft min peak eller så har den varit.  Jag hade lite värk i går och i förrgår men idag har jag inte känt ngt särskilt. Hursomhelst så har vi iallfall inte missat den fysiskt och vi kommer att fortsätta att ta igen jultorkan i ett par dagar till.

Jag ska också träna lite ikväll, hur går det att gympa gravid Tian? Jag har iallafall planer på att fortsätta att träna när jag blir gravid så jag är lite intresserad av att höra hur det går och vad du gör.

• heavensangel

Det är så spännande att komma hem från jobb och se vad som har hänt här under dagen. :)

Detta är verkligen en tråd där vi alla kämpar mot något och det tar olika lång tid för oss alla. Då får jag bara lust att berätta om min vännina. Fick reda på idag att hon ska ha barn. Det roliga här är att hon och hennes man har ALDRIG sex. Men kvinnan har ställt upp 2 ggr sen i somras och guess what??? Blivit gravid båda gångerna!!!! Och här kämpar vi oss blåa i underlivet. Hur kan det vara så egentligen??

Annars så är det bra med mig. Tröttheten har börjat släppa och även illamåendet. Rätt skönt. Nu vill jag bara att tiden ska gå fort :)

• Mea
    heavensangel skrev 2010-01-03 20:18:29 följande:
    Ni som inte har plussat än, hur länge har ni försökt? Jag har inte koll på alla, men det vore intressant att veta. Själv tog det ju 1,5 år för mig innan jag blev gravid.
    Slutade med p-piller i september, men har nog bara haft ett seriöst försök.. men vi tar det som det kommer...

Följer med spänning er som inte fått mensen än.. *hoppas hoppas*
  • claire

Puchiko: Vilka test använder du? Jag fick inget plus idag heller med testlagret. Imorgon är det apoteket som gäller, för min menscykel är som en klocka och imorgon är jag på BIM+4!!!! Något måste väl vara i min mage??

• Puchiko

claire: Har tre olika modeller, två som jag fått från first baby och ett annat som jag vann på tradera. Har testat neg på ett av testerna från first baby och ett av tradera-testerna.
    Det måste finnas något i din mage, tror på dig {#lang_emotions_flower}

• Tian 10
    mojutten skrev 2010-01-04 17:36:34 följande:
    spänningen är olidlig Claire, och jippi att ingen mens har kommit hos dig heller Puchiko. Jag önskar er alla lycka till i morgon och hoppas att det bara blir positiva besked. Jag tog ett ÄL-test nyss, men teststrecket var helt klart svagare än kontrollen så antingen har jag missat att testa när jag haft min peak eller så har den varit.  Jag hade lite värk i går och i förrgår men idag har jag inte känt ngt särskilt. Hursomhelst så har vi iallfall inte missat den fysiskt och vi kommer att fortsätta att ta igen jultorkan i ett par dagar till.Jag ska också träna lite ikväll, hur går det att gympa gravid Tian? Jag har iallafall planer på att fortsätta att träna när jag blir gravid så jag är lite intresserad av att höra hur det går och vad du gör.
    Du kan ju vara en sådan som har en snabb stegring och sen är den borta. Hört om någon som har höjning som endast varar i 4 timmar. Jag får utslag på kvällen och sedan höll det sig någon dag. Gick inte att missa.

Har precis kommit hem från vänta barn-gympa på friskis. Tycker den är bra men inte tillräcklig. Har därför också tränat lite på gymmet eller indoor walking. Men från nästa vecka ska friskis börja med vänta barn aerobic. Ska testa det och vattengympan för gravida. Blir en spännande nästa vecka. Sen är det också dags för sockerbelastning nästa fredag och besök hos bm igen.
  • Tian 10
    claire skrev 2010-01-04 19:52:26 följande:
    Puchiko: Vilka test använder du? Jag fick inget plus idag heller med testlagret. Imorgon är det apoteket som gäller, för min menscykel är som en klocka och imorgon är jag på BIM+4!!!! Något måste väl vara i min mage??
    Låter skumt om det inte är något, du brukar väl ha regelbunden mens annars?!

Och mtp att du sist plussade flera dagar efter bim så kanske du är en sådan där låghormonare.

Men, nu får du sätta det där plusset (gäller även puchiko). Mina tummar är blåa {#lang_emotions_yell}. {#lang_emotions_wink}
    Puchiko skrev 2010-01-04 19:58:31 följande:
    claire: Har tre olika modeller, två som jag fått från first baby och ett annat som jag vann på tradera. Har testat neg på ett av testerna från first baby och ett av tradera-testerna.Det måste finnas något i din mage, tror på dig
    Hur sen är du nu? Konstigt om du bara går över BIM sådär. Spännande!
  • SailorGirl
    heavensangel skrev 2010-01-04 18:07:08 följande:
    Det är så spännande att komma hem från jobb och se vad som har hänt här under dagen. :) Detta är verkligen en tråd där vi alla kämpar mot något och det tar olika lång tid för oss alla. Då får jag bara lust att berätta om min vännina. Fick reda på idag att hon ska ha barn. Det roliga här är att hon och hennes man har ALDRIG sex. Men kvinnan har ställt upp 2 ggr sen i somras och guess what??? Blivit gravid båda gångerna!!!! Och här kämpar vi oss blåa i underlivet. Hur kan det vara så egentligen?? Annars så är det bra med mig. Tröttheten har börjat släppa och även illamåendet. Rätt skönt. Nu vill jag bara att tiden ska gå fort :)
    Det kanske är tur att det tagit sig med en gång om hon inte tillhör de som gillar sex
    Zixi skrev 2010-01-04 16:48:40 följande:
    Spännande spännande........ Själv ska jag göra kub imorgon så jag hoppas att vi är många i tråden som får positiva besked imorgon!  Har redan gjort blodprovet så jag tror att jag kommer att få svaret på plats imorgon, hoppas verkligen att allt står rätt till. Ska bli kul att se den lille igen, den borde ha växt en bit sen sist. Mitt rul ska jag få gjort av samma kvinna som följde mammas graviditet med mig (och alla min syskon), hon var dessutom med när jag föddes. Nu sluts cirklen Hon har inga egna barn utan har sett mig och mina syskon lite som sina egna så detta blir hennes "barnbarn", hon kommer att bli jätte-glad när jag berättar för henne nu i veckan! Molvärken blir allt värre och magen gillar inte när jag böjer mig framåt   vilket är svårt att undvika då vi har en jätte-djup soffa och jag till vardags sitter i skräddarställning lätt framåtlutad när jag surfar, äter, kollar på tv, pluggar osv... Vet inte ens hur jag kommer att kunna ta mig upp ur soffan om några månader... Efter jag fick min gallblåsa bortopererad kunde jag inte använda magmusklerna på 1-2 veckor så då brukade jag rulla runt på mage och sedan backa ner från soffan och ståendes på knä dra mig upp till ståendes, lär få bli nåt i den stilen
    Lycka till!
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4