• Mea

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Nu har jag också hittat hit! Låter kul att berätta för sina släktingar och vänner att man väntar smått... Får se när det blir min tur..

Gullan, tråkigt att det känns som mensen är på gång...

• Mea

Hoppas att ni alla har haft en riktigt trevlig nyårsafton.. och att år 2010 blir ett av våra bästa med antingen en liten bebis eller ett plus!

Håller tummarna för dig Claire..

• Mea

Här kom mensen idag... Kanske inte så konstigt eftersom vi var alltför upptagna med julstressen runt ÄL..

Men jag håller tummarna för er andra som inte fått mensen än..

• Mea
    Puchiko skrev 2010-01-03 18:12:18 följande:
    usch då men då får ni ta nya tag
    Ja.. skam den som ger sig...
  • Mea
    heavensangel skrev 2010-01-03 20:18:29 följande:
    Ni som inte har plussat än, hur länge har ni försökt? Jag har inte koll på alla, men det vore intressant att veta. Själv tog det ju 1,5 år för mig innan jag blev gravid.
    Slutade med p-piller i september, men har nog bara haft ett seriöst försök.. men vi tar det som det kommer...

Följer med spänning er som inte fått mensen än.. *hoppas hoppas*
  • Mea

Nej Claire...
    Jag trodde verkligen på att det var din tur nu ju... men det kommer snart en ny chans!

Jag har inte varit inne på ett tag så fick läsa ikapp.. Har hållt på med min hemtenta och kandidatuppsats men nu har jag precis skickat in min hemtenta, inte särskilt nöjd men det fick gå...

Skönt att höra att altt gick bra på vul F.B!  
    Finns det någon möjlighet att få se bilderna?

• Mea
    First baby skrev 2010-01-07 20:57:00 följande:
    Hej tjejer nu har jag o mannen varit ute och ätit gott (firat RUL:et)Tacka min tåliga mage som ej vatt känslig för ngt. Vi åt indisk. 3 rätter, 2 naanbröd, massa såser...ja fick doggybag hem Mojutten, Zix, Tian, Ronyas matte: Har lagt in er! Nu kan ni titta
    Gud vad fina bilder! Tänk så fort de växer...
  • Mea

Så mycket ni hinner skriva bara på ett par dagar... För mig så har det varit och är ganska stressigt just nu. Hemtentor, tentor och sen ska kandidatuppsatsen in imorgon.. Sista tentan på lördag och sen tillbaka till jobbet på måndag.. Känns som jag behöver lite semester, haha.

Var dessutom och lämnade cellprov idag, obehagligt men skönt att få det gjort.. blöder lite nu oxå bara för det..

• Mea
    Vacker Utsikt skrev 2010-01-12 17:29:28 följande:
    Hej, får man hoppa in här? Bor oxå i Malmö och väntar mitt andra barn med BF i början av maj. Har en son som är född i april 07 sen innan. Ser att ni diksuterat KK i Malmö endel.. Jag har tyvärr ganska dåliga erfarenheter jag oxå.. Jag gick i Matildasamtal under min första graviditet och där var de superbra men själva förlossningen och eftervården på BB var inte den bästa. Nu har jag fått prata med överläkaren för hela KK och bestämt mig för att ge dem en andra chans. Han bad om ursäkt för de brister o fel som begicks och det känns bra att de lixom "erkänner" även om det inte på något sätt ställer något till rätta. Jag tror att det har blivit mycket bättre sen ombyggnaden blev klar. Min son föddes mitt i det värsta kaoset som säkert bidrog till det som hände. Nu är det grymt fint o fräscht o hamnar man på BB så har man tur att det bara är två i varje rum. Vi var sex stycken när jag låg på BB sist.. Jag har hört endel negativ om Lund oxå, har en svägerska som fött där två gånger. Men så är det ju tyvärr så att det oftast bara är de negativa erfarenheterna som folk har som kommer fram. Man ska nog gå på sin egen magkänsla och förbereda sig o personalen med ett förlossningsbrev, kanske besöka de olika sjukhusen och bilda sig en egen uppfattning.Är det fler än jag här som har barn sen innan? 
    Välkommen hit!
    Vad jag vet så finns här iaf någon som har barn sedan tidigare... SandraKristian har iaf..
  • Mea
    claire skrev 2010-01-12 17:38:14 följande:
    Åh, jag känner igen mig i det du skriver! Jag har en salstenta i Lund på SÖNDAG (tack för det liksom) och lämnade idag in min sista grej för höstterminen. Sen på måndag är det ju ny kurs. Halleluja. Men du jobbar OCKSÅ alltså?? DET hade jag nog inte pallat!! Du behöver nog semester låter det som!
    Nej, jag jobbar inte nu, har bara jobbat lite extra under tiden jag läst, men nu är jag färdig med min utbildning och ska tillbaka till mitt gamla jobb på heltid på måndag.. *pust*  Inte drömjobbet, men ett jobb tills jag hittar något annat iaf..

Haha, älskar tentor på söndagar, hela helgen försvinner.....
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4