• Mea

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Claire, ja.. ännu ingen mens.. Men jag är ju sjuk så det kan ha påverkat.. Vi får se.. Jag har inget test hemma så får springa och köpa ett imorgon om ingen mens dyker upp. Lite spännande är det.. Samtidigt "hoppas" jag oxå på ett senare plus då jag skulle vilja få allt avklarat med cellprovet först. Men jag skulle ju inte bli besviken om jag fick ett plus nu..

• Mea
    Lurven83 skrev 2010-02-01 19:57:41 följande:
    Jag tycker ni båda ska plussa nu!!
    Ja det hade varit kul att få i samma månad..
  • Mea

Låter som ni haft jättetrevligt på fikan igår...

Fortfarande ingen mens, väntar test med posten... när nu den kommer med tanke på vädret.

• Mea

Tittade ut och såg brevbäraren komma cyklande... känner igen honom, alltid samma.. Nu börjar det bli spännande...

• Mea

Sant.. så länge ingen mens så... Skulle fått den i söndags, men var ganska sjuk i helgen vilket kan ha påverkat mensen..?

Vi får vänta och se... Men blir det inget nu så blir det förmodligen ett uppehåll p.g.a. mina cellförändringar...

• Mea
    Ranunkeln skrev 2010-02-03 12:32:01 följande:
    HejFår man hoppa in här? Har nog stött på några av er i andra trådar men den här verkar ju rolig :) Har BF 11/8 med mitt första barn. bor i malmö med min sambo och vår katt. Har varit på både VUL och KUB och båda såg bra ut. KUB i måndags gav 1/11259 och vi fick se ett aktivt litet foster på 6.14 cm. RUL har jag fått tid för 23/3 och jag ska till barnmorskan första gången 16/2. Går på Cura och trivs väldigt bra med det. Det var lite om mig :)
    Välkommen hit!
  • Mea
    claire skrev 2010-02-04 11:35:20 följande:
    Ingen aning. Haft lite värk i magen. Lite svag illamående innan jag ätit, helt utmattad, men så är jag ju också lite krasslig...
    Tror på ett plus för dig

För min del, inget plus, ingen mens...  ??
  • Mea
    mojutten skrev 2010-02-04 12:27:21 följande:
    Ronjas matte, testade du i morse? BIM är ju bara en guide, allt beror ju egentligen på när ÄL ägde rum och när ägget hittade fram så det kan ju vara tidigt ännu.Kul att du känner dig välkommen, vi tycker själv att vi har en förträfflig tråd.
    Ja.. nu ska jag vänta till söndag nästa gång om ingen mens dyker upp...
  • Mea

Claire.. Tråkigt att ni är i olika faser här i livet men jag förstår hur ni tänker. Jag hoppas att du snart kommer att må bättre. Ni vet själv vad som blir bäst för er och vilka val i livet ni vill göra och när. Jag hoppas att allt kommer lösa sig till det bättre för er när rätt tid är kommen.

Jag vill önska er ett stort LYCKA TILL och tack för den här tiden, även om du kommer titta in här lite då och då.. Vi kommer sakna dig här..

KRAM {#lang_emotions_flower}

• Mea

Hej tjejer.. tänkte komma med en liten uppdatering..

Testade senast igår, inget plus ingen mens. Men imorse fick jag en liten blödning. Jag trodde att det var mensen som var på gång men det verkar inte så.. Funderar på  om det kan ha varit min oro över cellförändringar som påverkat mensen för nu borde man väl ändå fått ett plus? Mensen är över en vecka sen...

Mojutten, tappa inte hoppet, jag tror att du kommer få ditt plus snart...

• Mea
    Tian 10 skrev 2010-02-09 19:01:37 följande:
    Ronyas matte; hur går det? Något plus??? Håller tummarna!Sailorgirl; Längesedan jag hörde från dig. Hur är det? Ligger tempen bra? Hoppas att den håller sig hög!!!
    Blev aldrig något plus, det visade sig att mensen kom igång ordentligt dagen efter..

Jag kände mig besviken samtidigt som lite lättad då jag nu kommer att ta ett uppehåll tills jag får svar från min andra cellprovstagning. Hoppas på det bästa så vi kan börja "försöka" igen.
  • Mea
    Puchiko skrev 2010-02-10 20:23:05 följande:
    Pratade med läkaren på vc idag, tydligen ter sig inte min anemi som den ska så han skulle prata med en annan läkare och diskutera hur vi går vidare Med tanke på vad jag jobbar med så misstänker jag det värsta, som alltid.. man blir skadad av att jobba på onkologen Är så lessen, fick värsta gråtattacken och bröt ihop på jobbet idag Orkar inte mer snart, allt bara skiter sig!!
    Tänker på Dig... Kram.. {#lang_emotions_flower}
  • Mea

Vad kul att logga in och läsa idag! GRATTIS SailorGirl!! {#lang_emotions_laughing} 

Hoppas att ni lyckas tömma BIM-listan nu... jag kommer förhoppningsvis att göra er sällskap efter någon månad...

Tian... ojoj, 50 dagar kvar... så fort tiden har gått, snart har du din lille här!

• Mea

Hoppas att ni alla har haft/får en trevlig alla hjärtans dag! {#lang_emotions_heart}  Kram..

• Mea

Tittar in och säger "hej" till er alla... Är inte längre så aktiv här.. men återkommer inom någon månad får jag hoppas... Nästa kontroll jag ska på är i slutet av mars... låt tiden gå fort tills dess..

Ha det underbart... snart är de första bebisarna här ju... :)

• Mea

Här har det hänt en del sen sist.. Är inte här inne lika ofta nu..

Först vill jag säga... Beklagar Mojutten... {#lang_emotions_frown} Jag är verkligen ledsen för din skull..

Och Grattis Headrush till din lilla Ellen! {#lang_emotions_smile}

För min egen del känns det bara som att jag går och väntar.. 2 veckor tills nästa cellprov.. Sen börjar förhoppningsvis "verkstaden" igen..

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4