• Mea

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Headrush skrev 2010-01-12 17:42:55 följande:
    Hej tjejer! Jag vill gärna joina er om jag får? Jag bor förvisso i Trelleborg -men det är väl nära nog Jag har en dotter sedan tidigare född -07 och nu väntar jag vårt andra barn med BF 1/4 -Ja, vilket datum va? Ingen kommer att tro att det är på riktigt om vi ringer och säger att bebisen har kommit då
    Välkommen  hit!
    Tror inte det finns någon som har problem med Trelleborgstjejer här..
    Skriv gärna in dig i BIM/BF-listan
  • Mea

Skönt att höra att provsvaren blev bra Zix!

Tråkigt med minus sailor, men så länge inte mensen kommit, så hoppas vi..

För min del är vi ju i ÄL-tider nu... tänk så blir det en liten 10-10-10.. hehe

• Mea

Jag måste ju vara med och gissa. Det är svårt när man inte har sett dig, men jag tror på flicka..

Pojke:
    {#lang_emotions_smile}
    Puchiko
    Surikaten
    mojutten
    Vacker Utsikt
    Gullan

Flicka:{#lang_emotions_kiss}
    Tian
    SailorGirl (Jag gissar inte. Jag vet. )
    Lurven83
    Clara
    Nilla21
    FamiljenBrocka
    Ronya

• Mea
    {#lang_emotions_flower} Stort GRATTIS till Lurven!! Vilka underbara nyheter att läsa nu när man kom hem från jobb! {#lang_emotions_laughing}

Och GRATTIS till tjejen, Zix, precis vad jag trodde...
  • Mea
    Lurven83 skrev 2010-01-20 14:12:40 följande:
    Hej! Vill bara dela med mig att jag fått tid för inskrivning i mars, super glad och min barnmorska är jätte gullig. Orkar inte klydda med andra för det verkar vara så fullt. Hon lugna mig med att om hon inte hittar hjärtljud på inskrivningen så skickar hon mig med remiss till kk för ul. och hon skickar hem papper till mig där jag får hennes nr och kan ringa när som om jag skulle vara orolig för nått. Känns underbart. Är så lycklig. Och hon sa även att jag behöver inte oroa mig för den medicinen jag käkar för den påverkar inte, blev super glad av att höra det Så efter inskrivning kommer vi berätta utåt inte innan
    Vart går du nu då? Limhamn? Skönt att du fick en bra barnmorska   Har själv tankar på vart man ska vända sig när man väl blivit gravid... Vill ju gärna gå privat men det verkar ju vara omöjligt.. Annars blir det väl "familjens hus" här i närheten som man tillhör.. Någon med erfarennhet från dem?

Denna gången tror jag att vi prickat Äl.. om den infaller som den "ska"... Känns lite konstigt idag faktiskt.. men har kanske Äl idag istället??
  • Mea

Låter skoj med en fika...  Får se lite närmare om jag har tid, och vågar.. hehe..

Till något annat, tog cellprov för någon vecka sen.. fick svar idag, visade på förändringar och ska bli kallad för ny tid igen.. usch vill inte..

• Mea
    Tian 10 skrev 2010-01-27 18:35:53 följande:
    Känner många som fått ny tid när de hittat något, sen när de kollat igen så är där inget. Plus att om det skulle vara något där så skrappar de livmodertappen och så är det bra igen. Enligt min gynekolog så är det nästintill omöjligt att dra på sig något om man går på sina kontroller, för då hittar de allt så pass tidigt att det inte ens kommer inverka på fertiliteten eller gravidteten.
    Ja det är klart, vet själv folk som fått tid för en andra kontroll och fått reda på att det inte var något.. Men automatiskt tänker man på vad som kan hända...

Vill inte att de ska ta sådana prover på mig när jag är gravid, så blir det inget plus nu kanska vi skjuter upp planerna lite.. trots jag hört att man kan ta prover fram till 20:e veckan.. Vi får se.. Får hoppas på det bästa bara.
  • Mea

Tack för alla synpunkter angående cellprovet... Hoppas att jag får min andra kallelse snart annars får jag ringa och höra om jag kan få tid inom kort. Känns som att det kommer bli ett uppehåll tills jag iaf får svar från den andra kontrollen..

Men vem vet, kan ju egentligen vara gravid nu...

Grattis till de små Nilla...   Min kusin fick en liten på 2,7kg för några år sen, och hon var verkligen liten... tänk så små dessa är då.. Klart du  kommer att klara av att hålla dem..

• Mea

En liten uppdatering... ingen mens än.. Istället så har jag gått och blivit sjuk..

Legat till sängs nästan hela helgen, kräkningar och diarré.. Vet inte om det är maginfluensa, vinterkräksjukan eller bara biverkningar av Cefadroxil som jag fick på recept i veckan mot streptokocker. På bipacksedeln står biverningar som illamående, kräkningar, osv så det borde vara det jag drabbats av?

Börjar känna mig bättre nu iaf.

• Mea

Roligt att höra att du fick så fina bilder, heavens angel!  

Över till annat, fick min remissbekräftelse för cellprovet idag, beräknad att bli kallad om 2 månader...

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4