• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • Lurven83
    Puchiko skrev 2010-01-04 13:12:21 följande:
    lägg den på toan ikväll när du ska lägga dig
    haha kanske på toa stolen hade varit bra, men hoppas inte killen går upp tidigare då. =) Vill inte han ska veta
    Längtar ♥
  • Puchiko

Du får ställa klockan och gå upp före honom

• Lurven83
    Puchiko skrev 2010-01-04 13:14:36 följande:
    Du får ställa klockan och gå upp före honom
    haha vad gör jag om han börjar jobba kl 5:00 haha?

Jag börjar inte förän kl 9:00 hihi, ska kolla om han ska jobba imorgon.

Annars kanske en påminnelse på mobilen kanske? :-S
    Längtar ♥
  • Puchiko

Ja för du måste ju komma ihåg det på något sätt

• Lurven83
    Puchiko skrev 2010-01-04 13:45:58 följande:
    Ja för du måste ju komma ihåg det på något sätt
    jag har ställ alarm i mobilen, så den ska ringa så fort jag ska upp =) hehe.
    Längtar ♥
  • Lurven83

och skrivit i kalendern äl-testa så jag vet hihi

Längtar ♥
  • claire

Update igen: BIM+3 idag och still no mens
    Jag börjar bli hoppfull, och lite börjar jag ställa in mig på att september kanske kan bli en ljuvlig månad..Åh hoppashoppas!! Jag ska hem till Malmö nu om ett par timmar. Går nog förbi något apotek och köper ett rejält test. Jag gillar inte testlagrets. Eller så tar jag ett sånt imorgon bitti istället?? Usch, jag vet inte...

Lurven: Glöm nu inte att testa imorgon.

First Baby: Lycka till på RUL:et nu!!

• Lurven83
    claire: oj vad spännande {#lang_emotions_sealed}

hehe nä jag ska försöka komma ihåg, kan ju inte glömma nu känns det som
    Längtar ♥
  • Tian 10
    claire skrev 2010-01-04 15:25:27 följande:
    Update igen: BIM+3 idag och still no mens Jag börjar bli hoppfull, och lite börjar jag ställa in mig på att september kanske kan bli en ljuvlig månad..Åh hoppashoppas!! Jag ska hem till Malmö nu om ett par timmar. Går nog förbi något apotek och köper ett rejält test. Jag gillar inte testlagrets. Eller så tar jag ett sånt imorgon bitti istället?? Usch, jag vet inte... Lurven: Glöm nu inte att testa imorgon. First Baby: Lycka till på RUL:et nu!!
    Heja september! Håller mina tummar superhårt!
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Zixi

Spännande spännande........

Själv ska jag göra kub imorgon så jag hoppas att vi är många i tråden som får positiva besked imorgon!  Har redan gjort blodprovet så jag tror att jag kommer att få svaret på plats imorgon, hoppas verkligen att allt står rätt till. Ska bli kul att se den lille igen, den borde ha växt en bit sen sist.

Mitt rul ska jag få gjort av samma kvinna som följde mammas graviditet med mig (och alla min syskon), hon var dessutom med när jag föddes. Nu sluts cirklen Hon har inga egna barn utan har sett mig och mina syskon lite som sina egna så detta blir hennes "barnbarn", hon kommer att bli jätte-glad när jag berättar för henne nu i veckan!

Molvärken blir allt värre och magen gillar inte när jag böjer mig framåt   vilket är svårt att undvika då vi har en jätte-djup soffa och jag till vardags sitter i skräddarställning lätt framåtlutad när jag surfar, äter, kollar på tv, pluggar osv...
    Vet inte ens hur jag kommer att kunna ta mig upp ur soffan om några månader... Efter jag fick min gallblåsa bortopererad kunde jag inte använda magmusklerna på 1-2 veckor så då brukade jag rulla runt på mage och sedan backa ner från soffan och ståendes på knä dra mig upp till ståendes, lär få bli nåt i den stilen

Juli - 2010
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4