• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • Lurven83
    mojutten skrev 2010-01-06 18:33:56 följande:
    Tror minsann att jag har ÄL-utslag idag!! Ska vi "orka" fullfölja detta eller har vi tagit ut oss i förtid? Får se till att göra något bra och produktivt av detta. I dag, imorgon sen kan vi kanske ta en dag av vila....
    !! Oj vad skoj! Det är bara att köra! Har ni redan sexat mycket eller?

Själv så blir det inte mycket sex hör, blir varannan dag, sexa igår så idag vila. Fast får jag stegring imorgon blir det ju se 2 dagar i streck wow hahaha..
    Längtar ♥
  • Tian 10

Claire; Supertrist! Men när rätt bebbe kommer så kommer också plusset!

Zix; Känner med dig med dina prover, och jobbigt med förkylning och uppsats samtidigt! Vet inte riktigt hur de räknar med mf-risk med mkp. För oftast görs det ju bara om man misstänker något eller på äldre mammor. I båda fallen är risken för mf redan betydligt högre så risken om man är i din ålder och bebbe är frisk gör nog risken för mf betydligt lägre än vad som anges för alla mkp. Min egen lilla teori.

Mojutten; Hurra för stegring. Kör hårt, vila kan ni göra nästa vecka {#lang_emotions_wink}!

♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • mojutten

Ja, det är ju inte så att vi lider  precis men ibland kan tiden springa i väg lite och det kan bli lite forcerat till att börja med men det brukar som sagt lösa sig, så jag tror nog att vi kommer att ha täckt in den här ÄL-veckan rätt bra. Om det inte blir ngt så kan vi iaf inte skylla på det.

• Puchiko

Fan oxå Claire Trodde verkligen det var din tur nu!! Stoooor kram

• Lurven83
    mojutten skrev 2010-01-06 22:12:30 följande:
    Ja, det är ju inte så att vi lider  precis men ibland kan tiden springa i väg lite och det kan bli lite forcerat till att börja med men det brukar som sagt lösa sig, så jag tror nog att vi kommer att ha täckt in den här ÄL-veckan rätt bra. Om det inte blir ngt så kan vi iaf inte skylla på det.
    hihi vad skönt ändå att känna så känns ändå som om det kvittar på vilket sett man sexar, varannan eller inte, vill kroppen inte ¨så blir det inget liksom, tror inte man ska skylla på det om man har sex regelbundet, hoppas det är vår tid nu bara och att våra kroppar vill
    Längtar ♥
  • Zixi

Nu har jag fått tid till moderkaksprov. På måndag, så jag slipper vänta så länge

Tyvärr krockar det med allt annat i mitt liv... typiskt. Efter ett moderkaksprov så ska man vila (typ sängliggande) i 1-2 dagar. Samma kväll som provet har jag ett viktigt styrelsemöte och dagen efter både inskrivning på mvc och viktigt möte i skolan...

Jag har väntat såååå länge på min inskrivning men jag ska ringa dem imorgon och se om jag kan flytta tiden lite. Problemet är att min praktik börjar veckan efter så jag hade verkligen tjatat till mig en inskrivning innan dess. Tror dock inte att jag behöver en hel timme (som de avsätter) till inskrivning då jag redan har koll på alla kostråd, har avverkat hela fosterdiagnostikgrejen och en massa annat. Jag vill bara bli inskriven och få en remiss till stödstrumpor och glukosbelastning.

Nu ska jag beställa lite gravidanpassade kläder, fick nog av min pyjamas i natt så jag vaknade utan byxorna... hade visst plockat av dem för att de klämt på magen.

Juli - 2010
  • Lurven83

zix: haha.. du får allt köpa nya byxor =)

Hoppas det löser sig med din inskrivning, alltid kul att läsa dna inlägg =)

• Tian 10
    Zixi skrev 2010-01-07 12:55:00 följande:
    Nu har jag fått tid till moderkaksprov. På måndag, så jag slipper vänta så länge <(i)mg src="/Chatt/ikoner/smile1.gif" width="15" height="15"> Tyvärr krockar det med allt annat i mitt liv... typiskt. Efter ett moderkaksprov så ska man vila (typ sängliggande) i 1-2 dagar. Samma kväll som provet har jag ett viktigt styrelsemöte och dagen efter både inskrivning på mvc och viktigt möte i skolan... Jag har väntat såååå länge på min inskrivning men jag ska ringa dem imorgon och se om jag kan flytta tiden lite. Problemet är att min praktik börjar veckan efter så jag hade verkligen tjatat till mig en inskrivning innan dess. Tror dock inte att jag behöver en hel timme (som de avsätter) till inskrivning då jag redan har koll på alla kostråd, har avverkat hela fosterdiagnostikgrejen och en massa annat. Jag vill bara bli inskriven och få en remiss till stödstrumpor och glukosbelastning. Nu ska jag beställa lite gravidanpassade kläder, fick nog av min pyjamas i natt så jag vaknade utan byxorna... hade visst plockat av dem för att de klämt på magen.<(d)iv id="forummessagefooter">Juli - 2010<(/)div>
    Skönt att de kan ta dig så snabbt! Ska tänka på er extra mycket då!

Inskrivning är inte så stor grej. Kan iofs vara bra med att ta blodtryck och hb men annars var det inte så mycket matnyttigt.
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Puchiko

Hoppas det löser sig med inskrivningen Zix

• mojutten

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} p.Default, li.Default, div.Default {mso-style-name:Default; mso-style-unhide:no; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; mso-layout-grid-align:none; text-autospace:none; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; color:black;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 72.0pt 72.0pt 72.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

Zix:

Skönt att du får komma och ta prover så snabbt. Ibland kör saker ihop sig en aning men allt är inte livsviktigt alltid och man får prioritera. Liv före lem, hälsa före arbete...

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4