• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • First baby

Varit på RUL! Allt bra m bebben{#lang_emotions_baby}. Fina bilder bla en när den ligger på sidan man ser tydligt ögonbrynen som pappas :)
    Är på jobbet kan ej sätta några just nu. Men vill bara dela med mig att allt ser bra ut! Great!!
    Ff BF 26 maj (sen VUL:et) vilket betyder att den växer som förväntat. Moderkakan höft upp framvägg. BM kinde se att bebbens urinblåsa var full och fostervatten i magsäcken {#lang_emotions_smile}
    Nu ska jag vara lugn {#lang_emotions_dreamer}

Lycka till på måndag Zix

♥♥♥♥♥♥ perfekt KUB 19/11, perfekt RUL 7 jan♥♥♥♥♥
  • Puchiko
    First baby skrev 2010-01-07 14:53:55 följande:
    Varit på RUL! Allt bra m bebben. Fina bilder bla en när den ligger på sidan man ser tydligt ögonbrynen som pappas :) Är på jobbet kan ej sätta några just nu. Men vill bara dela med mig att allt ser bra ut! Great!! Ff BF 26 maj (sen VUL:et) vilket betyder att den växer som förväntat. Moderkakan höft upp framvägg. BM kinde se att bebbens urinblåsa var full och fostervatten i magsäcken Nu ska jag vara lugn Lycka till på måndag Zix
    Vad mysigt Nu kan du vara lugn och bara mysa av magen Kram
  • Subklavia
    Zixi skrev 2010-01-07 12:55:00 följande:
    Nu har jag fått tid till moderkaksprov. På måndag, så jag slipper vänta så länge Tyvärr krockar det med allt annat i mitt liv... typiskt. Efter ett moderkaksprov så ska man vila (typ sängliggande) i 1-2 dagar. Samma kväll som provet har jag ett viktigt styrelsemöte och dagen efter både inskrivning på mvc och viktigt möte i skolan... Jag har väntat såååå länge på min inskrivning men jag ska ringa dem imorgon och se om jag kan flytta tiden lite. Problemet är att min praktik börjar veckan efter så jag hade verkligen tjatat till mig en inskrivning innan dess. Tror dock inte att jag behöver en hel timme (som de avsätter) till inskrivning då jag redan har koll på alla kostråd, har avverkat hela fosterdiagnostikgrejen och en massa annat. Jag vill bara bli inskriven och få en remiss till stödstrumpor och glukosbelastning. Nu ska jag beställa lite gravidanpassade kläder, fick nog av min pyjamas i natt så jag vaknade utan byxorna... hade visst plockat av dem för att de klämt på magen.
    Skönt att du har fått tid provet. Hoppas du får en ny tid till isnrkivning och att det löser sig med skolan och allt .
    Vet ni något bra ställe i malmö där man kan köpa snygga gravkläder? Vill inte se ut som en tant bara för att jag är gravid
    Några av min byxor går ej att knäppa längre

First Baby: Härligt att höra att allt var bra! Ser fram emot attt få se nya bilder på den lilla

♥♥♥ Pyret BF 25/7-2010 ♥♥♥ KUB-test 21/1 ♥♥♥
  • claire

Hej igen-

Zix: Jag förstår att du är orolig över alla resultat du fått ta del av, fastän jag inte är riktigt är insatt i allt du skriver, och förstår inte riktigt alla siffror och så. Ta det lugnt och tänk positivt. Det har mer verkan än man tror att gå runt att vara orolig! Jag hoppas verkligen att allt går bra med pyret!!

First Baby: Underbart att lillen mår bra där inne! Grattis!!

Jag sitter med min mens ju... mycket tråkigt, och jag är väldigt besviken faktiskt. Nu funderar jag återigen på en paus i verkstaden. Fast bättre att släppa det helt och hållet och verkligen tänka att det händer när det händer. Vilken månad det blir spelar väl ingen roll???

Sambon berättade att han inte kunnat sova härom natten för att han låg och tänkte på pojknamn. Han är verkligen på samma ställe som jag nu. Vi är redo till 1000. När vi påbörjade verkstaden var det nog mer jag som pushade. Nu är det vi båda lika mycket..

• First baby
    Surikaten: 
    Topshop  i Lund har assnygga jeans. Jag har aldrig jeans annars, men JAMIE byxorna är skitans snygga, jag fick tom en rumpa {#lang_emotions_tongue_out}

Annars: http://sonovaso.com/product.php?catid=3&subcatid=21&prodid=204

Är osså bra :)
    Igår kollade jag på blocket fanns massor. Än så länge har jag bara Jamie byxorna som är mammakläder kan ff ha mina. Jag har aldrig tajta kläder, ofta tunikor, får ff plats (so far)

Ska lägga in bilderna om 5 min
    ♥♥♥♥♥♥ perfekt KUB 19/11-09, pefekt RUL 7 jan -10 ♥♥♥♥♥
  • First baby
    claire skrev 2010-01-07 16:45:24 följande:
    Hej igen-Zix: Jag förstår att du är orolig över alla resultat du fått ta del av, fastän jag inte är riktigt är insatt i allt du skriver, och förstår inte riktigt alla siffror och så. Ta det lugnt och tänk positivt. Det har mer verkan än man tror att gå runt att vara orolig! Jag hoppas verkligen att allt går bra med pyret!!First Baby: Underbart att lillen mår bra där inne! Grattis!!Jag sitter med min mens ju... mycket tråkigt, och jag är väldigt besviken faktiskt. Nu funderar jag återigen på en paus i verkstaden. Fast bättre att släppa det helt och hållet och verkligen tänka att det händer när det händer. Vilken månad det blir spelar väl ingen roll??? Sambon berättade att han inte kunnat sova härom natten för att han låg och tänkte på pojknamn. Han är verkligen på samma ställe som jag nu. Vi är redo till 1000. När vi påbörjade verkstaden var det nog mer jag som pushade. Nu är det vi båda lika mycket..
    Claire, vännen...er bebis kommer, men det tar bara lite längre tid. Ge ej upp. Kanske bara ha sex runt ÄL och ej vara SÅ fokuserad...min syster häll på m stickor i 6 mån. Inget hände. När de tog "paus" pga flytt blev hon gravid{#lang_emotions_wink}

Tack för gratulationerna :)
  • Puchiko
    claire skrev 2010-01-07 16:45:24 följande:
    Hej igen- Zix: Jag förstår att du är orolig över alla resultat du fått ta del av, fastän jag inte är riktigt är insatt i allt du skriver, och förstår inte riktigt alla siffror och så. Ta det lugnt och tänk positivt. Det har mer verkan än man tror att gå runt att vara orolig! Jag hoppas verkligen att allt går bra med pyret!! First Baby: Underbart att lillen mår bra där inne! Grattis!! Jag sitter med min mens ju... mycket tråkigt, och jag är väldigt besviken faktiskt. Nu funderar jag återigen på en paus i verkstaden. Fast bättre att släppa det helt och hållet och verkligen tänka att det händer när det händer. Vilken månad det blir spelar väl ingen roll??? Sambon berättade att han inte kunnat sova härom natten för att han låg och tänkte på pojknamn. Han är verkligen på samma ställe som jag nu. Vi är redo till 1000. När vi påbörjade verkstaden var det nog mer jag som pushade. Nu är det vi båda lika mycket..
    Åh vad söt han är Ta pausen nu, det händer när det händer
  • Subklavia

Tack First Baby! Då får jag ta och till Lund någon dag. Finns affären på Nova eller inne i stan?

• First baby
    Subklavia skrev 2010-01-07 17:43:51 följande:
    Tack First Baby! Då får jag ta och till Lund någon dag. Finns affären på Nova eller inne i stan?
    Nova. :) Bilderna är klara :)
  • Subklavia
    First baby skrev 2010-01-07 17:48:15 följande:
    Nova. :) Bilderna är klara :)
    Åhh vad fina bilder! Grattis Tänkt att du redan är i vecka 20. Tiden går s fort.
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4