• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • mojutten

Jag överlämnar frågan till de som är mer bevandrade i ÄL testande, men själva ägget bör ju släppa i morgon eller dagen efter så då är det ju bra om det finns några simmare där som väntar

• Lurven83
    mojutten skrev 2010-01-08 15:37:34 följande:
    Jag överlämnar frågan till de som är mer bevandrade i ÄL testande, men själva ägget bör ju släppa i morgon eller dagen efter så då är det ju bra om det finns några simmare där som väntar
    jo sant, men det finns ju några på plats från igår iaf hihi. Och har vi sex på morgonen imorgon så borde dem ju hinna dit. Eller? Hur långt tar det för sperman att ta sig dit?
    Längtar ♥
  • claire
    Puchiko skrev 2010-01-08 15:17:48 följande:
    exakt, tror på den teorin och att det är min tur snart Jag och sambon tjaffsade lite igår om att han tycker jag pratar för mycket om barn.. Han vill oxå men han vill inte att det ska testas hit och dit osv..
    Så var det här också till en början.. men vi kompromissade, och nu pratar vi inte så mycket om det längre.. Vi båda har lugnat ner oss är är nu ungefär på samma nivå. SPÄNNANDE om det händer, men livet finns ju också! Och somsagt...min sambo låg ju och tänkte på pojknamn härom natten...

Nilla: Hoppas verkligen inte att det är en uvi på g!! Vad arg jag blir när jag läser hur dåligt bemötta (eller inte alls bemötta) ni blivit/blir inom sjukvården. Skärpning!!!

Zix: Tjatatjata, det borde gå att flytta din inskrivning! Eller också får du prioritera bort något annat! Hälsan framför ALLT!
  • Tian 10

Nilla, trist med uvi. Tänk bara på att du ska ha antibiotikadropp på förlossning och om vattnet går så ska du in inom ett visst antal timmar för att få dropp. De ger detta till alla med GBS konstaterat under gravidtet. Oftast ingen fara för fostret men vid födsel så kan bebbe bli smittad och bli sjuk. Därför får man antibiotika pga försiktighet.

Surikaten; GRATTIS! Håller också på att ta och det går så långsamt. Köra är jag bra på men måste fixa teorin, och den måste jag plugga på och efter manj obbat fullt så är man lite trött i huvudet. Svårt att motivera sig då.

Puchiko; jobbat när man inte vet. Hoppas att du får klarhet i vad som händer nu...helst med ett fet plus!

Lurven; Nuppa på! Säg inget till mannen så blir han nog mindre stressad. Vet att min sambo fick lite prestationsångest när jag sa att jag hade stegring. Ägget brukar släppa dagen efter stegring men kan släppa upp till 3 dagar efter. Så om det inte blir något idag men imorgon så är det superbra! Kör hårt {#lang_emotions_wink}!

♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Niillis

ahha TIAN men ska till BM på måndag och kolla upp.. känns bättre när man kollar upp de hos BM än på vårdcentralen då skriver hon upp allt o journalen ju...

BF 2010-06-19
  • Zixi
    Lurven83 skrev 2010-01-08 15:32:11 följande:
    Fast är det inte så att man måste ha sex på stegringsdagen utan man kan dagen efter med?
    Ägget släpper dagen efter stegringsdagen och lever i 1-1½ dygn till efter det så man kan sexa på i några dagar till
    Juli - 2010
  • First baby
    Lurven83 skrev 2010-01-08 15:32:11 följande:
    Fast är det inte så att man måste ha sex på stegringsdagen utan man kan dagen efter med?
    Jag jag hade stegring hade jag ÄL på kvällen. Jag testade på morgonen. Hade jag kollat kvällen innan hade det kanske visat stegring då med. Vet ej, men jag kände när d högg till. När det gjorde det tog jag mannen och bakade. Hade ifs bakat dagen innan och 2 dagar efter stegring med.

ha en skön helg alla.
    ♥♥♥♥♥♥ perfekt KUB 19/11-09, pefekt RUL 7 jan -10 ♥♥♥♥♥
  • Tian 10
    Nilla21 skrev 2010-01-08 17:34:16 följande:
    ahha TIAN men ska till BM på måndag och kolla upp.. känns bättre när man kollar upp de hos BM än på vårdcentralen då skriver hon upp allt o journalen ju...
    Bra om det står med både i journal och förlossningsbrev, då kan de inte missa det.  Plus att sambo/man vet (iofs så kan man inte alltid lita på att de där männen har koll på det när förlossningen väl är pågående).

Om man har gbs kroniskt så brukar det ta en ungefär 3 veckor innan symptomen är tillbaka, som det är för mig och verkar vara så för dig också. Känner av mina gbs lite då och då. Skit är det men så länge man inte har stora problem så får man inte heller antibiotika (min gyn och bm regel). Åt en kur antibiotika när mina problem var stora men nu känner jag inte av det så mycket.
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Niillis

vi körde med varannan dag och då funka det... eftersom spermier lever ändå länge o de tar de ändå typ 6 timmar väl att simma upp till ägget

de första månaderna körde vi hela veckan när ja hade ÄL sen struntade i resterande veckor men de var bara för tråkigt då kändes de som att vi tvingade till oss sex bara för att de skulle bli en bäbis...

BF 2010-06-19
  • Puchiko

måste oxå börja se det som så att livet finns nu oxå, ha roligt på vägen! och att ett plus vore extra kul

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4