• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • Puchiko
    Tian 10 skrev 2010-01-10 20:04:09 följande:
    Härligt. Saknar sexet själv. Vi har inte så mycket av det sen jag blev gravid. Är jätteömtålig där nere och trött. Sen har lusten inte varit så stor men börjar känna att den kommer nog tillbaka nu. Kanske också ska försöka förföra min sambo ikväll...Om jag orkar.
    Det tycker jag du ska göra Jobbigt att vara så ömtålig.. funkar inte med glidmedel?
  • Tian 10
    Puchiko skrev 2010-01-10 20:11:16 följande:
    Det tycker jag du ska göra Jobbigt att vara så ömtålig.. funkar inte med glidmedel?
    Det är inget fel på glidet (+ att vi använder glidmedel) utan mina slemhinnor som är supersköra. Vaknar med näsblod varje morgon, inte speciellt mycket men det syns när jag snyter mig. Får använda näsolja för att inte dö av ont i näsan + att jag blöder jättelätt i tandköttet (aldrig gjort det innan). Så det är inte konstigt att man är lite öm där nere under/efter sex.
    First baby skrev 2010-01-10 20:09:37 följande:
    hahaha, I feel U!Lusten är ff totally poff väck här!!!
    Visst är det trist, och jag saknar det. Hade hoppats att vara en sådan som ivf fick behålla normal lust. Sen kanske det är tur att man inte blev helt sexgalen mtp att sambo är iväg hela veckorna.
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Niillis

en dag kvar innan jag ska ge urinprov... helgen har varit olidlig det gör ju ont så fort jag rör mig.. enda ställning som är skön eller okej är rakt lång på rygg... men så kan man inte ligga alltid ju...
    skönt att få gå o kolla sig igen... tyvärr riskerar jag ju att bli skickad vidare då bm endast kollar urinet väl o sen inte mycket mer..

har försökt ge mig själv diagnos och det går ju alltid lika bra *not*
    har tänkt allt ifrån livmodersinfektion, foglossning  :S, ligamentsmärtor osv osv
    tänker lite också på tänk om detta är normalt jag kan ju knappt göra något förrän de gör ont :S hur ska man klara det hela graviditeten då?

gillar inte riktigt att gå ifrån skolan så mycket men vad gör man :S tur att man har självstudier i morgon em så jag kan fråga snällt om jag får gå

BF 2010-06-19
  • First baby

Jag saknar det med, men är ALDRIG SUGEN!!!????  & får skulkänslor för mannen ej får så ofta nu förtiden.

Jag blöder osså när jag borstar tänderna. Min tandläk sa det 1v efter plusset att jag skulle göra d längre fram.

♥♥♥♥♥♥ perfekt KUB 19/11-09, pefekt RUL 7 jan -10 ♥♥♥♥♥
  • Tian 10
    Nilla21 skrev 2010-01-10 20:27:35 följande:
    en dag kvar innan jag ska ge urinprov... helgen har varit olidlig det gör ju ont så fort jag rör mig.. enda ställning som är skön eller okej är rakt lång på rygg... men så kan man inte ligga alltid ju...skönt att få gå o kolla sig igen... tyvärr riskerar jag ju att bli skickad vidare då bm endast kollar urinet väl o sen inte mycket mer..har försökt ge mig själv diagnos och det går ju alltid lika bra *not* har tänkt allt ifrån livmodersinfektion, foglossning  :S, ligamentsmärtor osv osv tänker lite också på tänk om detta är normalt jag kan ju knappt göra något förrän de gör ont :S hur ska man klara det hela graviditeten då?gillar inte riktigt att gå ifrån skolan så mycket men vad gör man :S tur att man har självstudier i morgon em så jag kan fråga snällt om jag får gå
    Usch, vet hur det känns med uvi. Du borde inte invänta måndag bara för att få det kollat. Om man har problem med uvi så kan det resultera i förtidiga sammandragningar och att livmodertappen blir kortare och mjuknar i förtid. Hoppas det vissar sig att det är en lättbehandlad uvi.
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Niillis
    Tian 10 skrev 2010-01-10 21:19:23 följande:
    Usch, vet hur det känns med uvi. Du borde inte invänta måndag bara för att få det kollat. Om man har problem med uvi så kan det resultera i förtidiga sammandragningar och att livmodertappen blir kortare och mjuknar i förtid. Hoppas det vissar sig att det är en lättbehandlad uvi.
    men de e måndag imorrn? hehe jag orkar ärligt inte åka till akuten ikväll   sitta där i fem timmar ( överdrivet) orkar inte...
    de får gå.. skulle åkt in igår men var på kalas så de blev inget...
    vi hoppas att de e uvi så man blir behandlad :D
    BF 2010-06-19
  • Puchiko

Tian: Vad jobbigt att ha det så, men det kanske är vardag för gravida.. så jag vet vad som väntar.. jag som är känslig i underlivet utan att vara gravid.. uscha vill inte ens tänka på det..

Kan det varit äl jag kände idag? Väldigt försenad..

• Zixi
    Tian 10 skrev 2010-01-10 20:18:02 följande:
    Det är inget fel på glidet (+ att vi använder glidmedel) utan mina slemhinnor som är supersköra. Vaknar med näsblod varje morgon, inte speciellt mycket men det syns när jag snyter mig. Får använda näsolja för att inte dö av ont i näsan + att jag blöder jättelätt i tandköttet (aldrig gjort det innan).
    Rekomenderar verkligen luftfuktare!!!! Vi köpte vår efter att jag började snyta blod och det hjälper verkligen. Sköra slemhinnor och torr inomhusluft är ingen bra kombo. Den är det även bra för bebisar med fuktigare luft på vintern, särskilt när de är förkylda.
    Juli - 2010
  • Zixi

När det kommer till sex är mitt största problem att jag fortfarande mår illa och bara tanken på att rytmiskt gunga fram och tillbaka får mig att må illa. Som tur är dock mannen överseende med det och väntar tappert på att jag ska börja må bättre

Juli - 2010
  • mojutten

Kul att få shoppa loss Tian, jag kan helt klart sympatisera med tanken att köpa allt på en gång och på samma ställe. det måste vara härligt att få göra i ordning för den lille killens ankomst. Vi har ett rum som bara är grundinrett, jag ser fram emot när vi får ställa det i ordning för en liten plutt. Måla och tapetsera osv. En sak som jag hela tiden sett framför mig när jag tänker på att ha en liten bebis är att ha en gungstol, jag vet inte varför men jag måste skaffa en när det väl blir dags.

Haha, så då har vi icke-gravid iallafall något som ni inte har-en massa sex. Någon rättvisa ska det väl vara {#lang_emotions_wink}

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4