• Saramalia

BELLY BANDIT - har ni testat? Resultat?

HAr någon testa belly bandit?

Ska hjälpa att minska midjemåttet efter grav...

• Svar på tråden BELLY BANDIT - har ni testat? Resultat?
  • AnnaH

Jo, det var på Mamastore jag hade handlat. De hade 15% rabatt på en valfri vara en tid innan jul och vi som handlat där innan fick 25%.

Tupplermetoden är statisk magträning som man kan börja med direkt efter förlossningen. Syftet är att hjälpa bukmuskeln att gå ihop igen. En övning man kan göra är att med rak rygg först andas in och då pressa ut magen för att sedan andas ut och dra in naveln mot ryggraden. Därefter håller man den anspänningen i 30 sekunder (men fortsätter andas, dock ingen djup andning) för att sedan dra in naveln ännu mer följt av att man "pumpar" mellan det djupaste läget och det man hållt anspänningen i. Efter 10 "pumpningar" andas man in djupt för att sedan göra om samma övning 9 gånger till. En annan, mer använd, variant är att man drar in naveln så långt det går och gör små "pumpningar", minst 100 repetitioner per tillfälle och minst 500 totalt per dag. Många tycker dock det är svårt att andas genom den övningen. För bästa resultat rekommenderas att man använder en gördel under den period man tränar intensivt med Tupplermetoden, ca 4 veckor.
    Finns bra trådar här på FL både om Tupplermetoden och delad bukmuskulatur.

♥ Evina 080509 ♥ BF 100111 ♥ → annaharr.se
  • Wailea
    AnnaH skrev 2010-01-07 19:24:27 följande:
    Jo, det var på Mamastore jag hade handlat. De hade 15% rabatt på en valfri vara en tid innan jul och vi som handlat där innan fick 25%.Tupplermetoden är statisk magträning som man kan börja med direkt efter förlossningen. Syftet är att hjälpa bukmuskeln att gå ihop igen. En övning man kan göra är att med rak rygg först andas in och då pressa ut magen för att sedan andas ut och dra in naveln mot ryggraden. Därefter håller man den anspänningen i 30 sekunder (men fortsätter andas, dock ingen djup andning) för att sedan dra in naveln ännu mer följt av att man "pumpar" mellan det djupaste läget och det man hållt anspänningen i. Efter 10 "pumpningar" andas man in djupt för att sedan göra om samma övning 9 gånger till. En annan, mer använd, variant är att man drar in naveln så långt det går och gör små "pumpningar", minst 100 repetitioner per tillfälle och minst 500 totalt per dag. Många tycker dock det är svårt att andas genom den övningen. För bästa resultat rekommenderas att man använder en gördel under den period man tränar intensivt med Tupplermetoden, ca 4 veckor. Finns bra trådar här på FL både om Tupplermetoden och delad bukmuskulatur. 
    Tack för utförligt svar! Ska prova detta efter nästa bebis

Vilken Belly Bandit köpte du? Original eller någon av de andra?
  • Jossi

Ingen som har testat den en stund och kan säga nåt om den? {#lang_emotions_smile}

• Saramalia

jag har bf 2 mars så jag hoppas att få höra lite om belly bandit innan det är dax att köpa.

men samtidigt vet jag itne om jag ska köpa redan nu? den kostar 599 i en affär här i GBG o kanske borde man slå till?
    Vilken vecka kan man köpa den i som tidigast - någon som vet?
    måste ju kunna mäta magen så att man få rrätt storlek på bältet..

www.blocket.se/goteborg/Efter_Forlossningsbalte_23899069.htm&w=1&last=1

• Frelisac
    Saramalia skrev 2010-01-08 23:26:27 följande:
    jag har bf 2 mars så jag hoppas att få höra lite om belly bandit innan det är dax att köpa.men samtidigt vet jag itne om jag ska köpa redan nu? den kostar 599 i en affär här i GBG o kanske borde man slå till?Vilken vecka kan man köpa den i som tidigast - någon som vet?måste ju kunna mäta magen så att man få rrätt storlek på bältet..www.blocket.se/goteborg/Efter_Forlossningsbal...
    Det fanns ganska tydliga instruktioner i annonsen om när den bör användas och hur man mäter så man får rätt storlek.

Tack för länken!
  • AnnaH

Nu är min gosse en vecka och såhär långt kan jag i a f säga att magen är mindre än den var vid samma tid efter dottern. Har en bild från när dottern var 8 dagar så jag ska försöka ta en jämförelsebild imorgon. Kombinerar som sagt med Tupplermetoden så hur mycket av resultatet som är BellyBandits förtjänst vet jag inte.

Sen tycker jag den är behaglig att ha när jag är ute och promenerar. Den håller in, hjälper till att hålla muskelanspänningen i magen och stabiliserar ryggen så jag orkar längre promenader utan att bli trött i mage/rygg.

♥ Evina 080509 ♥ William 100110 ♥
  • Saramalia

AnnaH:    gud vad duktig du är! vilken mage du hade efter 10 mån, första barnet!
       Kul att det verkar fungera - jag ska def göra detsamma! 
       Fortsätt skriva - det är så kul o höra hur det går.  =)

Appropå när man ska köpa belly bandit; jag vet att det står att man ska prova o köpa i månad 8 men min undran var om det inte är lite sent? eftersom magen drar ihop sig själv ganska bra den första veckan är det kanske risk att  bältet blir för stort "för snabbt"?

var inne på happyland igår o skulle köpa det eftersom jag är i mån 8, men de tyckte att det var bättre att jag kom tillbaka efter förlossn o köpte.
    Deras erfarenhet av både personal o kunder som köpt bältet var just det jag trodde:
    att det blev slappt o stort.

så jag kommer nog skicka dit sambon efter att jag mätt magen hemma ca 1v efter förlossning..

det borde väl fungera?

• AnnaH

8 dagar efter förlossningen med barn 1 resp 2. Bra resultat med BellyBandit + Tuppler tycker jag själv.
    8 dagar efter förlossning 1 och 2

Magen v 38+5 och 2 veckor senare (8 dagar efter förlossning)  
    8 dagar efter förlossningen

Vet ej om bilderna blir klickbara. Annars finns de i galleriet.

---

Angående storlek är min Belly Bandit lite stor redan nu tyvärr. Man skulle dra bort 7,5 - 12,5 cm från det mått man har som höggravid och jag hade 95 - 100 cm i midjemått då. Köpte storlek Small (84 - 95 cm) och nu när jag mäter 85 cm kan jag bara fästa den i en liten del av kardborren. Jag skulle nog ha utgått från det mått jag hade innan graviditet och hoppas komma ner till vilket är 72 cm. Så står ni och väljer mellan två storlekar, ta den mindre.

♥ Evina 080509 ♥ William 100110 ♥
  • Saramalia

Det är så kul att få inspiration (och hopp om att det ska gå vägen...hihi ) !!

Superfint!  Du är kanonduktig,
    vi hörs längre fram

Svar på tråden BELLY BANDIT - har ni testat? Resultat?