• Saramalia

BELLY BANDIT - har ni testat? Resultat?

HAr någon testa belly bandit?

Ska hjälpa att minska midjemåttet efter grav...

• Svar på tråden BELLY BANDIT - har ni testat? Resultat?
  • allie3

695 kostar en original, couture 795, bamboo 895

2006*2009* Bf 4/3-11
  • zadliht

Allie3: En liten fråga bara du skrev att du tog en mindre vad måtten visade? Funkade den att stänga och så då iaf? Jag vill beställa en men känns så svårt med stl. Eftersom nästan alla skriver att den blir för stor snabbt. Man vill ju kunna ha den ett tag. Hjälp mig någon. Jag att datumimorhon och lär beställa snarast så jag hinner börja använda den på en gång barnet kommit ut. Mvh mathilda

• na96gen
    zadliht skrev 2011-03-25 09:49:31 följande:
    Allie3: En liten fråga bara du skrev att du tog en mindre vad måtten visade? Funkade den att stänga och så då iaf? Jag vill beställa en men känns så svårt med stl. Eftersom nästan alla skriver att den blir för stor snabbt. Man vill ju kunna ha den ett tag. Hjälp mig någon. Jag att datumimorhon och lär beställa snarast så jag hinner börja använda den på en gång barnet kommit ut. Mvh mathilda

för mig blev storleken super.. hade inte kunnat ta någon mindre även fast jag ville..
    Så mät dig och ta den storlek du hamnar inom .. vi vill ju växa ur dem ändå .. Men precis som det står står du och svajar mellan två storlekar ta den mindre .. för  många cm försvinner ju av sig själv efter en förlossning så ..

• Limus

Jag haren som jag köpt på Tradera och jädrar vad bra den är! Kunde knappt stänga den dagen efter förlossning, men nu, två veckor senare, måste jag snart sy in fer kardborrband. =) Är supernöjd.

Saga och jag är tuffa brudar i lyxförpackning
  • Goabullen
    Limus skrev 2011-03-25 20:54:25 följande:
    Jag haren som jag köpt på Tradera och jädrar vad bra den är! Kunde knappt stänga den dagen efter förlossning, men nu, två veckor senare, måste jag snart sy in fer kardborrband. =) Är supernöjd.
    Tänkte göra som du - sy in fler kardborreband. Nån som vet hur länge man ska använda den efter förlossningen? Tänkte det blir varmt på sommaren Min bebbe beräknas till slutet av april -men jag har den i bambo så jag antar att det blir svalare
  • Mammas V

Tar upp tråden lite, vilken belly bandit har ni??
    Jag är i v 28 nu o mätte midjan där ja är som smalast o då är jag 96cm runt. Men ja har alltid haft smal midja o större mage o på sidorna så ja blir osäker vilken storlek ja ska ta :-/
    Vägde 84kg o hade strl 42 när ja blev ravid men har hittils gått upp 16 kg så strl M känns ju konstigt att ta

Viktor 08.05.19. Lillasyster BF 11.07.15
  • Barbamama08

Ska man mäta där man är som smalast? Jag är 67 i så fall, finns det någon annan gördel jag kan ha?

• Annoz87

Hallå!
    jag tänker att borde man inte kunna sy en sån här själv, eller är det något komplicerat i konstruktion / material som jag missat? Vad är det egentligen för material? Om nån av er som har en skulle  vilja berätta lite hur den är gjord så vore det jättegulligt Glad

• Nevadita
    Annoz87 skrev 2012-09-04 13:22:18 följande:
    Hallå!
    jag tänker att borde man inte kunna sy en sån här själv, eller är det något komplicerat i konstruktion / material som jag missat? Vad är det egentligen för material? Om nån av er som har en skulle  vilja berätta lite hur den är gjord så vore det jättegulligt Glad

...rent allmänt så hjälper det väl att linda magen som de gjorde förr?

Min farmor berättade att hon knöt ett tygstycke i bomull runt magen så hårt hon iddes, sen var det bara ut o mjölka igen!  Och hon var slank väldigt snabbt efter sina fyra förlossningar....
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura 2.0..♥..?:*¨¨*:?.
  • Annoz87
    Nevadita skrev 2012-09-04 13:51:20 följande:

...rent allmänt så hjälper det väl att linda magen som de gjorde förr?

Min farmor berättade att hon knöt ett tygstycke i bomull runt magen så hårt hon iddes, sen var det bara ut o mjölka igen!  Och hon var slank väldigt snabbt efter sina fyra förlossningar....
    Ja kanske man bara kan ta nåt bomullstyg och sätta kardborrband på bara! 700 känns ju helt klart orimligt dyrt!
  • Nevadita
    Annoz87 skrev 2012-09-04 17:12:18 följande:
    Ja kanske man bara kan ta nåt bomullstyg och sätta kardborrband på bara! 700 känns ju helt klart orimligt dyrt!

Naturligtvis är belly bandit o de andra väl testade och funkar säkert jättebra - vill bara förtydliga -
    (har själv en som jag har köpt på rea för 1/2 priset som jag hoppas kommer att funka när bebis är ute

men ja, jag tror att man kan konstruera nåt själv som också kan funka bra!!   
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura 2.0..♥..?:*¨¨*:?.
  • loulin

Jag använde aldrig belly bandit efter min första förlossning. Däremot blev jag nyfiken på att testa det efter andra förlossningen så när jag var gravid i sista månaden passade jag på att köpa en i storlek xs och den var jag helt bombsäker på att jag skulle komma i direkt efter förlossningen. Jag kan ju säga som så att jag skrattade åt mig själv när stod där framför spegeln och gjorde precis allt för att få runt skiten runt magen, tillslut gav jag upp. En vecka senare tänkte jag att jag skulle testa igen och till min stora lycka kom jag nu i den även om den satt tight. Jag upplevde den som ett enormt stöd och hade den på mig både dag och natt i 6 månader och herreguuud vilken skillnad den gjorde. Jag upplevde att jag fick bort den där lilla kulan som man annars kan ha en bra tid efter en förlossning, mycket fortare än vad jag fick efter första förlossningen. Första bilden är någon dag efter förlossningen (alltså innan jag ens hade börjat använda belly bandit) och den andra bilden är 6 månader efter, då har jag ju tränat lite också men ni ser ju en klar skillnad. 

Mamma till Vincent och gravid med nummer två. louiselindberg.blogg.se
Svar på tråden BELLY BANDIT - har ni testat? Resultat?