BELLY BANDIT - har ni testat? Resultat?
HAr någon testa belly bandit?
Ska hjälpa att minska midjemåttet efter grav...
HAr någon testa belly bandit?
Ska hjälpa att minska midjemåttet efter grav...
Jag älskar den! Inta bara håller den in magen men ger även ett fenomenalt stöd efter förlossningen när allt i ens mage är på vift och man får kämpa som ett djur för att hålla sig någolunda rak i ryggen. Värt varenda krona!
Jag har hittat ett alternativ till Belly Bandit, men snittades för en vecka sedan och har bara testat två dagar än så länge då jag vill låta kroppen läka lite först.
Lindex säljer maggördlar för 199:-. Dock kan man bara "krympa" den två hack vilket gör att när magen krymper blir den snabbt för stor. Jag löste det genom att köpa en storlek för liten och sen "skarva" med bh-förlängningsknäppen så jag nu har fem hack istället. Detta kostar totalt 100:- så man får ungefär samma sak som en Belly Bandit (kanske inte riktigt lika snyggt men det är det ju ingen som ser) för många slantar mindre.
Dock har jag som sagt bara testat i två dagar och det är möjligt att jag köper en Belly Bandit senare om Lindex varianten är för "klen" och ger efter för mycket men än så länge är jag nöjd med min lösning. Det är väldigt skönt att få hjälp med hållningen och få allt på "rätt ställe" igen.
Ingen aning, jag har aldrig blivit snittad förut Men jag hoppas det. Att det blir ett hudveck kvar när magen gått tillbaka och man tappat gravidkilona tror jag dock är en risk man får ta. Huden i sig är ju lite uttänjd och det tror jag är svårt att träna eller "gördla" bort, det handlar ju om hudens egen elastitet
Jag har köpt en belly bandit. Började använda den ungefär en halv dag efter förlossningen i söndags. Köpte den i stl small. Fick knappt igen den först men nu 3 dagar senare så har jag kunnat dra ihop den så mycket att den snart är för stor istället! Magen har krympt ihop en hel del, men nu skulle jag snarare behöva en i xsmall då magen gick tillbaka så snabbt men fortfarande inte platt så.. men det kan man ju knappast förvänta sig.
Har provat både Belly Bandit och gördeln från Lindex. Gördeln syns mkt mindre under kläderna och är skönare så jag lägger min röst på den! Dessutom är den mkt billigare..... Får lika mkt stöd från bägge.
Då kanske man hellre satsar på Lindexs gördel och så får man köpa en i mindre storlek när den första är för stor.
Gick in i 8:e månaden idag, borde man kunna köpa den första gördel redan nu? (tänkte Belly bandit kunde man beställa med sina mått från 8:e månaden) Eller är det kanske bättre avvakta? Fast vill nog inte springa på stan det första jag gör efter förlossningen heller, så hade varit skönt att ha en hemma färdigt.
Vad heter gördeln från Lindex? Något speciellt "märke"? Var och kollade för någon vecka sedan och då fanns det typ bara som trosor med gördel i, ingenting jag tänker sätta på mig! Finns det endast gördel för magen?
Ja, det finns en som bara ser ut som en korsett. Den finns i beige, svart och vit. Den heter Waxy Waistshaper, kostar 199,-. Det enda negativa med den är att den tar lite tid att knäppa. Det lönar sig att vänta ca en vecka efter förlossningen med att köpa. Då har livmodern i alla fall sjunkit ner. Jag fick till en början inte på mig min belly bandit, men nu en vecka efter förlossningen så är den på det stramaste. Skulle ha tagit en xs i stället. Men hittade alltså denna från Lindex som är mkt skönare och billigare...